1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 2022/95 z dnia 16 sierpnia 1995 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 198 z 23.8.1995, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 663/98 z dnia 23 marca 1998 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2022/95 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 93 z 26.3.1998, s. 1).
4 Rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej (Dz.U. L 56 z 6.3.1996, s. 1). Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000 (Dz.U. L 257 z 11.10.2000, s. 2).
5 Rozporządzenie Rady (WE) nr 658/2002 z dnia 15 kwietnia 2002 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 102 z 18.4.2002, s. 1).
6 Rozporządzenie Rady (WE) nr 945/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 658/2002 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji i rozporządzenie (WE) nr 132/2001 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego, między innymi, z Ukrainy, w następstwie częściowego przeglądu tymczasowego przeprowadzonego zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 (Dz.U. L 160 z 23.6.2005, s. 1).
7 Rozporządzenie Rady (WE) nr 661/2008 z dnia 8 lipca 2008 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 oraz częściowego przeglądu okresowego zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 (Dz.U. L 185 z 12.7.2008, s. 1).
8 Decyzja Komisji 2008/577/WE z dnia 4 lipca 2008 r. przyjmująca zobowiązania oferowane w związku z postępowaniem antydumpingowym w odniesieniu do przywozu azotanu amonu pochodzącego z Rosji i z Ukrainy (Dz.U. L 185 z 12.7.2008, s. 43).
11 Rozporządzenie Rady (WE) nr 989/2009 z dnia 19 października 2009 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 661/2008 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 278 z 23.10.2009, s. 1).
12 Decyzja Komisji 2012/629/UE z dnia 10 października 2012 r. zmieniająca decyzję 2008/577/WE przyjmującą zobowiązania oferowane w związku z postępowaniem antydumpingowym w odniesieniu do przywozu azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 277 z 11.10.2012, s. 8).
13 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej (Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51).
14 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 999/2014 z dnia 23 września 2014 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 (Dz.U. L 280 z 24.9.2014, s. 19).
15 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/226 z dnia 17 lutego 2016 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 999/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 (Dz.U. L 41 z 18.2.2016, s. 13).
16 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/415 z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie wycofania przyjęcia zobowiązania w odniesieniu do dwóch producentów eksportujących oraz w sprawie uchylenia decyzji 2008/577/WE przyjmującej zobowiązania oferowane w związku z postępowaniem antydumpingowym w odniesieniu do przywozu azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. L 75 z 22.3.2016, s. 10).
17 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1722 z dnia 14 listopada 2018 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 999/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz azotanu amonu pochodzącego z Rosji w następstwie przeglądu okresowego zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 287 z 15.11.2018, s. 3).
18 Dz.U. C 53 z 11.2.2019, s. 3.
19 Zawiadomienie o wszczęciu przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych stosowanych względem przywozu azotanu amonu pochodzącego z Rosji (Dz.U. C 318 z 23.9.2019, s. 6).
20 Odpowiedź na ujawnienie została złożona wspólnie przez RFPA, grupę Eurochem i grupę Uralchem.
21 Decyzja Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kończąca dochodzenie w sprawie skargi 577/2014/MDC dotyczącej odmowy przez Komisję Europejską dostępu, zgodnie z rozporządzeniem Rady nr 1225/2009, do wniosku o dokonanie przeglądu dotyczącego wygaśnięcia ceł antydumpingowych na przywóz azotanu amonu z Rosji, pkt 14 ("decyzja Rzecznika Praw Obywatelskich").
22 Spór DS494, UE - Metody dostosowywania kosztów II (Rosja).
23 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1688 z dnia 8 października 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz mieszanin mocznika i azotanu amonu pochodzących z Rosji, Trynidadu i Tobago oraz Stanów Zjednoczonych Ameryki (Dz.U. L 258 z 9.10.2019, s. 21).
24 Wyrok Sądu Pierwszej Instancji z dnia 10 września 2008 r., JSC Kirovo-Chepetsky Khimichesky Kombinat/Rada, T-348/05, EU:T:2008:327.
25 W tym azotan amonu, do którego dodano fosforowe lub potasowe składniki odżywcze (tzw. "zanieczyszczony" lub "stabilizowany" azotan amonu).
26 Wyrok Sądu Pierwszej Instancji z dnia 9 lipca 2009 r., JSC Kirovo-Chepetsky Khimichesky Kombinat/Rada, T-348/05 INTP, EU:T:2009:261.
27 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") spółka akcyjna Uralchem, PJSC Acron i przedsiębiorstwa powiązane z tą grupą.
28 Wyrok z dnia 10 września 2008 r., JSC Kirovo-Chepetsky Khimichesky Kombinat/Rada Unii Europejskiej, T-348/05, EU:T:2008:327, pkt 64.
