Decyzja wykonawcza 2019/583 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/583
z dnia 3 kwietnia 2019 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2019) 2359)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 11 kwietnia 2019 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w Unii oraz dla każdej grupy producentów. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2017 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(4) Dnia 23 kwietnia 2018 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 91 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2017 r. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 35 producentów przekazało powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(5) W odniesieniu do pozostałych 56 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku dwóch producentów żadne pojazdy, których dotyczyły przekazane wstępne zestawy danych, nie wchodziły w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(6) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i odpowiednio potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych.

(7) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, należy uwzględnić fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(8) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(9) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 wspomnianego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji. Na tej podstawie należy uznać, że Société des Automobiles Alpine SAS, Automobili Lamborghini S.p.A. i Mazda Motor Corporation przekroczyły swoje docelowe indywidualne poziomy emisji na 2017 r.

(10) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. W następstwie szczegółowego dochodzenia otrzymano wystarczające wyjaśnienia dotyczące potwierdzenia lub zmiany wstępnych danych w odniesieniu do Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft, Bugatti Automotive S.A.S, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG za lata kalendarzowe 2014, 2015, 2016 i 2017. Niezbędne są jednak dalsze wyjaśnienia ze strony Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w odniesieniu do ewentualnych nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 i zużycia paliwa podanych w homologacji typu dotyczącej emisji jednego modelu pojazdu. W związku z tym wartości dla tych lat kalendarzowych w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członka Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(11) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 3  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 4 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, poświadczone oszczędności CO2 wynikające z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG przekraczały oszczędności wynikające z weryfikacji przeprowadzonej przez Komisję odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(12) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania określonej w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158 do celów certyfikacji. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(13) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta, oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących łącznie 0,292 g CO2/km - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta Daimler AG.

(14) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości dotyczące wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta samochodów osobowych oraz dla każdej grupy takich producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2017 określono w załączniku I.
2. 
Wartości dotyczące wyników Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft, Bugatti Automotive S.A.S, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG, potwierdzone lub zmienione w odniesieniu do lat kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 określono w załączniku II.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Adidor Voitures SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francja

2)
Alfa Romeo S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

3)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG

Alpenstraße 35 - 37

86807 Buchloe

Niemcy

4)
Société des Automobiles Alpine SAS

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

5)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon Warwickshire

CV35 0DB

Zjednoczone Królestwo

6)
Audi AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

7)
Audi Hungaria Motor KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

8)
Automobiles Citroen

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

9)
Automobiles Peugeot

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

10)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Prague 3

Czechy

11)
Bee Bee Automotive

182 RT Beaugé

72700 Rouillon

Francja

12)
Bentley Motors Ltd.

Pyms Lane

Crewe

Cheshire

CW1 3PL

Zjednoczone Królestwo

13)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

14)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

15)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

16)
Bugatti Automobiles SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

17)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

18)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford

Kent

DA1 4QN

Zjednoczone Królestwo

19)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

20)
FCA US LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

21)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

22)
Automobile Dacia SA

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

23)
Daimler AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

24)
Donkervoort Automobielen BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

25)
Dr Motor Company Srl

S.S. 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

26)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

27)
FCA Italy S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

28)
Ford India Private Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

29)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

30)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

31)
General Motors Holdings LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

32)
GM Korea Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

33)
Great Wall Motor Company Ltd

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

34)
Honda Automobile (China) Co., Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

35)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

36)
Honda Turkiye A.S.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

37)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

38)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

39)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

40)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

41)
Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

42)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

43)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

44)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

45)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

46)
Koenigsegg Automotive AB

Valhall Park

262 74 Angelholm

Szwecja

47)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Austria

48)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

49)
Automobili Lamborghini S.p.A.

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

50)
Lotus Cars Ltd.

Hethel Norwich

Norfolk

NR14 8EZ

Zjednoczone Królestwo

51)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

52)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

53)
MAN Truck & Bus AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

54)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

55)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

56)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

57)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road

Woking

Surrey GU21 4YH

Zjednoczone Królestwo

58)
Mercedes-AMG GmbH

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

59)
MG Motor UK Ltd.

