Sposób prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 17 czerwca 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej

Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1390) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;
2)
sposób dokonywania zmian wpisów w rejestrze i wykreśleń z rejestru;
3)
dokumenty niezbędne do dokonania czynności określonych w pkt 2;
4)
zakres danych podlegających wpisowi.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej;
2)
rozporządzeniu (WE) nr 1082/2006 - rozumie się przez to rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej (EUWT) nr 1082/2006 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 19);
3)
rejestrze - rozumie się przez to Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;
4)
organie prowadzącym rejestr - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw zagranicznych;
5)
osobie upoważnionej - rozumie się przez to osobę upoważnioną przez członków europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej, zwanego dalej "ugrupowaniem", do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru lub dokonywania zmian wpisów oraz wykreśleń w rejestrze.
§  3.
Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej.
§  4.
1.
Osoba upoważniona zgłasza utworzenie ugrupowania, zmianę danych podlegających wpisowi do rejestru lub wykreśleniu z rejestru do organu prowadzącego rejestr.
2.
Dyrektor ugrupowania zgłasza do organu prowadzącego rejestr wystąpienie członka z ugrupowania lub rozwiązanie ugrupowania w wyniku uchwały jego członków.
§  5.
Wraz ze zgłoszeniami, o których mowa w § 4, osoba upoważniona albo dyrektor ugrupowania przesyła do organu prowadzącego rejestr dokumenty będące podstawą zgłoszenia, w szczególności:
1)
konwencję ugrupowania;
2)
statut ugrupowania;
3)
uchwałę lub decyzję uprawnionego organu o przystąpieniu do ugrupowania;
4)
uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o przyjęciu statutu;
5)
upoważnienie do dokonywania czynności związanych z dokonywaniem zmian i wykreśleń z rejestru;
6)
zgody na przystąpienie każdego z członków do ugrupowania, wydane zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1082/2006;
7)
uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o jego rozwiązaniu lub wystąpieniu członka z ugrupowania;
8)
inne dokumenty stanowiące podstawę zmiany danych podlegających wpisowi lub wykreśleniu z rejestru.
§  6.
Rejestr składa się z następujących rubryk, oznaczonych literami od A do R:
1)
"A" - liczba porządkowa wpisu;
2)
"B" - data wydania decyzji o wpisie, odmowie wpisu do rejestru lub wykreśleniu wpisu z rejestru;
3)
"C" - nazwa, siedziba i adres ugrupowania;
4)
"D" - cel i zadania ugrupowania;
5)
"E" - wykaz członków ugrupowania;
6)
"F" - wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania;
7)
"G" - imię i nazwisko osoby upoważnionej do dokonania czynności rejestracji, zmian i wykreśleń z rejestru;
8)
"H" - data wydania decyzji administracyjnej w sprawie wydania zgody na przystąpienie do ugrupowania;
9)
"I" - data utworzenia ugrupowania;
10)
"J" - data rejestracji ugrupowania;
11)
"K" - data ogłoszenia statutu i konwencji ugrupowania;
12)
"L" - data dokonania zmian statutu i konwencji ugrupowania;
13)
"Ł" - data dokonania zmian i wykreśleń w rejestrze;
14)
"M" - data wystąpienia członka z ugrupowania;
15)
"N" - data wyznaczenia oraz imię i nazwisko likwidatora;
16)
"O" - data wszczęcia postępowania likwidacyjnego;
17)
"P" - data rozwiązania albo likwidacji ugrupowania;
18)
"R" - informacja o opublikowaniu konwencji i statutu oraz o rejestracji członków ugrupowania mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, działających na podstawie prawa polskiego, zawierająca następujące dane:
a)
datę publikacji,
b)
nazwę, siedzibę i adres ugrupowania,
c)
wykaz członków ugrupowania,
d)
wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania.
§  7.
Dla każdego wpisu do rejestru, zmiany wpisów w rejestrze, wykreślenia z rejestru lub odmowy dokonania wpisu są prowadzone akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę dokonania tych czynności oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
§  8.
Rejestr jest jawny.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 216, poz. 1605).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikujemy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024