29 Wyrok Sądu Pierwszej Instancji z dnia 9 lipca 2009 r., JSC Kirovo-Chepetsky Khimichesky Kombinat/Rada, T-348/05 INTP, EU: T:2009:261. pkt 8.
30 Miesięczne statystyki dotyczące przywozu opierające się na rzeczywistych danych przekazywanych przez organy celne w państwach członkowskich zgodnie z art. 14 ust. 6 rozporządzenia podstawowego.
32 Wyłączając sprzedaż stabilizowanego azotanu amonu wyprodukowanego w oddziale Kirovo przedsiębiorstwa Uralchem, który nie jest objęty cłem antydumpingowym.
38 Źródło: IFA, 2016 (zob. załącznik XXIX wniosku o dokonanie przeglądu).
43 Źródło: Fertecon (zob. zgłoszenie RFPA z dnia 30 października 2019 r., s. 18).
44 Zob. załącznik 26 do wniosku o dokonanie przeglądu - Rosyjski wywóz azotanu amonu w świat i jego przywóz z innych rejonów świata.
46 Źródło: IFA, 2016 (zob. załącznik 29 wniosku o dokonanie przeglądu).
47 Rozporządzenie rządowe nr 532 z dnia 29 marca 2018 r., złożone jako załącznik 28 do wniosku o dokonanie przeglądu.
48 W okresie od dnia 1 lipca 2017 r. do dnia 30 czerwca 2018 r. rosyjscy producenci eksportujący mieszaniny mocznika i azotanu amonu (w tym Acron i Eurochem) wywieźli 613 491 ton tej mieszaniny. Środki antydumpingowe dotyczące rosyjskiego przywozu mieszaniny mocznika i azotanu amonu najprawdopodobniej doprowadzą do zwiększenia presji na rosyjskich producentów, aby prowadzili wywóz innych nawozów azotowych (w tym azotanu amonu) na potrzeby osiągnięcia celu na poziomie 2 % wzrostu wywozu.
49 Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 999/2014, w szczególności motywy 72 i 96.
54 Rozporządzenie rządowe nr 532 z dnia 29 marca 2018 r., złożone jako załącznik 28 do wniosku o dokonanie przeglądu.
55 Association Générale des Producteurs de Blé et autres céréales, Francja (AGPB), Irlandzkie Stowarzyszenie Rolników, Irlandia (Irish Farmers' Association, IFA).
56 AGPB, IFA.
57 Bloomberg; World Gas Intelligence; Bank Światowy; cena kasowa na rynku transakcji natychmiastowych.
58 AGPB, IFA.
59 AGPB, IFA.
60 AGPB, IFA.
61 AGPB, IFA.
63 AGPB, IFA.
64 AGPB, IFA.
65 Źródło: Prognoza Banku Światowego dotycząca cen towarów.
66 Uwagi AGPB i IFA z dnia 21 kwietnia 2020 r. (t20.003085) oraz z dnia 5 października 2020 r. (t20.006054).
67 Źródło: prognoza Banku Światowego dotycząca cen towarów.
68 Uwagi AGPB i IFA z dnia 5 listopada 2019 r. (t19.005682).
69 Uwagi AGPB i IFA z dnia 5 listopada 2019 r. (t19.005682).
70 Rzeczywiste ceny azotanu amonu w Unii oparto na zweryfikowanych odpowiedziach na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielonych przez producentów unijnych objętych próbą, przy czym cenę sprzedaży określono na poziomie ex-works (fabryki), tj. wartości sprzedaży bez uwzględnienia kosztów transportu do lokalu klienta; bez VAT; bez uwzględnienia dopuszczalnych not kredytowych i zniżek handlowych (zniżek naliczanych bezpośrednio na fakturze).
71 Na etapie dostarczenia na granicę UE.
72 Uwagi AGPB i IFA z dnia 5 listopada 2019 r. (t19.005682).
73 Uwagi AGPB i IFA z dnia 5 października 2020 r. (t20.006054).
74 Uwagi AGPB i IFA z dnia 5 listopada 2019 r. (t19.005682).
75 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółka akcyjna Uralchem.
76 Wielkości zgłoszone jako siarczanoazotan amonu i inny azot prosty wskazywały jedynie szacunkowe dostawy (= zużycie - przywóz), które nie zostały uwzględnione, ponieważ przywóz z tego źródła opierał się na 8-cyfrowym kodzie CN i mógł obejmować inne produkty (natomiast Komisja stosuje 10-cyfrowy kod TARIC).
77 Uwagi do ogólnego dokumentu ujawniającego informacje przedstawione przez Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupę EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółkę akcyjną Uralchem, t20.006223.
