Wynika to z faktu, że firma zewnętrzna, nawet taka, która zna specyfikę branży, musi uzyskać jak najwięcej informacji o kancelarii, która powierza jej zlecenie z zakresu marketingu. Wielu właścicieli kancelarii podatkowych jest zaskoczonych, kiedy musi odpowiedzieć na wiele szczegółowych pytań, na pozór nie związanych ze zleceniem, jak na przykład struktura organizacyjna, zasoby informatyczne, procedury obsługi klienta, czy najczęściej wykonywane czynności.
Jeszcze bardziej dziwi pytanie o to, co kancelaria chce osiągnąć poprzez podejmowanie działań promocyjnych - a więc jaki jest ich cel. Wielu osobom wydaje się, że cel jest jeden – pozyskanie jak największej liczby nowych zleceń, a tym czasem konieczne jest na przykład ustalenie, jakich klientów kancelaria chce pozyskać, bo działania reklamowe lub PR-owe skierowane do nieprecyzyjnie określonej grupy docelowej będą po prostu nieskuteczne.
Kolejnym momentem, w którym przedstawiciel kancelarii musi wspomóc eksperta od promocji, jest sformułowanie zasadniczego przekazu, jaki ma być skierowany do potencjalnych klientów. W tym momencie zwykle pada stwierdzenie, że to przecież specjalista od marketingu powinien to określić, ale w rzeczywistości jego rola polega na nadaniu przekazowi sformułowanemu przez kancelarię takiej formy, która sprawi, że zyska on zainteresowanie i zachęci do nawiązania współpracy z kancelarią.
Ten przekaz, czyli komunikat na temat kancelarii skierowany do klienta nie może być sformułowany bez udziału osoby znającej ją od podszewki, czyli znającej jej tożsamość. Aby zdefiniować niepowtarzalny profil firmy, konieczna jest wiedza o organizacji wykraczająca znacznie dalej niż to, co można znaleźć na jej stronie internetowej w folderach i ulotkach informacyjnych.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|