Odwiedzając po dłuższym czasie stronę firmową może dokonać wielu – niekoniecznie pozytywnych – odkryć. Niekatulany zakres usług, nazwiska pracowników, którzy nie pracują w kancelarii od wielu miesięcy, czy – w najgorszym wypadku - stare dane do kontaktu.
Poza regularną aktualizacją strony poprzez wprowadzanie zmian wynikających z funkcjonowania kancelarii, warto popatrzeć na jej zawartość z punktu widzenia klienta. W tym celu należy zadać sobie pytanie, czy na stronie naprawdę znajdują się takie informacje, jakich poszukuje klient i czy łatwo jest je odnaleźć. Częstym błędem popełnianym przy tworzeniu stron internetowych kancelarii jest realizacja wizji kancelarii i umieszczanie tam informacji, które są ważne dla właścicieli, a nie koniecznie dla klienta. Kluczem do zdobycia nowych zleceń jest właściwa prezentacja oferty kancelarii, a nie na przykład obszerna informacja o historii jej powstawania umieszczona na stronie startowej. Klient przeglądając dziesiątki stron kancelarii podatkowych szuka przede wszystkim przyjaznej, tj. łatwo dostępnej, zrozumiałej i przejrzystej informacji, a także elementów, które odróżniają firmę od konkurencji. Jeśli więc strona – od strony graficznej i merytorycznej – nie będzie różnić się od pozostałych, klient nie będzie jej pr
zeglądał i nie odwiedzi jej ponownie.
Dobrą praktyką jest np. komunikowanie specjalizacji i profilu klientów, do których kancelaria adresuje swoją ofertę. Zupełnie inny charakter będzie miał przekaz skierowany do klientów indywidualnych, a inny do firm. Z kolei obsługa określonych branż, czy wykonywanie określonych czynności wymusza dalsze zróżnicowanie komunikatu dla klientów.
Nie mniej ważna jest wizualizacja - spójna z system identyfikacji wizualnej kancelarii, czyli dopasowanie barw, grafiki, logotypu na stronie www z innymi nośnikami graficznymi – szyldem, papierem firmowym, wizytówkami, materiałami promocyjnymi itp.
Wraz z upowszechnieniem Internetu i wkraczaniem nowych technologii w praktycznie każdą dziedzinę życia, samo istnienie w sieci nie wystarczy. Klient staje się coraz bardziej wymagający, a jednocześnie nie lubi tracić czasu – potrzebuje odpowiednio podanej informacji. Dlatego waż ważne jest stworzenie w sieci platformy komunikacji z klientem, jej stałe monitorowanie i ulepszanie.
Kiedy po raz ostatni odwiedziłeś swoją stronę internetową?
Na to zaskakujące pytanie wielu właścicieli kancelarii doradztwa podatkowego może odpowiedzieć dopiero po dłuższym namyśle, na dodatek podając dosyć odległą datę. Niestety, mimo że zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważnym instrumentem marketingowym jest strona www, często ograniczamy się do jej stworzenia, a później rzadko tam zaglądamy. Niestety inaczej niż klienci zarówno obecni, jak i potencjalni.