78 Prognoza Banku Światowego dotycząca cen towarów; Monitor rynku AMIS, Przegląd nawozów.
79 Prognoza Banku Światowego dotycząca cen towarów; Monitor rynku AMIS, Przegląd nawozów.
80 Prognoza Banku Światowego dotycząca cen towarów.
83 Poziom 8-cyfrowego kodu CN, w tym wszystkie kody obejmujące produkt objęty przeglądem.
84 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółka akcyjna Uralchem.
85 Jak wskazano w odpowiedzi na pytanie zawarte w kwestionariuszu dostępnym dla zainteresowanych stron, t19.006120.
86 Przeglądy rynków rolnych UE, Nawozy w UE, Komisja Europejska, DG AGRI, t20.004387.
87 Kwartalne sprawozdanie dotyczące europejskich rynków gazu, wydanie 4, czwarty kwartał 2019 r., Komisja Europejska, DG ds. Energii, t20.003589.
88 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") spółka akcyjna Uralchem i grupa Acron.
90 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółka akcyjna Uralchem.
91 Jak wynika ze sprawozdań rocznych grupy, przychody generowane przez tę grupę (około 75 % przychodów pochodziło ze sprzedaży nawozów) w Ameryce Łacińskiej stanowiły mniej niż 10 % wszystkich przychodów grupy.
92 Marginesy podcięcia cenowego nadal mieściłyby się w przedziale 8-28 %, gdyby nie odliczono kosztów sprzedaży, kosztów ogólnych i administracyjnych oraz zysków podmiotów sprzedających w UE powiązanych z producentami eksportującymi ani kosztów kredytu.
93 Rozporządzenie rządowe nr 532 z 29 marca 2018 r.
94 Z 9,5 mln ton w 2016 r. do 11,7 mln ton w 2020 r. i 12,3 mln ton w 2025 r.
95 Wielkość przywozu powyżej 2 mln ton.
96 Największym rynkiem dla wywozu współpracujących rosyjskich przedsiębiorstw jest zdecydowanie Ameryka Łacińska. Ceny importowe z przedsiębiorstw współpracujących do Ameryki Łacińskiej były niższe niż do UE.
98 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") spółka akcyjna Uralchem i grupa Acron.
99 Porównanie po dostosowaniu dostarczonych cen kasowych azotanu amonu do poziomu cen ex-works.
100 Na przykład, wykorzystując koszt dostawy jednego z rosyjskich producentów objętych próbą, przedstawiony w oświadczeniu tych stron, uwagi do ogólnego dokumentu ujawniającego informacje przedstawione przez Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupę EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółkę akcyjną Uralchem, t20.006223. sytuacji ekonomicznej przemysłu. Wynika to z faktu, że ciekły azotan amonu (produkt pośredni) można wykorzystywać do produkcji stałego azotanu amonu, ale także innych produktów niższego szczebla. W konsekwencji istnienie zakładów mogących produkować różne formy produktu, które to zakłady mogą przestawiać się z produkcji jednych nawozów na inne, może powodować statystyczne zniekształcenia. Na tej podstawie twierdzenie stron zostało odrzucone.
101 Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupa EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółka akcyjna Uralchem.
102 Analizę oparto na statystykach Eurostatu (poziom ośmiocyfrowych kodów CN) i statystykach UNICOM-u w zakresie handlu (poziom sześciocyfrowych kodów CN), które obejmują produkty inne niż produkt objęty przeglądem.
103 Koszt w przedziale 40-50 EUR/t, zgłoszony przez zainteresowane strony przedstawiające to twierdzenie.
104 Cena na progu rentowności to cena, która pokryłaby koszty produkcji, tj. 198 EUR/t ustalone w ODP.
105 Akta nr t20.005622.
106 Źródło: Prognoza cen towarów Banku Światowego, cena gazu ziemnego w Europie w 2016 i 2023 r. wynosi 4,6 USD/mmbtu.
107 Uwagi do ogólnego dokumentu ujawniającego informacje przedstawione przez Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Nawozów, Grupę EuroChem (spółka akcyjna "Nevinnomyssky Azot", spółka akcyjna "Azot") i spółkę akcyjną Uralchem, t20.006223.
108 Kraj najbardziej uprzywilejowany.
110 Źródło: Przesłuchanie z udziałem stowarzyszeń użytkowników, t19.005682, 8.11.2019 r.
111 Źródło: Sieć danych rachunkowych gospodarstw rolnych (FADN), dane ekonomiczne gospodarstw rolnych podzielone według sektorów, DG AGRI,https://agridata.ec.europa.eu/; t20.004226/t20.004250.
112 Na szczególne koszty upraw składają się koszty nawozów (w tym azotanu amonu), nasion, pestycydów i pasz (również "koszty surowców").
