Z badań nad motywacją korzystania z portali społecznościowych wynika, że odwiedzamy je z pięciu głównych powodów:
• dla rozrywki (relaksu, zabawy),
• w celu budowania relacji z innymi ludźmi (utrzymywanie kontaktu, jako alternatywa dla kontaktów bezpośrednich, realizacja potrzeby przynależności),
• dla uzyskania akceptacji, uznania otoczenia (budowanie własnej marki, wyrażanie siebie: swoich pasji, zainteresowań, poglądów oraz wzbudzenia szacunku ze strony innych ludzi)
• rozwoju osobistego (budowania kariery, zarabiania pieniędzy),
• zdobywania wiedzy (uczenie się, poznawanie świata, bycie na czasie).
Z kolei treści firmowe, którymi użytkownicy dzielą się z innymi najchętniej to przede wszystkim użyteczne wskazówki (jak coś zrobić, załatwić, rozwiązać problem), nowości (to, o czym wcześniej nie słyszeliśmy) oraz te, które wyrażają nasz własny punkt widzenia (zgodność z przekonaniami, sprawdzone rozwiązania).
Analizując firmowe wpisy doradców podatkowych na Facebooku, którzy prowadzą swoje fanpage'e od dłuższego czasu i regularnie, można wskazać trzy główne grupy tematów, jakie są tam poruszane:
• informacje o kancelarii i jej ofercie, w tym obecność w innych mediach, organizacja/zaangażowanie w wydarzenia związane z funkcjonowaniem kancelarii, sukcesy klientów itp.,
• udostępnione publikacje z innych portali i stron internetowych opatrzone komentarzem doradcy lub po prostu zachęcające do zapoznania się z publikacją ważną lub interesującą z punktu widzenia doradcy (lub/i) jego klientów,
• ciekawostki i humor - zazwyczaj dotyczące podatków, księgowości, prowadzenia działalności gospodarczej (absurdy podatkowe, interesujące fakty historyczne, komiksy, memy itp.).
Warto wziąć pod uwagę, że ograniczenie się do zamieszczania na fanpage'u wyłącznie informacji dotyczących kancelarii zainteresuje przede wszystkim bliskie otoczenie: klientów, znajomych klientów, pracowników i inne osoby związane z kancelarią. Grono fanów firmy można poszerzyć zamieszczając treści edukacyjne (ciekawostki, opinie, porady, komentarze) albo humorystyczne - te ostatnie są najczęściej komentowane i udostępniane, a jak wiadomo, w zakresie podatków życie (a precyzyjnie rzecz ujmując - ustawodawca) stale dostarcza nam takich treści. Facebook często służy także do budowania marki eksperta w danej dziedzinie.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|