a także mając na uwadze, co następuje:(1) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2021/637 2 ustanowiono jednolite formaty ujawniania informacji w celu zapewnienia jednolitego stosowania rozporządzenia (UE) nr 575/2013. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/1623 3 zmieniono rozporządzenie (UE) nr 575/2013 w celu włączenia do tego rozporządzenia międzynarodowych standardów przyjętych przez Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego (określanych dalej jako "pakiet Bazylea III"). Te międzynarodowe standardy zawierają standardy dotyczące ujawniania informacji ostrożnościowych w celu poprawy przejrzystości i spójności w dziedzinie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych. Konieczna jest zatem zmiana przepisów dotyczących jednolitych formatów ujawniania informacji w celu odzwierciedlenia tych zmian w specyfikacjach dotyczących obowiązków w zakresie ujawniania informacji.
(2) Ujawnianie przez instytucje informacji na temat swoich najważniejszych wskaźników regulacyjnych powinno obejmować ujawnienie dostępnego kapitału instytucji, jej aktywów ważonych ryzykiem, jej dźwigni, a także najistotniejszych wskaźników płynności.
(3) Aby instytucje były w stanie pokryć straty w sytuacji kontynuacji lub zaprzestania działalności, potrzebują funduszy własnych w wystarczającej ilości i o wystarczającej jakości, zgodnie z wymogami art. 92 rozporządzenia (UE) nr 575/2013. Instytucje powinny ujawniać informacje na temat struktury funduszy własnych, ich ilości i jakości, aby umożliwić zainteresowanym stronom ocenę zdolności banków do pokrywania strat.
(4) Ujawnianie informacji na temat przestrzegania wymogu w zakresie bufora antycyklicznego powinno odzwierciedlać fakt, że bufor antycykliczny, o którym mowa w tytule VII rozdział 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/36/UE 4 , ma na celu zapewnienie, aby wymogi kapitałowe sektora bankowego uwzględniały otoczenie makrofinansowe, w którym działają instytucje kredytowe.
(5) Istotne jest, aby rynek miał dostęp do informacji na temat tego, czy daną instytucję należy zaklasyfikować jako globalną instytucję o znaczeniu systemowym. Z tego powodu instytucje powinny ujawniać informacje, czy wskaźniki istotności, o których mowa w art. 131 dyrektywy 2013/36/UE, zostały spełnione, czy też nie.
(6) Należy ustanowić jednolite wzory w celu zapewnienia, aby instytucje ujawniały informacje na temat spełniania przez nie wymogów dotyczących płynności, w tym wskaźnika pokrycia wypływów netto i wskaźnika stabilnego finansowania netto, w jednolity i porównywalny sposób.
(7) Konieczne jest zapewnienie spójności i zgodności między obowiązkami sprawozdawczymi określonymi w rozporządzeniu (UE) nr 575/2013 a innymi przepisami Unii w dziedzinie ryzyk ESG, w szczególności z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 5 . W przepisach dotyczących ujawniania informacji na temat ryzyk ESG należy zatem uwzględnić kryteria, klasyfikacje i definicje określone w art. 2 i 3 rozporządzenia 2020/852. W szczególności w przepisach tych należy uwzględnić kryteria dotyczące identyfikowania i klasyfikacji zrównoważonej środowiskowo działalności gospodarczej, określone w rozporządzeniu (UE) 2020/852 oraz w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2020/1818 6 . Z tego samego powodu, ujawniając informacje na temat charakterystyki energetycznej swojego portfela nieruchomości, instytucje powinny podać te informacje w formie świadectwa charakterystyki energetycznej zdefiniowanego w art. 2 pkt 12 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE 7 .
(8) W art. 19a i 29a dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/34/UE 8 nałożono na niektóre duże jednostki, które są jednostkami interesu publicznego, lub odpowiednio na jednostki interesu publicznego, które są jednostkami dominującymi dużej grupy, wymóg ujmowania w swoim sprawozdaniu z działalności lub w skonsolidowanym sprawozdaniu z działalności informacji o wpływie swojej działalności na kwestie środowiskowe, społeczne i pracownicze, poszanowanie praw człowieka oraz przeciwdziałanie korupcji i łapownictwu. Obowiązek ten nie dotyczy jednak innych jednostek. W związku z tym jednostki, które nie podlegają art. 19a lub 29a dyrektywy 2013/34/UE, nie mają obowiązku ujawniania takich informacji i mogą nie być w stanie przekazać takich informacji instytucjom. Od tych jednostek, które są kontrahentami instytucji, można zatem oczekiwać jedynie dobrowolnego przekazywania takich informacji i danych.
