Wzór wniosku w tej sprawie można pobrać ze strony internetowej KIDP. W dokumencie należy wskazać, od jakiej daty następuje zawieszenie, złożyć odręczny podpis i przesłać do biura KIDP (lub elektronicznie (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym). W okresie zawieszenia na podawanej do publicznej wiadomości liście doradców podatkowych, w rubryce „miejsce prowadzenia doradztwa podatkowego” pojawi się oznaczenie „nie wykonuje”.
Osoby nowo wpisane na listę doradców podatkowych mają 30 dni od daty wpisu na listę doradców podatkowych na poinformowanie Krajowej Rady Doradców Podatkowych o zamiarze niewykonywania zawodu przez okres co najmniej pół roku, licząc od dnia wpisu.
Zobacz książkę "Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz" dostępną w księgarni internetowej Profinfo >>
W okresie zawieszenia wykonywania zawodu doradca podatkowych nie może wykonywać czynności określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy o doradztwie podatkowym.
Uchwałą IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych ustalono, że począwszy od 1 lutego 2014 r. składkę w pełnej wysokości, tj. 80 zł miesięcznie, mają obowiązek opłacać także ci doradcy, którzy zgłosili zamiar niewykonywania zawodu od dnia wpisu lub przerwę w wykonywaniu czynności doradztwa.
W okresie zawieszenia doradca nie ma natomiast obowiązku uzyskiwania punktów z tytułu obowiązkowego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, nie musi też wykupywać polisy ubezpieczenia OC. Po okresie zawieszenia i powrocie do wykonywania zawodu doradca powinien uzyskać punkty za doskonalenie zawodowe według zasad określonych w Zasadach Etyki Doradców Podatkowych.