International HQ

Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham

B31 2BQ

Zjednoczone Królestwo

60)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

61)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

62)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

63)
Morgan Technologies Ltd.

Pickersleigh Road Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

Zjednoczone Królestwo

64)
Nissan International SA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

65)
Noble Automotive Ltd

24a Centurion Way

Meridian Business Park

Leicester LE19 1WH

Zjednoczone Królestwo

66)
Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

67)
Opel Automobile GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

68)
Pagani Automobili S.p.A.

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

Włochy

69)
Perodua UK Limited

Dorney House

46 - 48a High Street

Buckinghamshire

SL1 7JP

Zjednoczone Królestwo

70)
PGO Automobiles

ZA de la pyramide

30380 SAINT CHRISTOL les Alès

Francja

71)
Dr Ing hc F Porsche AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

72)
PSA Automobiles SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Paris

Francja

73)
Quattro GmbH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

74)
Radical Motorsport Ltd.

24 Ivatt Way Business Park

Westwood

Peterborough

PE3 7PG

Zjednoczone Królestwo

75)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

76)
Renault Trucks

99 Route de Lyon

TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

77)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

78)
Seat SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

79)
Secma S.A.S.

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

80)
Skoda Auto AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

81)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

82)
Subaru Cooperation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SUBARU EUROPE N.V./S.A

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

83)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

84)
Suzuki Motor Thailand Co. Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

85)
Tecno Meccanica Imola SPA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Via Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

Włochy

86)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

Niderlandy

87)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

88)
Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

89)
Volvo Car Corporation

VAK building

Assar Gabrielssons väg

405 31 Göteborg

Szwecja

90)
Grupa producentów: BMW Group

Petuelring 130

80788 Munich

Niemcy

91)
Grupa producentów: Daimler AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

92)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

93)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

94)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

95)
Grupa producentów: Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

96)
Grupa producentów: Hyundai

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

97)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

98)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

99)
Grupa producentów: Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

100)
Grupa producentów: Suzuki

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

101)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd., Jaguar Cars Ltd., Land Rover

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

102)
VW Group PC

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

Sporządzono w Brukseli dnia 3 kwietnia 2019 r.
W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  5