(9) W celu wdrożenia standardów wchodzących w skład pakietu Bazylea III rozporządzeniem (UE) 2024/1623 wprowadzono do art. 92 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 dolny limit wymogów kapitałowych opartych na analizie ryzyka obliczonych z wykorzystaniem modeli wewnętrznych ("minimalny próg kapitałowy"), który jest równy określonemu odsetkowi wymogów kapitałowych, które miałyby zastosowanie, gdyby zastosowano metody standardowe. Należy zatem uwzględnić te zmiany w odpowiednich wzorach do celów ujawniania informacji. Ponadto, aby zapewnić możliwość porównania współczynników kapitałowych opartych na analizie ryzyka obliczonych zgodnie z metodą standardową i metodą modeli wewnętrznych na poziomie ryzyka oraz według kategorii ekspozycji w odniesieniu do ryzyka kredytowego, należy wprowadzić dwa nowe wzory do celów ujawniania informacji.
(10) W odniesieniu do stosowania metody standardowej ("SA") do ryzyka kredytowego rozporządzeniem (UE) 2024/1623 wprowadzono do tytułu II rozdział 2 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 bardziej szczegółowy sposób traktowania różnych ekspozycji według wagi ryzyka, w tym ekspozycji wobec instytucji, ekspozycji wobec przedsiębiorstw, ekspozycji z tytułu kredytowania specjalistycznego, ekspozycji detalicznych, ekspozycji zabezpieczonych nieruchomościami, ekspozycji z tytułu długu podporządkowanego, ekspozycji kapitałowych i ekspozycji, których dotyczy niewykonanie zobowiązania. Konieczne jest odzwierciedlenie tych zmian we wzorach do celów ujawniania informacji oraz dostosowanie numeracji wierszy w tych wzorach do numeracji w odpowiednich wzorach do celów ujawniania informacji stosowanych przez Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego.
(11) Rozporządzeniem (UE) 2024/1623 wprowadzono zmiany do tytułu II rozdział 3 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 w odniesieniu do stosowania metody wewnętrznych ratingów ("IRB") w przypadku ekspozycji na ryzyko kredytowe, ograniczając kategorie ekspozycji, do których można stosować zaawansowaną metodę IRB (A-IRB) w celu obliczenia wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka kredytowego. W szczególności w przypadku ekspozycji wobec instytucji można obecnie stosować wyłącznie podstawową metodę IRB (F-IRB), a w przypadku ekspozycji kapitałowych dozwolone jest wyłącznie stosowanie metody standardowej, z wyjątkiem okresu przejściowego. Ponadto utworzono nowe kategorie ekspozycji dotyczące "samorządów regionalnych lub władz lokalnych" oraz "podmiotów sektora publicznego", aby zapewnić spójne traktowanie tych ekspozycji i uniknąć niezamierzonej zmienności w związanych z nimi wymogach w zakresie funduszy własnych. Zmiany te powinny znaleźć odzwierciedlenie we wzorach do celów ujawniania informacji na temat stosowania metody IRB. Konieczne jest również dostosowanie struktury wzoru dotyczącego wpływu kredytowych instrumentów pochodnych, stosowanych jako techniki ograniczania ryzyka kredytowego, na kwoty ekspozycji ważonych ryzykiem do numeracji wierszy w odpowiednim wzorze dotyczącym ujawniania informacji stosowanym przez Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego.
