Potrzeba modyfikacji lub stworzenia całkiem nowego logotypu i pozostałych elementów corporate design może być następstwem zmiany nazwy, np. w wyniku przekształceń organizacyjnych czy prawnych. Ale nowa identyfikacja wizualna może być wdrożona także wtedy, gdy aktualne logo i barwy firmowe wymagają odświeżenia. Dzieje się tak, gdy firma odeszła od pierwotnego charakteru działalności, zmienił się profil klienta albo osoby zarządzające firmą. W przypadku wielu kancelarii powodem odświeżenia wizerunku może być fakt, że logo zostało stworzone wiele lat temu i wygląda archaicznie. Zdarza się też, że rebranding jest zabiegiem mającym na celu odcięcie się od dotychczasowej historii firmy, zwłaszcza kiedy zachodzi potrzeba poiprawy wizerunku.
Zmiana systemu identyfikacji wizualnej nie zawsze musi oznaczać rewolucję. Często wystarczy odświeżenie i nadanie wizualizacji firmy współczesnego charakteru, zgodnego z panującymi trendami.
O tym, że nawet wielkie, powszechnie rozpoznawalne marki decydują się na rebranding może świadczyć najbardziej spektakularny w ostatnich latach przykład PZU, ale podobnie postąpiło wiele wielkich firm znanych na całym świecie, które wiele ryzykowały decydując się na taką operację.
Choć wysoka jakość usług to podstawa sukcesu kancelarii, to niewątpliwie wizerunek kształtowany przez corporate design przyczynia się do budowania rozpoznawalnej marki. Konsekwentne stosowanie znaku firmowego we wszystkich kanałach komunikacyjnych pozwala utrwalić markę w świadomości potencjalnych klientów.
Decyzja o zmianach w systemie identyfikacji wizualnej powinna być gruntowanie przemyślana, dobrze zaplanowana i przeprowadzona w taki sposób, aby nie nie ucierpiał na tym wypracowany przez lata pozytywny wizerunek firmy. To decyzja mająca długofalowe konsekwencje, ponieważ logotypu i wizualizacji nie zmienia się często i wiele czasu zajmuje ich utrwalenie. Trzeba też pamiętać o kosztach wynikających z rebrandingu.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
|