Zgodnie ze Statutem KIDP (§ 9 ust. 5), doradca jest zobowiązany do składania do Biura Izby w terminie do końca lutego każdego roku pisemnego oświadczenia o zawarciu umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego z podaniem firmy ubezpieczyciela i numeru umowy, za wyjątkiem umów zawieranych za pośrednictwem Izby .
Z kolei w świetle ustawy o doradztwie podatkowym (art. 7 ust. 7 udp), doradca podatkowy jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych o wszelkich zmianach danych objętych wpisem na listę w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.
Doradca podatkowy powinien także w formie pisemnej zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej lub zatrudnienia wykraczających poza zakres czynności określonych w art. 2 ustawy o doradztwie, z podaniem rodzajów prowadzonej działalności lub rodzajów zatrudnienia, oraz o wszelkich zmianach dotyczących zakresu tej działalności lub tego zatrudnienia, w terminie 30 dni, odpowiednio od dnia rozpoczęcia jej prowadzenia, rozpoczęcia zatrudnienia lub zaistnienia zmian (art. 31 ust.2 udp).
Obowiązki informacyjne wiążą się również zawieszeniem wykonywania zawodu. Doradca obowiązany jest zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych w terminie 30 dni od daty wpisu na listę o zamiarze niewykonywania zawodu przez okres co najmniej 6 miesięcy, licząc od dnia wpisu, a także o przerwie w wykonywaniu zawodu trwającej dłużej niż 6 miesięcy (art. 34 ust. 1 i 2 udp).