(12) Rozporządzeniem (UE) 2024/1623 wprowadzono do tytułu IV rozporządzenia (UE) nr 575/2013 nowe ramy obliczania wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka rynkowego oparte na gruntownym przeglądzie portfela handlowego (FRTB) przeprowadzonym przez Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego. Zmiana ta była konieczna w celu wyeliminowania niedociągnięć stwierdzonych w obecnych ramach dotyczących wymogów kapitałowych z tytułu ryzyka rynkowego w odniesieniu do pozycji portfela handlowego. Zgodnie z nowymi ramami do obliczania wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka rynkowego instytucje mają stosować uproszczoną metodę standardową, alternatywną metodę standardową lub alternatywną metodę modeli wewnętrznych. Zmiany te powinny zostać odzwierciedlone we wzorach do celów ujawniania informacji poprzez wprowadzenie kompleksowego zestawu tabel i wzorów do celów ujawniania informacji. Ten nowy zestaw tabel i wzorów do celów ujawniania informacji powinien zostać wdrożony, gdy ramy regulacyjne dotyczące ryzyka rynkowego oparte na bazylejskich standardach FRTB zaczną obowiązywać w Unii. Do tego czasu nadal powinny mieć zastosowanie obecnie obowiązujące wymogi dotyczące ujawniania informacji. W celu kompleksowego zrozumienia stosowania tej nowej metody instytucje stosujące alternatywną metodę modeli wewnętrznych powinny - w pierwszym dniu stosowania nowych ram dotyczących ujawniania informacji - ujawnić informacje ilościowe wraz z informacjami jakościowymi.
(13) Należy ustanowić jednolite formaty ujawniania informacji w celu zapewnienia jednolitego i porównywalnego ujawniania informacji na temat ryzyka związanego z korektą wyceny kredytowej ("CVA"). W tym celu konieczne jest wprowadzenie nowych wzorów i tabel do celów ujawniania informacji, obejmujących informacje ilościowe i jakościowe na temat ryzyka związanego z CVA. We wzorach tych należy uwzględnić fakt, że instytucje podlegające wymogom w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka związanego z CVA mogą stosować metodę standardową, podstawową lub uproszczoną lub kombinację tych metod oraz że ryzyko związane z CVA powinno obejmować zarówno ryzyko spreadu kredytowego kontrahenta instytucji, jak i ryzyko rynkowe portfela transakcji zawieranych przez tę instytucję z tym kontrahentem.
(14) Rozporządzeniem (UE) 2024/1623 wprowadzono do tytułu III rozdział 1 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 jedną nieopartą na modelu metodę obliczania wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka operacyjnego, aby zaradzić brakowi wrażliwości na ryzyko i brakowi porównywalności dotychczasowych metod. Zgodnie z marginesem swobody przewidzianym w pakiecie Bazylea III minimalne unijne wymogi w zakresie funduszy własnych opierają się wyłącznie na obliczeniu wskaźnika biznesowego skorygowanego o współczynniki krańcowe (BIC), natomiast historię strat uwzględnia się wyłącznie do celów ujawniania informacji. Zmiany te powinny znaleźć odzwierciedlenie we wzorach do celów ujawniania informacji, między innymi poprzez ustanowienie nowych wzorów obejmujących informacje na temat rocznych strat operacyjnych poniesionych w ciągu ostatnich 10 lat, obliczania wskaźnika biznesowego, jego składników i elementów składowych oraz powiązanych wymogów w zakresie funduszy własnych i kwot ekspozycji na ryzyko.
(15) W art. 501d ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 określono sposób obliczania przez instytucje wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ekspozycji na kryptoaktywa do dnia rozpoczęcia stosowania aktu ustawodawczego, o którym mowa w art. 501d ust. 1 tego rozporządzenia. Należy zatem określić, w jaki sposób instytucje mają ujawniać informacje na temat swoich ekspozycji na kryptoaktywa w tym okresie przejściowym.
(16) Rozporządzeniem (UE) 2024/1623 zmieniono art. 434a ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 575/2013 i wprowadzono wymóg, aby EUNB opracował rozwiązania informatyczne, w tym instrukcje, które mają być stosowane przez instytucje do celów ujawniania informacji wymaganych na mocy tytułów II i III tego rozporządzenia. W związku z tym wzory do celów ujawniania informacji powinny w wystarczająco jasny sposób wskazywać punkty danych i informacje, które instytucje muszą ujawniać, aby zapewnić użytkownikom dostęp do wystarczająco kompleksowych i porównywalnych informacji oraz aby zapewnić zachowanie spójności z międzynarodowymi standardami dotyczącymi ujawniania informacji. Aby umożliwić EUNB opracowanie odpowiednich rozwiązań informatycznych, te jednolite formaty ujawniania informacji nie powinny być wiążące, jeśli chodzi o ich strukturę i formę prezentacji. W szczególności EUNB powinien mieć możliwość odstąpienia od prezentacji graficznej i struktury tabelarycznej we wzorach do celów ujawniania informacji, o ile wszystkie wymagane punkty danych i informacje są uwzględnione w rozwiązaniu informatycznym.
