Rozporządzenie 1699/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 275/2004 w odniesieniu do rejestrowania przywozu stalowych lin i kabli wytwarzanych przez jednego marokańskiego producenta dokonującego wywozu

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1699/2004
z dnia 30 września 2004 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 275/2004 w odniesieniu do rejestrowania przywozu stalowych lin i kabli wytwarzanych przez jednego marokańskiego producenta dokonującego wywozu

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej (1) (zwane dalej "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 13 i art. 14,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. PROCEDURA

(1) Rada na mocy rozporządzenia (WE) nr 1796/1999 (2) nałożyła w sierpniu 1999 r. cło antydumpingowe w wysokości 60,4 % na przywóz stalowych lin i kabli ("lina z drutu stalowego" lub "SWR") pochodzących między innymi z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL").

(2) W dniu 5 stycznia 2004 r. Komisja otrzymała, zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, wniosek od Europejskiej Federacji Przemysłu Lin Stalowych (EWRIS) o wszczęcie dochodzenia dotyczącego rzekomego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz stalowych lin i kabli pochodzących z ChRL. Zgodnie z wnioskiem, praktyka związana z obchodzeniem środków polegała na dokonywanym w Maroku przeładunku SWR pochodzącej z ChRL do Wspólnoty. Wniosek ten został złożony w imieniu producentów, którzy reprezentują większą część wspólnotowej produkcji SWR, i zawierał dostateczne dowody dotyczące czynników określonych w art. 13 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

(3) Komisja na mocy rozporządzenia (WE) nr 275/2004 (3) ("rozporządzenie wszczynające") wszczęła postępowanie dotyczące rzekomego obchodzenia środków antydumpingowych.

(4) Zgodnie z art. 13 ust. 3 i art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego oraz art. 2 rozporządzenia wszczynającego, Komisja poleciła władzom celnym zarejestrować przywóz SWR wysyłanych z Maroka, i zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Maroka, z dniem 19 lutego 2004 r.

(5) Artykuł 2 rozporządzenia wszczynającego przewiduje również, że Komisja na mocy rozporządzenia może zwrócić się do władz celnych w celu zaprzestania rejestracji przywozu do Wspólnoty towarów wyprodukowanych przez producentów, którzy złożyli wniosek o wyłączenie z rejestracji oraz, jak zostało stwierdzone, nie obchodzili obowiązujących środków antydumpingowych.

B. WNIOSKI O WYŁĄCZENIE Z REJESTRACJI

(6) W terminie określonym w art. 3 rozporządzenia wszczynającego Komisja otrzymała wniosek o wyłączenie z rejestracji i ze środków od jednego producenta marokańskiego, Remer Maroc SARL, Settat, Maroko ("wnioskodawca").

C. OKRES OBJĘTY DOCHODZENIEM

(7) Dochodzenie objęło okres od 1 stycznia 2003 r. do 31 grudnia 2003 r. ("OOD"). Zebrano dane od 1999 r. do końca OOD celem zbadania rzekomej zmiany w strukturze handlu.

D. USTALENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORSTWA REMER MAROC SARL

(8) W trakcie dochodzenia wnioskodawca odpowiedział na kwestionariusz przesłany przez Komisję. Komisja przeprowadziła wizytę weryfikacyjną na terenie wspomnianego przedsiębiorstwa w Maroku.

(9) Przedsiębiorstwo wnioskodawcy zostało założone w 2001 r. jako filia będąca w pełni własnością włoskiego przedsiębiorstwa Remer Italia. Podczas OOD wnioskodawca wywiózł do Wspólnoty jedynie niewielką ilość rozpatrywanego produktu, co stanowiło poniżej 5 % całkowitego przywozu SWR z Maroka w tym samym okresie. Od czasu założenia przedsiębiorstwa w 2001 r. większość sprzedaży przedsiębiorstwa skierowana była na lokalny rynek marokański.

(10) Ustalono również, że wnioskodawca jest zarówno producentem, jak i eksporterem urządzeń do produkcji SWR wykorzystywanych do pełnego procesu wytwarzania rozpatrywanego produktu z wykorzystaniem zakupionego drutu stalowego, rdzenia tekstylnego i smaru. Wspomniane przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż wyłącznie własnych wyrobów bądź wyrobów spółki matki z Włoch i nigdy nie nabywało jakichkolwiek SWR lub innych materiałów z ChRL. Ustalono zatem, iż przedsiębiorstwo to nie obchodziło obowiązujących środków antydumpingowych.

(11) W związku z powyższymi ustaleniami należy zaprzestać rejestracji przywozu SWR wysyłanych z Maroka i wytwarzanych przez wnioskodawcę.

(12) Jakakolwiek decyzja dotycząca eksporterów powinna zostać na tym etapie ograniczona do wyłączenia z rejestracji. Jeżeli Rada następnie przyjmie rozporządzenie przedłużające środki antydumpingowe zgodnie z art. 13 rozporządzenia podstawowego, może również zdecydować o wyłączeniu niektórych eksporterów z takich przedłużonych środków.

(13) Komisja uznała zatem za właściwe wniesienie poprawek do rozporządzenia wszczynającego w zakresie, w jakim dotyczy ono wyłączenia z rejestracji przywozu SWR wysyłanych z Maroka i zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Maroka.

(14) Niniejsze rozporządzenie oparte jest na ustaleniach dotyczących wnioskodawcy i nie przesądza decyzji, którą Rada może podjąć w celu przedłużenia środków antydumpingowych na SWR pochodzące z ChRL na ten sam produkt wysyłany z Maroka, zgłoszony lub niezgłoszony jako pochodzący z Maroka.

(15) Zainteresowane strony zostały poinformowane o istotnych faktach i okolicznościach, na podstawie których Rada zamierzała zaprzestać rejestracji przywozu SWR wytwarzanych przez wnioskodawcę, oraz miały możliwość przedstawienia swoich uwag. Nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 275/2004 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"4. W drodze odstępstwa od ust. 1 przywóz produktów określony w art. 1 wyprodukowanych przez następujące przedsiębiorstwa nie podlega rejestracji:

Producent

Kod dodatkowy TARIC

Remer Maroc SARL,

A567"

Zone Industrielle,

Tranche 2, Lot 10,

Settat,

Maroko

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 września 2004 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).

(2) Dz.U. L 217 z 17.8.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1674/2003 (Dz.U. L 238 z 25.9.2003, str. 1).

(3) Dz.U. L 47 z 18.2.2004, str. 13.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.305.25

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1699/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 275/2004 w odniesieniu do rejestrowania przywozu stalowych lin i kabli wytwarzanych przez jednego marokańskiego producenta dokonującego wywozu
Data aktu: 30/09/2004
Data ogłoszenia: 01/10/2004
Data wejścia w życie: 02/10/2004