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2017

A B C D E F G H I J
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom

emisji CO2 (100 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

ADIDOR VOITURES SAS DMD 42 159,000 1 300,00 159,000
ALFA ROMEO SPA P3 82 132 120,506 133,388 - 12,882 - 12,884 1 466,54 120,506
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG DMD 486 179,021 1 874,76 179,021
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE 7 137,000 119,425 17,575 17,575 1 161,00 137,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 2 174 289,245 299,000 - 9,755 - 9,755 1 873,04 289,245
AUDI AG P13 776 701 124,527 137,686 - 13,159 - 13,159 1 560,59 124,527
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P13 7 743 145,060 129,957 15,103 15,103 1 391,47 145,060
AUTOMOBILES CITROEN 626 876 105,584 122,062 - 16,478 - 16,478 1 218,71 105,584
AUTOMOBILES PEUGEOT 949 417 104,533 123,476 - 18,943 - 18,943 1 249,64 104,533
AVTOVAZ JSC P10 3 767 171,997 121,641 50,356 50,356 1 209,50 171,997
BEE BEE AUTOMOTIVE DMD 4 0,000 763,50 0,000
BENTLEY MOTORS LTD D 3 439 267,428 287,000 -19,572 - 19,572 2 514,71 267,428
BLUECAR SAS DMD 340 0,000 1 455,68 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 965 330 120,794 138,061 -17,267 - 17,267 1 568,78 0,173 120,967
BMW M GMBH P1 17 246 160,703 141,478 19,225 19,225 1 643,57 0,205 160,908
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P13 13 517,769 160,949 356,820 356,820 2 069,62 517,769
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED DMD 1 0,000 2 495,00 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 119 141,975 620,76 141,975
CHEVROLET ITALIA SPA P5 2 119,000 107,040 11,960 11,960 890,00 119,000
FCA US LLC P3 104 206 141,530 140,371 1,159 1,157 1 619,33 141,530
CNG-TECHNIK GMBH P4 517 162,714 137,815 24,899 24,899 1 563,40 162,714
AUTOMOBILE DACIA SA P10 456 291 117,496 121,287 - 3,791 - 3,792 1 201,74 117,496
DAIMLER AG P2 959295 126,380 139,684 - 13,304 - 13,306 1 604,30 0,379 126,759
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV DMD 6 178,000 865,00 178,000
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 410 151,634 1 257,80 151,634
FERRARI SPA D 2 578 282,772 290,000 - 7,228 - 7,228 1 732,75 282,772
FCA ITALY SPA P3 789 688 116,079 120,190 - 4,111 - 4,112 1 177,74 116,079
FORD INDIA PRIVATE LIMITED P4 35 037 113,770 114,631 - 0,861 - 0,861 1 056,10 113,770
FORD MOTOR COMPANY P4 19 185 205,214 149,988 55,226 55,219 1 829,77 205,214
FORD-WERKE GMBH P4 969 899 119,360 130,121 - 10,761 - 10,764 1 395,05 119,360
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC P5 2 478 260,976 151,809 109,167 109,167 1 869,62 260,976
GM KOREA COMPANY P5 6 139,500 136,166 3,334 3,334 1 527,33 139,500
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 2 214,500 1 735,50 214,500
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD P6 1 125,000 117,643 7,357 7,357 1 122,00 125,000
HONDA MOTOR CO LTD P6 72 149 119,922 124,126 - 4,204 - 4,204 1 263,86 0,062 119,984
HONDA TURKIYE AS P6 766 138,168 128,157 10,011 10,011 1 352,07 0,174 138,342
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P6 58 701 135,935 135,678 0,257 0,257 1 516,64 0,003 135,938
HYUNDAI MOTOR COMPANY P7 89 118 115,397 133,556 - 18,159 - 18,159 1 470,21 115,397
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P7 172 602 113,695 115,302 - 1,607 - 1,607 1 070,77 113,695
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P7 235 459 131,628 132,985 - 1,357 - 1,357 1 457,71 131,628
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH P7 256 111,055 134,884 - 23,829 - 23,829 1 499,28 111,055
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD P7 3 134,667 114,703 19,964 19,964 1 057,67 134,667
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P12/ND 229 124 151,667 178,025 - 26,358 - 26,358 1 953,18 151,667
KIA MOTORS CORPORATION P8 299 233 113,941 127,350 - 13,409 - 13,409 1 334,42 113,941
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P8 156 263 132,944 132,392 0,552 0,552 1 444,74 132,944
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB DMD 3 381,000 1 442,00 381,000
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG DMD 27 191,667 886,11 191,667
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 917 216,000 1 285,15 216,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA D 897 320,896 316,000 4,896 4,815 1 682,85 320,896
LOTUS CARS LIMITED D 704 204,964 225,000 - 20,036 - 20,036 1 150,01 204,964
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P11/ND 111 790 121,564 123,114 - 1,550 - 1,552 1 221,97 121,564
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 410 187,344 1 986,61 187,344
MAN TRUCK & BUS AG P13 3 194,000 169,299 24,701 24,701 2 252,33 194,000
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P11/ND 19 780 100,060 123,114 - 23,054 - 23,054 957,15 100,060
MASERATI SPA D 8 715 199,485 242,000 - 42,515 - 42,515 2 150,33 199,485
MAZDA MOTOR CORPORATION ND 215 697 130,745 129,426 1,319 1,319 1 324,24 0,026 130,771
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 790 252,158 270,000 - 17,842 - 17,842 1 525,91 252,158
MERCEDES-AMG GMBH P2 2 111 241,227 142,677 98,550 98,550 1 669,80 241,227
MG MOTOR UK LIMITED D 4 385 128,122 146,000 - 17,878 - 17,878 1 301,50 128,122
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P9 75 724 125,682 138,791 - 13,109 - 13,109 1 584,76 125,682
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P9 9 135,000 127,377 7,623 7,623 1 335,00 135,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P9 29 213 96,637 108,541 - 11,904 - 11,904 922,84 96,637
MORGAN TECHNOLOGIES LTD DMD 415 194,535 1 083,06 194,535
NISSAN INTERNATIONAL SA 562 522 116,915 128,675 - 11,760 - 11,760 1 363,41 116,915
NOBLE AUTOMOTIVE LTD D 2 335,500 1 416,00 335,500
ADAM OPEL GMBH P5 748 316 123,837 127,333 - 3,496 - 3,496 1 334,05 123,837
OPEL AUTOMOBILE GMBH 168 684 123,572 127,263 - 3,691 - 3,691 1 332,52 0,006 123,578
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 2 343,000 1 340,00 343,000
PERODUA UK LIMITED DMD 1 137,000 1 025,00 137,000
PGO AUTOMOBILES DMD 3 202,333 1 281,67 202,333
PSA AUTOMOBILES SA 503 130,205 137,935 - 7,730 - 7,730 1 566,03 130,205
QUATTRO GMBH P13 7 188 218,391 149,262 69,129 69,129 1 813,88 218,391
RADICAL MOTORSPORT LTD DMD 7 343,000 1 148,00 343,000
RENAULT SAS P10 1 171 619 106,280 126,441 - 20,161 - 20,162 1 314,53 106,280
RENAULT TRUCKS DMD 25 169,800 2 200,84 169,800
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 600 329,247 181,831 147,416 147,416 2 526,56 329,247
SEAT SA P13 386 597 117,749 124,835 - 7,086 - 7,087 1 279,38 117,749
SECMA SAS DMD 50 133,560 686,86 133,560
SKODA AUTO AS P13 660 580 115,948 126,105 - 10,157 - 10,255 1 307,18 0,023 115,971
SSANGYONG MOTOR COMPANY ND 16 426 157,207 167,573 - 10,366 - 10,366 1 668,47 157,207
SUBARU CORPORATION ND 28 951 160,390 164,616 - 4,226 - 4,226 1 594,90 160,390
SUZUKI MOTOR CORPORATION P11/ND 78 324 114,500 123,114 - 8,614 - 8,614 964,30 114,500
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P11/ND 23 258 96,756 123,114 - 26,358 - 26,358 882,16 96,756
TECNO MECCANICA IMOLA SPA DMD 4 0,000 749,50 0,000
TESLA MOTORS LTD 17 780 0,000 172,304 - 172,304 - 172,304 2 318,09 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 692 814 103,069 127,740 - 24,671 - 24,906 1 342,94 103,069
VOLKSWAGEN AG P13 1 634 804 120,391 130,638 - 10,247 - 10,250 1 406,36 120,391
VOLVO CAR CORPORATION 277 748 124,437 146,260 - 21,823 - 21,823 1 748,19 124,437