(17) Aby zapewnić instytucjom kompleksowy zintegrowany zestaw jednolitych formatów ujawniania informacji oraz zapewnić ujawnianie informacji o wysokiej jakości, a jednocześnie odzwierciedlić podejście określone w zmienionym art. 434a ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 575/2013, konieczne jest uchylenie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/637 i zastąpienie tego rozporządzenia wykonawczego niniejszym rozporządzeniem.
(18) Aby zapewnić terminowe ujawnianie przez instytucje informacji o wysokiej jakości, należy im zapewnić wystarczająco dużo czasu na dostosowanie swoich systemów wewnętrznych do zmian w istniejących ramach ujawniania informacji odzwierciedlonych w niniejszym rozporządzeniu.
(19) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
(20) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o opinię do Bankowej Grupy Interesariuszy powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 9 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 29 listopada 2024 r.
Sekcja 1 - "Ujawnianie informacji na temat przeglądu zarządzania ryzykiem, najważniejszych wskaźników ostrożnościowych i aktywów ważonych ryzykiem"
Wzór EU OV1 - Przegląd łącznych kwot ekspozycji na ryzyko
Wzór EU KM1 - Najważniejsze wskaźniki
Wzór EU INS1 - Udziały kapitałowe w zakładach ubezpieczeń
Wzór EU INS2 - Informacje konglomeratów finansowych na temat funduszy własnych i współczynnika adekwatności kapitał
Tabela EU OVC - Informacje ICAAP
Wzór EU CMS1 - Porównanie modelowanej i standardowej kwoty ekspozycji ważonych ryzykiem na poziomie ryzyka
Wzór EU CMS2 - Porównanie modelowanej i standardowej kwoty ekspozycji ważonych ryzykiem w odniesieniu do ryzyka kredytowego na poziomie klasy aktywów
Sekcja 2 - "Ujawnianie informacji na temat celów i polityk w zakresie zarządzania ryzykiem"
Tabela EU OVA - Metoda zarządzania ryzykiem instytucji
Tabela EU OVB - Ujawnianie informacji na temat zasad zarządzania
Sekcja 3 - "Ujawnianie informacji na temat zakresu stosowania"
Wzór EU LI1 - Różnice między rachunkowym a ostrożnościowym zakresem konsolidacji oraz przyporządkowanie kategorii sprawozdań finansowych do kategorii ryzyka regulacyjnego
Wzór EU LI2 - Główne źródła różnic między kwotami ekspozycji wg zasad regulacyjnych a wartościami bilansowymi w sprawozdaniach finansowych
Wzór EU LI3 - Zarys różnic w zakresach konsolidacji (każdego podmiotu)
Tabela EU LIA - Wyjaśnienia dotyczące różnic między kwotami ekspozycji wg zasad rachunkowości i zasad regulacyjnych
Tabela EU LIB - Inne informacje jakościowe dotyczące zakresu stosowania
Wzór EU PV1 - Korekty z tytułu ostrożnej wyceny (PVA)
Sekcja 4 - "Ujawnianie informacji na temat funduszy własnych"
Wzór EU CC1 - Struktura regulacyjnych funduszy własnych
Wzór EU CC2 - Uzgodnienie regulacyjnych funduszy własnych z bilansem w zbadanym sprawozdaniu finansowym
Wzór EU CCA: Główne cechy regulacyjnych instrumentów funduszy własnych i instrumentów zobowiązań kwalifikowalnych
Sekcja 5 - "Ujawnianie informacji na temat buforów antycyklicznych"
Wzór EU CCyBl - Rozkład geograficzny ekspozycji kredytowych istotnych dla obliczania bufora antycyklicznego
Wzór EU CCyB2 - Kwota specyficznego dla instytucji bufora antycyklicznego
Sekcja 6 - "Ujawnianie informacji na temat wskaźnika dźwigni"
Wzór EU LR1 - LRSum: Zestawienie dotyczące uzgodnienia aktywów księgowych i ekspozycji wskaźnika dźwigni
