Ogłoszenie nr PE/187/S o naborze na stanowisko - Dyrektora (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii Europejskiej - Dyrekcja ds. Komisji.

OGŁOSZENIE NR PE/187/S O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI ZEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ - DYREKCJA DS. KOMISJI

(2015/C 287 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 września 2015 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Zewnętrznej Unii Europejskiej, Dyrekcja ds. Komisji, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 322,22 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie musiał odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik, dyrektor będzie odpowiedzialny, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, za następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie zespołami pracowników oraz organizowanie, motywowanie i koordynowanie tych zespołów; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpracowanie z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową oraz ich realizacja,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, kiedy upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
nieposzlakowana opinia wymagana do wypełniania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , jeżeli normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzania rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

15 września 2015 r. o północy (czasu brukselskiego).

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie PDF - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/187/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , ze wskazaniem w przedmiocie wiadomości numeru referencyjnego ogłoszenia (PE/187/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że muszą przedstawić w dniu rozmowy dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie zwrócony kandydatom.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI ZEWNĘTRZNEJ

DYREKCJA DS. KOMISJI

GŁÓWNE ZADANIA

(jednostka zatrudniająca 81 pracowników - 47 AD i 34 AST)

-
Zapewnianie kierowania, koordynacji i organizacji pracy działów i wydziałów dyrekcji,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,
-
reprezentowanie dyrekcji w różnych komitetach i/lub grupach międzyinstytucjonalnych,
-
zastępowanie dyrektora generalnego podczas jego nieobecności,
-
czuwanie nad organizacją Konferencji Parlamentarnej nt. Światowej Organizacji Handlu (WTO) i jej komitetu sterującego,
-
utrzymywanie kontaktów z innymi organizacjami wielostronnymi: Unią Międzyparlamentarną (UIP), Zgromadzeniem Parlamentarnym Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE),
-
utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami, zwłaszcza z Komisją Europejską, Radą, Europejską Służbą Działań Zewnętrznych (ESDZ) oraz z ambasadami,
-
udział w licznych posiedzeniach koordynacyjnych, wewnętrznych i międzywydziałowych, oraz w posiedzeniach organów (Konferencji Przewodniczących, Konferencji Przewodniczących Komisji, Konferencji Przewodniczących Delegacji),
-
organizowanie (przygotowywanie i monitorowanie) zebrań wydziału (dyrektor + szefowie działów dyrekcji A),
-
zarządzanie projektami.

SEKRETARIAT KOMISJI SPRAW ZAGRANICZNYCH (AFET)

-
Prowadzenie sekretariatu komisji; organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły, organizowanie Nagrody im. Sacharowa we współpracy z Podkomisją Praw Człowieka (DROI), Komisją Rozwoju (DEVE) i Działem ds. Działań na rzecz Praw Człowieka; prowadzenie sekretariatu pięciu grup roboczych (stosunki UE- ONZ, sąsiedztwo południowe, Partnerstwo Wschodnie, zewnętrzne instrumenty finansowe i Bałkany Zachodnie);

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze) i zapewninianie monitorowania aktów w ramach procedury komitetowej,

-
udzielanie pomocy, w formie pisemnej i ustnej, posłom do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy, sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
-
organizowanie wysłuchań publicznych, konferencji, wyjazdów delegacji ad hoc itd.,
-
utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami europejskimi, Europejską Służbą Działań Zewnętrznych (ESDZ), placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii i z państwami trzecimi, a także z Organizacją Narodów Zjednoczonych, Unią Międzyparlamentarną, Organizacją Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE), Zgromadzeniem Parlamentarnym oraz "Regional Cooperation Council" na Bałkanach Zachodnich,
-
koordynowanie prac komisji i jej dwóch podkomisji (Bezpieczeństwa i Obrony (SEDE) oraz Praw Człowieka (DROI)),
-
koordynowanie zadań komisji oraz zadań wspólnych komisji parlamentarnych i delegacji międzyparlamentarnych, w tym delegacji obserwacji wyborów należących do jego kompetencji,
-
zapewnianie koordynacji komisji z wewnętrznymi organami politycznymi i administracyjnymi (zgromadzenie plenarne, Konferencja Przewodniczących, Konferencja Przewodniczących Komisji, Prezydium itp.).