113 Całkowity koszt gospodarstwa/łączne nakłady składają się ze szczególnych kosztów upraw (kosztów surowców), kosztów pracy, kosztów ogólnych (w tym amortyzacji).
114 Ostatni rok budżetowy - 2018 r. Źródło: Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez dwóch rolników.
115 Zgodnie z danymi przedstawionymi przez współpracujących rolników specjalizujących się w uprawie zbóż, nasion oleistych i roślin białkowych w ich odpowiedziach na pytania zawarte w kwestionariuszach dotyczących ceł antydumpingowych.
116 Ostatni rok budżetowy - 2018 r.
117 Ostatni rok budżetowy - 2018 r.
118 Źródło: Uwagi stowarzyszeń użytkowników, t19.005682.
119 Udział kosztu nasion wzrósł z 7,1 % do 7,5 % między 2014 r. a 2018 r.; w tym samym okresie udział płacy, czynszu, płaconych odsetek w gospodarstwach specjalizujących się w uprawie zbóż, nasion oleistych i roślin białkowych w UE wzrósł z 17,7 % do 19,2 %.
120 Rachunki ekonomiczne dla rolnictwa, t20.004550.
121 Ostatni rok budżetowy - 2018 r.
122 Źródło: Uwagi stowarzyszeń użytkowników, t19.005682.
123 AGPB, IFA.
124 Źródło: Przesłuchanie z udziałem stowarzyszeń użytkowników, t19.005799, 15.11.2019 r.
125 Źródło: Przesłuchanie z udziałem stowarzyszeń użytkowników, t19.005682, 15.11.2019 r. Należy zauważyć, że szacunki dotyczące przyszłości odnoszą się do lat 2018 i 2019, czyli obecnie do przeszłości. Stowarzyszenia nie przedstawiły żadnych rzeczywistych danych liczbowych za te dwa lata.
126 Źródło: Dochody w rolnictwie i dochody gospodarstw rolnych, DG ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, Ekonomika Rolna Gospodarstw, t20.003213.
128 Ostatni rok budżetowy - 2018 r. Źródło: odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez dwóch rolników.
129 Na podstawie porównania cen azotanu amonu stosowanych przez przemysł Unii na rynku Unii (źródło: zweryfikowane odpowiedzi producentów objętych próbą na pytania zawarte w kwestionariuszu) oraz poziomu dochodów wszystkich gospodarstw rolnych w UE, a także gospodarstw specjalizujących się w uprawie zbóż, nasion oleistych i roślin białkowych w UE i we Francji (źródło: DG AGRI).
130 AGPB, IFA.
131 Źródło: "EU Agricultural outlook for markets and income 2019-2030" ["Unijne prognozy rynków i dochodów rolnictwa na lata 2019-2030"], Komisja Europejska.
132 AGPB, IFA.
133 Dochód z rodzinnego gospodarstwa rolnego stanowi dochód po odliczeniu kosztów wynajętej siły roboczej, zapłaconych odsetek i zapłaconego czynszu oraz stanowi zwrot dla rolnika za wykorzystanie jego własnej pracy, własnej ziemi i własnego kapitału.
134 Źródło: Przesłuchanie z udziałem Fertilizers Europe, t19.005516, 24.10.2019 r.
135 AGPB, IFA.
136 AGPB, IFA.
137 Źródło: Dochody w rolnictwie i dochody gospodarstw rolnych, DG ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, Ekonomika Rolna Gospodarstw, t20.003213.
138 AGPB, IFA.
139 Uwagi AGPB i IFA. t19.005828.
140 COPA (Komitet Rolniczych Organizacji Zawodowych), COGECA (Generalna Konfederacja Spółdzielni Rolniczych przy Unii Europejskiej).
141 European Commission, Directorate-General for Trade, Directorate H, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgia.
142 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).
143 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/1317 z dnia 9 września 2020 r. dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej (Dz.U. L 309 z 23.9.2020, s. 1).
144 W odniesieniu do towarów wytwarzanych przez otwartą spółkę akcyjną (OAO) Azot, Nowomoskowsk, Rosja, lub przez otwartą spółkę akcyjną (OAO) Nevinnomyssky Azot, Niewinnomyssk, Rosja.
145 W odniesieniu do towarów wyprodukowanych przez "oddział KCKK spółki akcyjnej United Chemical Company Uralchem w Kirowie- Czepiecku".
146 Dla wszystkich innych przedsiębiorstw.
147 W odniesieniu do towarów wytwarzanych przez otwartą spółkę akcyjną (OAO) Azot, Nowomoskowsk, Rosja, lub przez otwartą spółkę akcyjną (OAO) Nevinnomyssky Azot, Niewinnomyssk, Rosja.
148 Dla wszystkich innych przedsiębiorstw.
149 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. U. L 343 z 29.12.2015, s. 558).