Roczna informacja o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 21 grudnia 2016 r.
w sprawie rocznej informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego

Na podstawie art. 12 ust. 11 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. poz. 1916 oraz z 2016 r. poz. 2003) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób przekazywania rocznej informacji o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym;
2)
wzór dokumentu zawierającego roczną informację, o której mowa w pkt 1.
§  2. 
1. 
Roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego przekazuje się w postaci pisemnej lub elektronicznej zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia.
2. 
Roczną informację w postaci elektronicznej przekazuje się poprzez transmisję danych lub na informatycznym nośniku danych.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Roczna informacja o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego za rok ...

Tabela - część 1

Lp. Nazwa zadania Podmiot realizujący zadanie 1) Cel operacyjny i nr zadania Narodowego Programu Zdrowia2) Czas trwania zadania3) Teren, na którym realizowane było zadanie4) Populacja objęta zadaniem Realizator zadania5)
Identyfikator według Krajowego Rejestru Urzędowego Podziału Terytorialnego Kraju (TERYT) Nazwa Adres podmiotu Charakterystyka populacji6) Liczba osób objętych zadaniem7) Nazwa jednostki Adres jednostki Tryb realizacji zadania8)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Tabela - część 2

Elementy zadania zrealizowane w ubiegłym roku, w tym:
Działania promocyjno-edukacyjne Działania profilaktyczne9) Działania szkoleniowe i konferencyjne Działalność badawcza Inne10) Inne istotne informacje w zakresie zadania
Rodzaj działań11) Liczba działań12) Liczba osób13) Rodzaj działań Liczba działań Liczba osób Tematyka14) Liczba szkoleń, konferencji Liczba uczestników Rodzaj działań Liczba działań Rodzaj działań Liczba działań
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Tabela - część 3

Podmiot finansujący zadanie15) Podmiot współfinansujący zadanie16) Całkowity koszt zadania Uwagi
Nazwa podmiotu Udział w finansowaniu Źródło finansowania Nazwa podmiotu Udział w finansowaniu Źródło finansowania 17)
PLN % PLN %
28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

............................................ ........................................................................

(data i miejscowość) (imię i nazwisko, funkcja osoby uprawnionej)

Ogólne objaśnienia do tabeli (cz. 1-3):

Informacje należy sporządzać w następujący sposób:

1. Każdą komórkę w poszczególnych częściach tabeli należy wypełnić.

2. W przypadku braku informacji należy wpisać w komórkę symbol "bd", oznaczający "brak danych", bądź w przypadku, gdy dana informacja nie dotyczy danego realizatora lub zadania z zakresu zdrowia publicznego lub też nie istniała konieczność zebrania tej informacji, należy wpisać w komórkę symbol "nd", oznaczający "nie dotyczy".

3. Każdą pojedynczą informację czy daną należy umieścić w osobnych komórkach (np. wymieniając podmioty realizujące zadanie, czy realizatorów zadań, w przypadku ich powierzenia innym podmiotom itp. należy je wpisać jedno pod drugim w osobnej komórce).

4. Dane o niejednoznacznym charakterze, np. dane liczbowe i dane tekstowe, należy wpisać w osobnych komórkach.

5. Tabele są ze sobą spójne, kolumny 1-37 dotyczą tego samego zadania.

6. W części 1 tabeli informacje należy wpisywać tak, aby w jednym ciągu były informacje dotyczące danego zadania (w jednym wierszu należy umieścić informacje dotyczące danego zadania, czasu trwania, zasięgu itp., które było wykonane przez danego realizatora, następnie w kolejnym wierszu informacje dotyczące drugiego realizatora i przypisane mu działania równolegle), w części 2 tabeli informacje należy wpisywać tak, aby w jednym ciągu były informacje dotyczące danego zadania z części 1 tabeli.

Szczegółowe objaśnienia do tabeli (cz. 1-3):

1) Podmiot realizujący zadania określono w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. poz. 1916, z późn. zm.).

2) Należy uzupełnić również w przypadku, jeżeli dane zadanie nie jest realizowane na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 (Dz. U. poz. 1492), zwanego dalej "NPZ", ale merytorycznie wpisuje się w ramy danego celu operacyjnego albo zadań koordynacyjnych oraz określonego zadania (jeżeli to możliwe).

3) Należy wskazać cały okres czasu, w jakim będzie realizowane zadanie.

4) W przypadku gdy zadanie jest realizowane:

- we wszystkich gminach danego powiatu - należy wpisać powiat,

- w gminach danego powiatu bez jednej czy dwóch gmin - należy wymienić wszystkie gminy,

- w kilku gminach z różnych powiatów (a nie są to całe powiaty, jedynie po kilka gmin z różnych powiatów) - należy wymienić te gminy,

- we wszystkich powiatach danego województwa - wystarczy podać województwo,

- w kilku powiatach, a nie w całym województwie - należy wymienić te powiaty.

5) Uzupełnić dane podmiotu, któremu podmiot realizujący zadanie (określony w kolumnach 3-5) powierzył realizację zadania.

6) Należy opisać krótko daną populację (np. młodzież w wieku do 15 r.ż., osoby w wieku 35-64 itp.).

7) Jeżeli nie da się określić konkretnej liczy osób, należy wpisać liczbę szacunkową.

8) Należy podać tryb, w jakim zrealizowano zadanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, np. zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817, z późn. zm.), ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1793, z późn. zm.), ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. poz. 1916, z późn. zm.). W przypadku powierzenia realizacji zadania w trybie określonym w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, należy wskazać, czy zastosowano tryb konkursowy czy wnioskowy.

9) Należy uzupełnić poprzez wskazanie, czy jest to profilaktyka pierwszo-, drugo- lub trzeciorzędowa (ewentualnie uniwersalna, selektywna, wskazująca).

10) Należy określić pozostałe działania zrealizowane w ramach zadania, a niewymienione w kolumnach 14-24 (np. przeprowadzenie sondażu).

11) Należy określić rodzaj działania (np. kampania medialna, audycja radiowa, telewizyjna lub internetowa).

12) Przez liczbę działań rozumie się liczbę rodzajów działań wskazanych w kolumnie 14 (np. wydruk ulotek w ramach kampanii będzie jednym działaniem - nie należy podawać nakładu).

13) Jeżeli nie da się określić konkretnej liczby osób, do których skierowano działania promocyjno-edukacyjne, należy wpisać liczbę szacunkową.

14) Należy krótko opisać zagadnienia omawiane na szkoleniu lub konferencji.

15) Należy wpisać podmiot finansujący zadanie w wysokości 50%-100%.

16) Należy wpisać podmiot albo podmioty współfinansujące zadanie, określając procent współfinansowania (łącznie - w przypadku więcej niż jednego podmiotu współfinansującego).

17) W przypadku więcej niż jednego źródła finansowania, należy podać łączną liczbę źródeł (wszystkich podmiotów współfinansujących).

1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1908).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikujemy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024