Informacja i reklama - jaka powinna być?
Przekazywanie informacji oraz prowadzenie reklamy przez doradcę podatkowego powinno być:
- obiektywne, rzetelne i wyważone,
- zgodne z normami etycznymi, dobrymi obyczajami oraz godnością zawodu,
- zgodne z obowiązującymi przepisami.
Co jest niedopuszczalne?
Niedopuszczalne jest w przekazywanej przez doradcę podatkowego informacji oraz w prowadzonej przez doradcę lub na jego rzecz reklamie:
- porównywanie, w szczególności w zakresie jakości świadczonych usług, z usługami innych doradców podatkowych,
- obiecywanie lub gwarantowanie skuteczności, w szczególności wywoływanie nieuzasadnionego oczekiwania co do wyników pracy,
- powoływanie się na osobiste relacje z organami publicznymi, ich przedstawicielami lub z podmiotami związanymi z tymi organami.
Posługiwanie się tytułem zawodowym i informacje o pracy w samorządzie
Przy okazji wystąpień publicznych lub publikacji dozwolone jest podawanie tytułu „doradca podatkowy”, informacji o praktyce zawodowej oraz karierze naukowej.
Natomiast niedopuszczalne jest podawanie przez doradcę podatkowego, przy okazji informowania o świadczonych przez siebie usługach lub prowadzeniu reklamy, informacji o funkcji, którą pełni lub pełnił, a także o uzyskanych tytułach i wyróżnieniach w samorządzie doradców podatkowych.
Prowadzenie informacji i reklamy przez osoby trzecie
Niedopuszczalne jest zlecanie osobom trzecim przez doradcę podatkowego rozpowszechniania informacji o nim lub prowadzenia reklamy świadczonych przez niego usług z naruszeniem zasad etyki.
Doradca podatkowy, który powziął wiadomość, iż osoba trzecia rozpowszechnia o nim informacje lub prowadzi reklamę świadczonych przez niego usług z naruszeniem zasad etyki, zobowiązany jest podjąć wszelkie dozwolone prawem czynności niezbędne do zaniechania przez tę osobę tych działań.
Informacja i reklama doradców podatkowych – co wolno, a czego nie.
Zasady etyki doradców podatkowych określają zasady dotyczące reklamowania i informowania o prowadzonej działalności zawodowej.