Wzór EU LR2 - LRCom: Wspólne ujawnianie wskaźnika dźwigni
Wzór EU LR3 - LRSpl: Podział ekspozycji bilansowych (z wyłączeniem instrumentów pochodnych, transakcji finansowanych z użyciem papierów wartościowych (SFT) i ekspozycji wyłączonych)
Tabela EU LRA: Ujawnianie informacji jakościowych dotyczących wskaźnika dźwigni
Sekcja 7 - "Ujawnianie informacji na temat wymogów dotyczących płynności"
Tabela EU LIQA - Zarządzanie ryzykiem płynności
Wzór EU LIQ1 - Informacje ilościowe na temat wskaźnika pokrycia wypływów netto
Tabela EU LIQB dotycząca informacji jakościowych na temat wskaźnika pokrycia wypływów netto, która uzupełnia wzór EU I
Wzór EU LIQ2: Wskaźnik stabilnego finansowania netto
Sekcja 8 - "Ujawnianie informacji na temat jakości ryzyka kredytowego"
Tabela EU CRA: Ogólne informacje jakościowe na temat ryzyka kredytowego
Tabela EU CRB: Ujawnianie dodatkowych informacji dotyczących jakości kredytowej aktywów
Wzór EU CR1: Ekspozycje obsługiwane i nieobsługiwane oraz powiązane rezerwy
Wzór EU CR1-A: Termin zapadalności ekspozycji
Wzór EU CR2: Zmiany stanu nieobsługiwanych kredytów i zaliczek
Wzór EU CR2a: Zmiany stanu nieobsługiwanych kredytów i zaliczek oraz powiązanych skumulowanych odzyskanych kwot netto
Wzór EU CQ1: Jakość kredytowa ekspozycji restrukturyzowanych
Wzór EU CQ2: Jakość działań restrukturyzacyjnych
Wzór EU CQ3: Jakość kredytowa przeterminowanych ekspozycji obsługiwanych i nieobsługiwanych w podziale według liczby
Wzór EU CQ4: Jakość ekspozycji nieobsługiwanych w podziale geograficznym
Wzór EU CQ5: Jakość kredytowa kredytów i zaliczek według branż
Wzór EU CQ6: Wycena zabezpieczenia - kredyty i zaliczki
Wzór EU CQ7: Zabezpieczenia uzyskane przez przejęcie i postępowania egzekucyjne
Wzór EU CQ8: Zabezpieczenia uzyskane przez przejęcie i postępowania egzekucyjne - w podziale według analiz analogicznyc
Sekcja 9 - "Ujawnianie informacji na temat technik ograniczania ryzyka kredytowego"
Tabela EU CRC - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych na temat technik ograniczania ryzyka kredytowego
Wzór EU CR3 - Przegląd technik ograniczania ryzyka kredytowego: Ujawnianie informacji na temat stosowania technik ograi
Sekcja 10 - ""Ujawnianie informacji na temat standardowej metody obliczania ryzyka kredytowego"
Tabela EU CRD - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych na temat modelu standardowego
Wzór EU CR4 - Metoda standardowa - Ekspozycja na ryzyko kredytowe i skutki ograniczania ryzyka kredytowego
Wzór EU CR5 - Metoda standardowa
Sekcja 11 - "Ujawnianie informacji na temat metody IRB dotyczącej ryzyka kredytowego"
Tabela EU CRE - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych na temat metody IRB
Wzór EU CR6 - Metoda IRB - Ekspozycje na ryzyko kredytowe w podziale na kategorie ekspozycji i zakresy wartości PD
Wzór EU CR6-A - Zakres stosowania metody IRB i metody standardowej
Wzór EU CR7 - Metoda IRB - Wpływ kredytowych instrumentów pochodnych stosowanych jako techniki ograniczania ryzyka
Wzór EU CR7-A - Metoda IRB - Ujawnianie informacji na temat zakresu stosowania technik ograniczania ryzyka kredytoweg
Wzór EU CR8 - Rachunek przepływów kwot ekspozycji ważonych ryzykiem w odniesieniu do ekspozycji na ryzyko kredytowe
Wzór CR9 - Metoda IRB - Weryfikacja historyczna wartości PD w podziale na kategorie ekspozycji (stała skala PD)
