(2001/395/WE)(Dz.U.UE L z dnia 23 maja 2001 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.") (1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2 tiret drugie,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (2),
uwzględniając wniosek Komisji (3),
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego (4),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Wymogi standardowe regulaminu nr 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie homologacji części samochodów osobowych w odniesieniu do ich układów hamulcowych mają na celu usuwanie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi między Umawiającymi się Stronami w odniesieniu do układów hamulcowych oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
(2) Rezolucja nr 13-H była notyfikowana Umawiającym się Stronom i weszła w życie w odniesieniu do wszystkich Umawiających się Stron, które nie przekazały powiadomienia o swoim braku zgody w terminie lub dacie wyszczególnionej w rozporządzeniu załączonym do Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r.
(3) W celu ułatwienia dostępu do rynku krajom spoza Wspólnoty, wydaje się właściwym ustanowienie równoważności wymagań ujętych w regulaminie nr 13-H z wymaganiami w dyrektywie Rady 71/320/EWG z 26 lipca 1971 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów hamulcowych niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep (5).
(4) Niniejsze rozporządzenie powinno być włączone do systemu homologacji pojazdów silnikowych i w ten sposób zostać włączonym do prawodawstwa obowiązującego we Wspólnocie,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 maja 2001 r.
|
W imieniu Rady |
|
L. REKKE |
|
Przewodniczący |
_______
(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.
(2) Dz.U. L 42 z 23.12.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 98/91/WE (Dz.U. L 11 z 16.1.1999, str. 25).
(3) Dz.U. C 215 E z 25.7.2000, str. 46.
(4) Zgoda wydana w dniu 3 kwietnia 2001 r (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(5) Dz.U. L 202 z 6.9.1971, str. 37 dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 98/12/WE (Dz.U. L 81 z 18.3.1998, str. 1).
(6) Regulamin zostanie opublikowane w następnym Dzienniku Urzędowym.