Szczegółowe warunki przeprowadzania przetargu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 20 grudnia 2002 r.
w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzania przetargu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych.

Na podstawie art. 25 ust. 9 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 73, poz. 852, z 2001 r. Nr 122, poz. 1321 i Nr 154, poz. 1800 i 1802 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676 i Nr 166, poz. 1360) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Przetarg na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych, zwany dalej "przetargiem", ogłasza się jednocześnie w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym oraz w Biuletynie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, a jeżeli rezerwacja częstotliwości lub zasobów orbitalnych ma dotyczyć jedynie określonych obszarów, także w codziennej prasie lokalnej ukazującej się na obszarach, których przetarg będzie dotyczył.
2.
Określając przedmiot i zakres przetargu, podaje się następujące informacje:
1)
przeznaczenie zakresu częstotliwości lub zasobów orbitalnych objętych przetargiem;
2)
wartości graniczne określonego zakresu częstotliwości, o którym mowa w pkt 1;
3)
obszar, na którym częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane;
4)
rodzaj służby radiokomunikacyjnej, sieci lub usługi telekomunikacyjnej, w której częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane;
5)
okres rezerwacji.
3.
W warunkach uczestnictwa w przetargu określa się:
1)
sposób nabycia dokumentacji przetargowej oraz wysokości opłaty za dokumentację przetargową;
2)
miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert;
3)
wymóg złożenia oświadczenia o zobowiązaniu się przez podmiot, że z chwilą uzyskania rezerwacji będzie wykonywał zadania na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
4)
wykaz dokumentów potwierdzających formę prawną oraz kondycję finansową oferenta.
4.
Określony w ogłoszeniu termin złożenia ofert nie może być krótszy niż 45 dni od dnia udostępnienia dokumentacji przetargowej.
5.
Po upływie terminu do złożenia oferty Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwany dalej "Prezesem", sporządza listę podmiotów, które złożyły oferty.
6.
Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania.
§  2.
1.
Do przeprowadzenia przetargu Prezes powołuje Komisję Przetargową, zwaną dalej "Komisją".
2.
Prezes powołuje Komisję w składzie od 6 do 9 osób spośród pracowników Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, wskazuje jej przewodniczącego i zatwierdza sporządzony przez Komisję regulamin jej pracy.
3.
Członkowie Komisji przed rozpoczęciem prac składają pisemne zobowiązania do nieujawniania informacji uzyskanych w związku z pracami Komisji.
4.
Po sporządzeniu listy, o której mowa w § 1 ust. 5, członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia, że:
1)
nie pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2)
przed upływem trzech lat od daty wszczęcia postępowania nie pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z oferentem, nie były członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
3)
nie pozostają z oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
5.
Prezes odwołuje członka Komisji, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w ust. 4.
§  3.
1.
Ocenę ofert przeprowadza się w dwóch etapach.
2.
Ocena oferty w I etapie obejmuje sprawdzenie:
1)
nabycia dokumentacji przetargowej przez oferenta, a w przypadku spółki także przez wspólnika, udziałowca lub akcjonariusza spółki występującej o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2)
złożenia oferty w terminie określonym w ogłoszeniu;
3)
złożenia oświadczenia, o którym mowa w § 1 ust. 3 pkt 3;
4)
zachowania formy i zgodności złożonej oferty z wymogami dokumentacji przetargowej;
5)
wiarygodności oferenta w zakresie możliwości wykonywania zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego.
3.
Warunkiem dopuszczenia do II etapu jest spełnienie wymogów określonych w ust. 2.
4.
Ocena oferty w II etapie obejmuje:
1)
kwalifikacje oferenta w zakresie działalności telekomunikacyjnej i jego wiarygodność,
2)
ekonomiczno-finansową zdolność oferenta,
3)
wartość techniczną,
4)
wartość ekonomiczną oferty

oraz stwierdzenie, która z ofert uzyskała minimum kwalifikacyjne wskazane w dokumentacji przetargowej.

5.
Ocena oferty stanowi sumę punktów uzyskanych w II etapie oraz przyznanych na podstawie szczegółowych kryteriów oceny ofert ustalonych przez Prezesa w dokumentacji przetargowej.
§  4.
1.
Komisja sporządza protokół z postępowania przetargowego.
2.
Protokół powinien zawierać w szczególności:
1)
oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia poszczególnych etapów przetargu;
2)
imiona i nazwiska członków Komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3)
wskazanie oferentów przystępujących do przetargu;
4)
liczbę ofert poddanych ocenie w I etapie;
5)
liczbę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w II etapie, z podaniem przyczyn niezakwalifikowania;
6)
szczegółowe uzasadnienie rozstrzygnięć i ocen dokonywanych w czasie postępowania przetargowego, w tym rozstrzygnięcia dotyczącego uzyskania minimum kwalifikacyjnego;
7)
liczbę punktów, jaką uzyskał każdy z oferentów, w zakresie spełnienia poszczególnych kryteriów w II etapie;
8)
ustalenie kolejności ofert wraz z oceną punktową i uzasadnieniem;
9)
podpisy wszystkich członków Komisji.
3.
Komisja niezwłocznie przekazuje Prezesowi protokół postępowania przetargowego.
4.
Prezes niezwłocznie zawiadamia na piśmie oferentów o wyniku przetargu.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
________

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2002.234.1973

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe warunki przeprowadzania przetargu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych.
Data aktu: 20/12/2002
Data ogłoszenia: 28/12/2002
Data wejścia w życie: 12/01/2003