Wygoda i oszczędność czasu
Wszelkie udogodnienia w obsłudze i komunikacji są mile widziane. Odbiór dokumentów od klienta, możliwość komunikacji elektronicznej, w tym przesyłanie dokumentów, dostęp do panelu klienta on-line to przykłady rozwiązań, z których coraz częściej korzystają klienci kancelarii.
Kompleksowa obsługa biznesowa
Nie tylko w doradztwie podatkowym, ale także w innych branżach wyraźnie widać trend polegający na obejmowaniu obsługą różnych sfer działalności klienta. Przykładem może być łączenie agencji reklamowych z agencjami public relations i tworzenie podmiotów zajmujących się wszelkimi rodzajami komunikacji, które zapewniają klientom całościową obsługę z zakresu marketingu i promocji. Im bardziej kompleksowa jest obsługa, tym większy komfort i bezpieczeństwo klienta. Jeśli kancelaria nie jest w stanie sama zapewnić np. obsługi prawnej, to zapewnia wsparcie specjalisty, z którym współpracuje. Dzięki temu klient może liczyć na kompleksową obsługę firmy „pod jednym dachem”. Ta tendencja nie wyklucza funkcjonowania kancelarii wyspecjalizowanych w określonych czynnościach lub branżach pod warunkiem, że ta specjalizacja jest wyraźnie komunikowana.
Komunikacja
Nieograniczony dostęp do danych i informacji powoduje, że sprawna, obustronna komunikacja nabiera ogromnego znaczenia. Klient może w każdej chwili porównać ofertę swojej kancelarii z konkurencją, a doradca powinien być przygotowany na rozmowę, w której wyjaśni klientowi korzyści i przewagę jego oferty w stosunku do konkurencji. Lojalność klienta kończy się najczęściej w momencie uzyskania podobnej oferty za niższą cenę. I choć klienci biur rachunkowych i kancelarii podatkowych raczej nie są skłonni do zmian, to aby obronić warunki współpracy, doradca musi potrafić w rzeczowy i zrozumiały dla przedsiębiorcy sposób pokazać korzyści jakie niesie wsparcie ze strony kancelarii.