Wzór karty opłaty dodatkowej za jednokrotny przejazd po głównych drogach tranzytowych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 20 kwietnia 2004 r.
w sprawie wzoru karty opłaty dodatkowej za jednokrotny przejazd po głównych drogach tranzytowych

Na podstawie art. 6 ust. 10 ustawy z dnia 14 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 200, poz. 1953) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
wzór karty opłaty dodatkowej za jednokrotny przejazd pojazdu silnikowego lub zespołu pojazdów o nacisku osi pojedynczej ponad 98 kN (10,0 t) do 112,7 kN (11,5 t) po głównych drogach tranzytowych;
2)
sposób wypełniania karty opłaty dodatkowej;
3)
okres ważności karty opłaty dodatkowej.
§  2.
Ustala się wzór:
1)
karty opłaty dodatkowej dla pojazdu silnikowego lub zespołu pojazdów o zawieszeniu standardowym, określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
karty opłaty dodatkowej dla pojazdu silnikowego lub zespołu pojazdów o zawieszeniu pneumatycznym, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  3.
1.
Kartę opłaty dodatkowej wypełnia pracownik jednostki, która ją wydaje, z zastrzeżeniem ust. 2, przed rozpoczęciem przejazdu, wpisując w odpowiednich miejscach następujące dane:
1)
numer rejestracyjny pojazdu silnikowego lub zespołu pojazdów;
2)
datę rozpoczęcia przejazdu;
3)
datę wydania karty opłaty dodatkowej.
2.
W części dotyczącej numeru rejestracyjnego pojazdu silnikowego lub zespołu pojazdów i daty rozpoczęcia przejazdu, karta opłaty dodatkowej może być wypełniona przez przedsiębiorcę uiszczającego opłatę dodatkową.
3.
W przypadku wykonywania przejazdu zespołem pojazdów na karcie opłaty dodatkowej należy wpisać zarówno numer rejestracyjny pojazdu silnikowego, jak i numer rejestracyjny przyczepy, w tym naczepy.
4.
Datę rozpoczęcia przejazdu oraz datę wydania karty opłaty dodatkowej należy wpisać tak, aby wszystkie pola karty były wypełnione, przy czym dzień i miesiąc powinien być oznaczony dwiema cyframi, a rok czterema cyframi.
§  4.
1.
Karta opłaty dodatkowej powinna być wypełniona w sposób wyraźny i czytelny, uniemożliwiający dokonanie zmian dotyczących danych, o których mowa w § 3 ust. 1
2.
Karta opłaty dodatkowej niewypełniona lub wypełniona w sposób inny niż określony w § 3, a także zawierająca poprawki, nie stanowi dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty dodatkowej.
§  5.
Karta opłaty dodatkowej zachowuje ważność przez okres 30 dni od daty jej wydania.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR KARTY OPŁATY DODATKOWEJ DLA POJAZDU SILNIKOWEGO LUB ZESPOŁU POJAZDÓW O ZAWIESZENIU STANDARDOWYM

(format 80-105 mm)

wzór

Opis karty:

- kolor blankietu karty beżowy,

- papier ze znakiem wodnym,

- tło giloszowe,

- rozeta stalorytnicza z efektem kątowym wykonana farbą stalorytniczą optycznie zmienną,

- mikrodruk,

- papier zabezpieczony chemicznie, włókna rozmieszczone nieregularnie, widoczne w świetle dziennym, oraz włókna aktywne w UV,

- seria i numer (niepowtarzalny i ciągły), wykonane farbą aktywną UV,

- napisy w kolorze czarnym.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR KARTY OPŁATY DODATKOWEJ DLA POJAZDU SILNIKOWEGO LUB ZESPOŁU POJAZDÓW O ZAWIESZENIU PNEUMATYCZNYM

(format 80-105 mm)

wzór

Opis karty:

- kolor blankietu karty kasztanowy,

- papier ze znakiem wodnym,

- tło giloszowe,

- rozeta stalorytnicza z efektem kątowym wykonana farbą stalorytniczą optycznie zmienną,

- mikrodruk,

- papier zabezpieczony chemicznie, włókna rozmieszczone nieregularnie, widoczne w świetle dziennym, oraz włókna aktywne w UV,

- seria i numer (niepowtarzalny i ciągły), wykonane farbą aktywną UV,

- napisy w kolorze czarnym.

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.82.760

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór karty opłaty dodatkowej za jednokrotny przejazd po głównych drogach tranzytowych.
Data aktu: 20/04/2004
Data ogłoszenia: 26/04/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004