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2017

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masa Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

BMW GROUP P1 983 176 121,621 138,147 - 16,526 - 16,526 1 570,67 0,173 121,794
DAIMLER AG P2 961406 126,632 139,690 - 13,058 - 13,061 1 604,44 0,379 127,011
FCA ITALY SPA P3 976 026 119,169 123,455 - 4,286 - 4,288 1 249,19 119,169
FORD-WERKE GMBH P4 1 024 638 120,798 129,967 - 9,169 - 9,172 1 391,68 120,798
GENERAL MOTORS P5 750 802 124,290 127,414 - 3,124 - 3,124 1 335,82 124,290
HONDA MOTOR EUROPE LTD P6 131 617 127,170 129,301 - 2,131 - 2,131 1 377,11 0,036 127,206
HYUNDAI P7 497 438 122,487 126,952 - 4,465 - 4,465 1 325,71 122,487
KIA P8 455 496 120,460 129,080 - 8,620 - 8,620 1 372,27 120,460
MITSUBISHI MOTORS P9 104 946 117,597 130,369 - 12,772 - 12,772 1 400,48 117,597
RENAULT P10 1 631 677 109,568 124,989 - 15,421 - 15,422 1 282,75 109,568
SUZUKI POOL P11/ND 233 152 114,892 123,114 - 8,222 - 8,223 1 079,05 114,892
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P12/ND 229 124 151,667 178,025 - 26,358 - 26,358 1 953,18 151,667
VW GROUP PC (1) P13
(1) Dane dotyczące grupy VW Group PC nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione w odniesieniu do roku kalendarzowego 2017.