SEKRETARIAT PODKOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I OBRONY (SEDE)

-
Prowadzenie sekretariatu podkomisji; organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, protokoły itd.,
-
udzielanie pomocy sprawozdawcom/sprawozdawcom komisji opiniodawczej Komisji Spraw Zagranicznych w dziedzinie bezpieczeństwa i obrony,
-
utrzymywanie kontaktów z Komisją, Radą i Europejską Służbą Działań Zewnętrznych w dziedzinie wspólnej polityki bezpieczeństwa i obrony (WPBiO),
-
organizowanie wysłuchań,
-
przygotowywanie dokumentów roboczych i notatek (w tym uwag dla przewodniczącego),
-
zapewnianie organizacji wyjazdów podkomisji,
-
udzielanie pomocy delegacji do spraw stosunków ze Zgromadzeniem Parlamentarnym NATO (posiedzenia, wyjazdy i kontakty z jej sekretariatem).

SEKRETARIAT PODKOMISJI PRAW CZŁOWIEKA (DROI)/DZIAŁ PRAW CZŁOWIEKA

-
Prowadzenie sekretariatu podkomisji; organizowanie posiedzeń, wysłuchań publicznych, posiedzeń rozszerzonego prezydium, protokoły, grupa robocza ds. zewnętrznych instrumentów finansowych,
-
wspieranie sprawozdawców/sprawozdawców komisji opiniodawczej Komisji Spraw Zagranicznych w dziedzinie praw człowieka, opracowywanie trzech sprawozdań z własnej inicjatywy jednocześnie; udzielanie pomocy Komisji Spraw Zagranicznych (AFET) i Komisji Rozwoju (DEVE), wspólnym zgromadzeniom, wspólnym komisjom parlamentarnym i delegacjom międzyparlamentarnym w dziedzinie praw człowieka; Nagroda im. Sacharowa (we współpracy z nowym Działem ds. Działań na rzecz Praw Człowieka, Gabinetem Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego i ze wszystkimi zainteresowanymi dyrekcjami generalnymi),
-
organizowanie wyjazdów poza miejsca pracy,
-
współpraca przy procedurze wymagającej pilnego działania (art. 135 Regulaminu) oraz nadawanie dalszego biegu rezolucjom na temat praw człowieka przyjmowanym przez Parlament,
-
nadawanie dalszego biegu pismom przewodniczącego Parlamentu i przewodniczących komisji DROI i AFET wspierającym konkretne przypadki oraz przygotowywanie dokumentów roboczych i notatek (we współpracy z departamentem tematycznym),
-
zapewnianie współpracy w dziedzinie praw człowieka z instytucjami europejskimi, Radą Europy, Organizacją Narodów Zjednoczonych, OBWE i państwami członkowskimi oraz utrzymywanie kontaktów i wymienianie informacji z organizacjami pozarządowymi,
-
przyjmowanie delegacji ds. praw człowieka odwiedzających Parlament i towarzyszenie im.

SEKRETARIAT KOMISJI ROZWOJU (DEVE)

-
Prowadzenie sekretariatu komisji; organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.,
-
udzielanie pomocy, w formie pisemnej i ustnej, przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego i posłom do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu ich obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy, sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
-
przygotowywanie dokumentów roboczych, projektów sprawozdań, projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), negocjacji (procedury ustawodawcze),
-
organizowanie wysłuchań publicznych, wyjazdów w celach badawczych, delegacji ad hoc (obserwacja wyborów) poza miejsca pracy (kraje rozwijające się) itd.,
-
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim,
-
udzielanie niezbędnej pomocy komisji DEVE podczas dwóch dorocznych sesji Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP.

SEKRETARIAT KOMISJI HANDLU MIĘDZYNARODOWEGO (INTA)

-
Prowadzenie sekretariatu komisji; organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.,
-
przygotowywanie dokumentów roboczych, projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze),
-
organizowanie wysłuchań publicznych i wyjazdów ad hoc poza miejsca pracy,
-
udzielanie pomocy, w formie pisemnej i ustnej, przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego i posłom do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy, sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
-
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim,
-
utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej w dziedzinie handlu międzynarodowego,
-
utrzymywanie kontaktów z delegaturami Komisji w państwach trzecich w dziedzinie handlu międzynarodowego,
-
zapewnianie organizacji i przygotowania konferencji parlamentarnych Światowej Organizacji Handlu (WTO) oraz udzielanie pomocy jej organom.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest zaklasyfikowany po rekrutacji zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, kiedy upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024