Wzór CR9.1 - Metoda IRB - Weryfikacja historyczna wartości PD w podziale na kategorie ekspozycji (tylko w przypadku oszacowań PD zgodnie z art. 180 ust. 1 lit. f) CRR)
Sekcja 12 - "Ujawnianie informacji na temat ekspozycji z tytułu kredytowania specjalistycznego oraz ekspozycji kapitałowych"
Wzór EU CR10 - Ekspozycje z tytułu kredytowania specjalistycznego oraz ekspozycje kapitałowe według uproszczonej metod
Sekcja 13 - "Ujawnianie informacji na temat ryzyka kredytowego kontrahenta"
Tabela EU CCRA - Ujawnianie informacji jakościowych na temat ryzyka kredytowego kontrahenta (CCR)
Wzór EU CCR1 - Analiza ekspozycji na ryzyko kredytowe kontrahenta (CCR) według metody
Wzór EU CCR3 - Metoda standardowa - ekspozycje na ryzyko kredytowe kontrahenta (CCR) według regulacyjnych kategorii
Wzór EU CCR4 - Metoda IRB - ekspozycje na ryzyko kredytowe kontrahenta (CCR) według kategorii ekspozycji i skali PD
Wzór EU CCR5 - Struktura zabezpieczenia dla ekspozycji na ryzyko kredytowe kontrahenta (CCR)
Wzór EU CCR6 - Ekspozycje z tytułu kredytowych instrumentów pochodnych
Wzór EU CCR7 - Rachunek przepływów kwot ekspozycji ważonych ryzykiem w odniesieniu do ekspozycji na ryzyko kredytow
Wzór EU CCR8 - Ekspozycje wobec kontrahentów centralnych
Sekcja 14 - "Ujawnianie informacji na temat ekspozycji na pozycje sekurytyzacyjne"
Tabela EU SECA - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych na temat ekspozycji sekurytyzacyjnych
Wzór EU SEC1 - Ekspozycje sekurytyzacyjne w portfelu bankowym
Wzór EU SEC2 - Ekspozycje sekurytyzacyjne w portfelu handlowym
Wzór EU SEC3 - Ekspozycje sekurytyzacyjne w portfelu bankowym i powiązane regulacyjne wymogi kapitałowe - instytucja działająca jako jednostka inicjująca lub jednostka sponsorująca
Wzór EU SEC4 - Ekspozycje sekurytyzacyjne w portfelu bankowym i powiązane regulacyjne wymogi kapitałowe - instytucja działająca jako inwestor
Wzór EU SEC5 - Ekspozycje sekurytyzowane przez instytucję - Ekspozycje, których dotyczy niewykonanie zobowiązania, oraz korekty z tytułu szczególnego ryzyka kredytowego
Sekcja 15 - "Ujawnianie informacji na temat ryzyka rynkowego"
Tabela EU MRA: Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych na temat ryzyka rynkowego
Wzór EU MR1 - Ryzyko rynkowe według alternatywnej metody standardowej (ASA)
Tabela EU MRB: Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych obowiązujące instytucje stosujące alternatywną metodę modeli wewnętrznych (AIMA)
Wzór EU MR2 - Ryzyko rynkowe według alternatywnej metody modeli wewnętrznych (AIMA)
Wzór EU MR3 - Ryzyko rynkowe według uproszczonej metody standardowej (SSA)
Sekcja 16 - "Ujawnianie informacji na temat korekty wyceny kredytowej"
Tabela EU CVAA - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych w odniesieniu do ryzyka związanego z korektą wyceny kredytowej
Wzór EU CVA1 - Korekta wyceny kredytowej według ograniczonej metody podstawowej
Tabela EU CVAB - Wymogi dotyczące ujawniania informacji jakościowych w odniesieniu do ryzyka związanego z korektą wyceny kredytowej w przypadku instytucji stosujących metodę standardową
Wzór EU CVA2 - Ryzyko związane z korektą wyceny kredytowej według pełnej metody podstawowej
Wzór EU CVA3 - Ryzyko związane z korektą wyceny kredytowej według metody standardowej
