Większość właścicieli małych biur i kancelarii podatkowych jest na co dzień pochłonięta pracą, z trudem załatwia wszystkie sprawy w normalnym wymiarze godzin, dlatego myślenie o tym jak pozyskać nowych klientów schodzi na drugi plan. W typowym biurze zatrudniającym maksymalnie kilka osób, nikt nie ma głowy do tworzenia biuletynu dla klientów, aktualizowania profilu firmowego w portalach społecznościowych czy na pisanie bloga. Trudno wygospodarować czas nawet na zamieszczenie nowych wpisów na stronie internetowej kancelarii.
Nie ma jednak innego sposobu na pozyskanie klienta, niż zwiększenie widoczności kancelarii i stworzenie możliwe największej okazji do tego, by klient zetknął się z naszą ofertą. Im więcej nawiążemy kontaktów, tym więcej osób dowie się o tym, czym się zajmujemy. Z tego powodu tak dużą rolą w komunikacji i promocji odgrywa obecnie Internet – jego siłą jest możliwość szybkiego dotarcia do bardzo szerokiego grona użytkowników i zaprezentowanie im swojej oferty. Takie zadanie spełniała do niedawna pełniła prasa, radio i telewizja. Dzisiaj same tylko blogi mają większą oglądalność niż każde z tych mediów. Internet jest więc przykładem miejsca, z którego klient może czerpać wiedzą o kancelarii i tym co oferuje. Z tradycyjnych źródeł można wymienić reklamę – ulotki, foldery, oznakowanie samochodu służbowego, a także banery uliczne. Klient może trafić do kancelarii podatkowej będąc słuchaczem wystąpienia jej przedstawiciela podczas szkolenia lub konferencji. Niektórzy znajdą doradcę lub księgowego na spotkaniach organizacji rekomendacji biznesowych, inni na targach dla przedsiębiorców, jeszcze inni podczas dyżurów dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|