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta na rok kalendarzowy 2017.

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące producenta niszowego na rok kalendarzowy 2017.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2017 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2017.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji COCO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji COCO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 (zob. również uwaga w kolumnie I).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 6 . Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować; TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

"oszczędności CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" oznaczają redukcje emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie D, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzone zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna J:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2016

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masa Średni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AG P14 783 896 124,968 138,723 - 13,755 - 14,046 1 583,27 124,968
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P14 9 950 144,517 130,000 14,517 14,017 1 392,40 144,517
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P14 7 568,143 157,376 410,767 396,747 1 991,43 568,143
QUATTRO GMBH P14 9 275 214,612 147,126 67,486 67,465 1 767,14 214,612
SEAT SA P14 340 155 115,849 123,936 - 8,087 - 8,088 1 259,70 115,849
SKODA AUTO AS P14 627 533 111,894 124,918 - 13,024 - 13,189 1 281,20 111,894
VOLKSWAGEN AG P14 1 651 339 118,551 130,216 - 11,665 - 11,754 1 397,13 118,551

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2015

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masa Średni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AG P14 717 933 126,245 139,941 - 13,696 - 13,696 1 589,53 126,834
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P14 11 710 142,770 131,387 11,383 11,383 1 402,36 142,770
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P14 7 541,857 160,959 380,898 380,898 2 049,43 541,857
QUATTRO GMBH P14 6 313 224,593 149,793 74,800 74,800 1 805,11 224,593
SEAT SA P14 332 980 116,577 124,324 - 7,747 - 7,747 1 247,79 116,577
SKODA AUTO AS P14 585 553 115,511 125,552 - 10,041 - 10,041 1 274,68 115,511
VOLKSWAGEN AG P14 1 655 305 118,259 130,864 - 12,605 - 12,605 1 390,90 118,853

Tabela 3

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2014

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane

średnie emisje

CO2 (80 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masa Średni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AG P12 683 752 121,362 138,499 - 17,137 - 17,137 1 557,98 131,253
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P12 5 018 145,034 131,858 13,176 13,176 1 412,66 151,730
BENTLEY MOTORS LTD P12 2 249 285,434 181,668 103,766 103,670 2 502,60 301,128
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P12 17 552,846 160,388 392,458 392,458 2 036,94 558,647
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA P12 510 317,490 144,398 173,092 173,092 1 687,06 328,422
QUATTRO GMBH P12 4 874 225,943 153,011 72,932 72,932 1 875,52 236,635
SEAT SA P12 316 545 110,877 124,039 - 13,162 - 13,164 1 241,57 117,265
SKODA AUTO AS P12 546 133 114,628 125,591 - 10,963 - 11,034 1 275,52 120,968
VOLKSWAGEN AG P12 1 549 589 113,030 130,532 - 17,502 - 17,605 1 383,64 123,868

Objaśnienia do tabel 1, 2 i 3:

Kolumna A:

"Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Kolumna B:

Producent jest członkiem grupy VW GROUP PC (P12 lub P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na lata kalendarzowe 2014, 2015 i 2016. Wstępne dane dotyczące grupy VW GROUP PC nie mogą jednak zostać potwierdzone ani zmienione w odniesieniu tych lat kalendarzowych.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a w tabelach 2 i 3 - redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia.

Tabela 3: "Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz pkt 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final 7 .

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2014 i 2015 (tabele 2 i 3) redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia, są również wykluczone z obliczenia.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
3 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
4 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
5 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/309 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.46.128) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 lutego 2022 r.
6 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).
7 Komunikat Komisji z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i przekazywania danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych (COM(2010) 657 final).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.100.66

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2019/583 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 03/04/2019
Data ogłoszenia: 11/04/2019