Zarządowi firmy bez wsparcia ze strony personelu bardzo trudno jest realizować założony cel. Nawet najlepsza strategia marketingowa musi być wdrażana przez zespół ludzi, którzy dobrze znają i rozumieją cel i założenia strategii. Z tego względu przyjmuje się, że pracownik powinien być adresatem wewnętrznego marketingu firmy i wszelkie działania promocyjne zależy rozpocząć od wewnątrz przedsiębiorstwa. Pracownicy stanowią jeden z najważniejszych elementów odróżnienia i przewagi nad konkurencją, ponieważ mają bezpośredni udział w świadczeniu usług na rzecz klientów. Osoby zarządzające firmą powinny czuwać nad tym, aby wszyscy pracownicy byli dobrze zorientowani w ofercie usług, z jakich może skorzystać klient, nie ograniczając się tylko do swojego zakresu czynności. Konieczne jest także zapewnienie pracownikom stałego wsparcia merytorycznego oraz dostępu do różnych form podnoszenia kwalifikacji. Kluczowym elementem jest stałe badanie satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy – zadowolony pracownik, to zadowolony klient. Rolą szefa jest szybkie reagowanie na pojawiające się problemy, np. przeciążenie obowiązkami, brak motywacji i perspektyw rozwoju czy niedopasowanie zadań do kompetencji pracownika. Pozwoli to w porę uniknąć obniżenia jakości pracy, odejściu z firmy nie rzadko razem z klientami.
Marketing wewnętrzny jest gwarancją powodzenia działań promocyjnych skierowanych na zewnątrz. Działa to także w drugą stronę: pracownicy zadowoleni i dumni z zatrudnienia w nowoczesnej, dobrze zorganizowanej firmie, zapewniającej perspektywy rozwoju, w istotny sposób wpływają na jej pozytywny wizerunek na zewnątrz.