Wzór EU CVA4 - Rachunek przepływów aktywów ważonych ryzykiem w odniesieniu do ryzyka związanego z korektą wyceny kredytowej według metody standardowej
Sekcja 17 - "Ujawnianie informacji na temat ryzyka operacyjnego"
Tabela EU ORA - Informacje jakościowe na temat ryzyka operacyjnego
Wzór EU OR1 - Straty z tytułu ryzyka operacyjnego
Wzór EU OR2 - Wskaźnik biznesowy, składniki i elementy składowe
Wzór EU OR3 - Wymogi w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka operacyjnego i kwoty ekspozycji na ryzyko
Sekcja 18 - "Ujawnianie informacji na temat ryzyka stopy procentowej z tytułu działalności w ramach portfela bankowego"
Tabela EU IRRBBA - Informacje jakościowe dotyczące ryzyk stopy procentowej z tytułu działalności w ramach portfela bankowego
Wzór EU IRRBB1 - Ryzyka stopy procentowej z tytułu działalności w ramach portfela ban
Sekcja 19 - "Ujawnianie informacji na temat polityki wynagrodzeń"
Tabela EU REMA - Polityka wynagrodzeń
Wzór EU REM1 - Wynagrodzenie przyznane za dany rok obrachunkowy
Wzór EU REM2 - Płatności specjalne na rzecz pracowników, których działalność zawodowa ma istotny wpływ na profil ryzyka instytucji (określony personel)
Wzór EU REM3 - Wynagrodzenie odroczone
Wzór EU REM4 - Wynagrodzenie w wysokości co najmniej 1 mln EUR rocznie
Wzór EU REM5 - Informacje na temat wynagrodzenia pracowników, których działalność zawodowa ma istotny wpływ na profil ryzyka instytucji (określony personel)
Sekcja 20 - "Ujawnianie informacji na temat aktywów obciążonych i aktywów wolnych od obciążeń"
Wzór EU AE1 - Aktywa obciążone i aktywa wolne od obciążeń
Wzór EU AE2 - Otrzymane zabezpieczenia i wyemitowane własne dłużne papiery wartościowe
Wzór EU AE3 - Źródła obciążenia
Tabela EU AE4 - Dołączone informacje opisowe
Sekcja 21 - "Ujawnianie informacji ostrożnościowych na temat ryzyk ESG"
Tabela 1 - Informacje jakościowe na temat ryzyka z zakresu ochrony środowiska
Tabela 2 - Informacje jakościowe na temat ryzyka społecznego
Tabela 3 - Informacje jakościowe na temat ryzyka z zakresu ładu korporacyjnego
Wzór 1: Portfel bankowy - Wskaźniki potencjalnego ryzyka przejścia związanego ze zmianami klimatu: jakość kredytowa ekspozycji według sektora, emisji i rezydualnego terminu zapadalności
Wzór 2: Portfel bankowy - Wskaźniki potencjalnego ryzyka przejścia związanego ze zmianami klimatu: kredyty zabezpieczone nieruchomościami - efektywność energetyczna zabezpieczeń
Wzór 3: Portfel bankowy - Wskaźniki potencjalnego ryzyka przejścia związanego ze zmianami klimatu: wskaźniki dostosowania
Wzór 4: Portfel bankowy - Wskaźniki potencjalnego ryzyka przejścia związanego ze zmianami klimatu: ekspozycje na 20 przedsiębiorstw emitujących największe ilości dwutlenku węgla
Wzór 5: Portfel bankowy - Wskaźniki potencjalnego ryzyka fizycznego związanego ze zmianami klimatu: ekspozycje podlegające ryzyku fizycznemu
Wzór 6: Zestawienie kluczowych wskaźników wyników w odniesieniu do ekspozycji zgodnych z systematyką
Wzór 7 - Działania łagodzące: aktywa na potrzeby obliczania wskaźnika zielonych aktywów
Wzór 8 - Wskaźnik zielonych aktywów (%)
Wzór 9 - Działania łagodzące: wskaźnik zgodności portfela bankowego z systematyką
Wzór 10 - Inne działania łagodzące zmiany klimatu nieobjęte rozporządzeniem (UE) 2020/852
Sekcja 22 - "Ujawnianie informacji na temat ekspozycji na kryptoaktywa"
Wzór EU CAE1 - Ekspozycje na kryptoaktywa
grafika