Specjaliści z zakresu e-marketingu nie zmieniają zdania co do tego, że blog to znacznie ważniejsza forma komunikacji firmy z otoczeniem niż na przykład strona internetowa, która pełni głównie rolę wizytówki. Prowadzenie bloga stwarza wręcz nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów i – co najważniejsze – nawiązania z nimi kontaktu. Wymierna korzyść blogowania to także lepsze pozycjonowanie się firmy w przeglądarkach internetowych. Istotny jest też wpływ blogowania na budowanie pozycji eksperta (specjalisty) w danej dziedzinie.
Blogi eksperckie są często odwiedzane przez dziennikarzy i redaktorów, którzy tą drogą mogą zaprosić autora do współpracy.
Głównym argumentem sceptyków jest problem braku czasu na prowadzenie bloga. To prawda, że aby ta forma komunikacji była skuteczna niezbędna jest systematyczność i nakład pracy potrzebny na wymyślenie tematów wpisów, opracowanie treści i odpowiadanie na komentarze.
Wydaje się, że nieuzasadnione byłoby twierdzenie, że prowadzenie bloga to instrument promocji odpowiedni dla każdego. Podstawowy warunek to pomysł na bloga, czyli wybór takiej tematyki, która znajdzie swoich odbiorców, choćby ich krąg miał być niezbyt szeroki. Adresatami wpisów mogą być potencjalni klienci, ale także przedstawiciele tej samej branży. Niezbędne jest na tyle silne zainteresowanie tematem, aby pisanie stanowiło naturalną potrzebę dzielenia się swoją wiedzą. Bardzo przydaje się umiejętność sprawnego pisania. Jedno jest pewne – nic na siłę. Jeśli dla kogoś sklecenie kilkunastu zdań – nawet na temat, w którym jest ekspertem – to prawdziwa męka i długie godziny spędzone przy komputerze, to lepiej zastanowić się, czy to narzędzie promocji będzie odpowiednie.