Konfederacja Lewiatan przedstawiła opinię do projektowanej regulacji, wskazując na trzy zasadnicze kwestie będące jej przedmiotem:
1) Umożliwienie zmiany stron w umowie leasingu w trakcie trwania podstawowego okresu umowy leasingu,
2) Doprecyzowanie pojęcia leasingu jako dostawy towarów,
3) Eliminacja obowiązku prowadzenia przebiegu pojazdu.
W ocenie PKPP zasadna jest propozycja zmiany przepisów ustaw o podatku dochodowym od osób prawnych i o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie definicji podstawowego okresu trwania umowy leasingu tak, by nie ulegało wątpliwościom, iż zmiana podmiotu będącego stroną umowy leasingu (czy to finansującego, czy korzystającego) nie wpływa na możliwość kwalifikacji takiej umowy jako leasingu, również w ujęciu podatkowym (por. wyrok NSA z 18 kwietnia 2012 r. II FSK 1755/10).
Kolejną sprawą wymagającą doprecyzowania jest kwalifikacja leasingu finansowego jako dostawy towarów w rozumieniu ustawy o VAT. W obowiązującym stanie prawnym każda umowa leasingu finansowego, w ramach której to korzystający dokonuje odpisów amortyzacyjnych, jest kwalifikowana jako dostawa towarów. W porównaniu do Dyrektywy 2006/112/WE polska ustawa o VAT poszerzyła zakres kryteriów uzależniając kwalifikację umowy leasingu dla celów podatku VAT od tego jak umowa taka jest kwalifikowana na gruncie przepisów ustaw o podatkach dochodowych. Zdaniem Konfederacji niezbędne jest doprecyzowanie przepisów, tak aby stworzyć odrębną kategorię umów leasingowych kwalifikowanych jako dostawa towarów.
Trzecią ze spraw poruszonych w opinii Konfederacji jest obowiązek prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu w odniesieniu do samochodów używanych na podstawie umów najmu, podczas gdy obowiązek ten nie dotyczy pojazdów używanych na podstawie umów leasingu. Biorąc pod uwagę uciążliwość procesu prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów, a także fakt, iż coraz więcej podatników zainteresowanych jest zawieraniem dla celów prowadzonej działalności długoterminowych umów najmu pojazdów, które również nie muszą spełniać wymogów dla zakwalifikowania ich jako umów leasingu w ujęciu podatkowym, zasadnym jest - zdaniem PKPP - podjęcie działań zmierzających do wyeliminowania przepisów wprowadzających taki obowiązek.
Organem odpowiedzialnym za projekt założeń do ustawy o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce jest minister gospodarki.