(2005/27/WE)(Dz.U.UE L z dnia 19 stycznia 2005 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 211,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 2 lit. d) i art. 4 ust. 1 lit. d) dyrektywy 98/70/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 1998 r. odnoszącej się do jakości benzyny i olejów napędowych(1) Państwa Członkowskie zapewniają, że benzyna bezołowiowa i olej napędowy o określonej maksymalnej zawartości siarki będą dostępne na ich terytorium z uwzględnieniem odpowiednich kryteriów geograficznych.
(2) Dyrektywa 98/70/WE stanowi również, że Komisja opracuje wskazówki, jak należy, do niniejszych celów, rozumieć dostępność benzyny bezołowiowej o zawartości siarki 10 mg/kg z uwzględnieniem odpowiednich kryteriów geograficznych.
(3) Wydaje się właściwe, aby opracować takie wskazówki w odniesieniu do oleju napędowego o maksymalnej zawartości siarki 10 mg/kg.
(4) Komisja rozważyła kilka opcji. W wyniku tych rozważań oraz po zasięgnięciu opinii Państw Członkowskich, zainteresowanych ekspertów z sektora przemysłowego i handlowego oraz innych organizacji pozarządowych, Komisja opracowała takie wskazówki,
NINIEJSZYM ZALECA:
Do celów art. 3 ust. 2 lit. d) oraz art. 4 ust. 1 lit. d) dyrektywy 98/70/WE, w szczególności w odniesieniu do dostępności paliw bezsiarkowych z uwzględnieniem odpowiednich kryteriów geograficznych, Państwa Członkowskie powinny stosować zasady określone w Załączniku.
Sporządzono w Brukseli, dnia 12 stycznia 2005 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Stavros DIMAS |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 350 z 28.12.1998, str. 58. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).