Rejestry jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 25 lipca 2002 r.
w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, zwanych dalej "jednostkami systemu", o których mowa w art. 24 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zwanej dalej "ustawą", wzory tych rejestrów i tryb dokonywania w nich wpisów i zmian oraz wykreśleń.
§  2. 
1. 
Rejestr jednostek systemu, zwany dalej "rejestrem", jest prowadzony w sposób zinformatyzowany, a wydruki z niego tworzą księgi rejestrowe.
2. 
Księgi rejestrowe prowadzi się odrębnie dla każdej jednostki systemu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej "numerem księgi", który odpowiada kolejności dokonywanego wpisu nowej jednostki systemu do rejestru.
3. 
Księgi rejestrowe składają się z dwóch działów.
§  3. 
1. 
Rejestr prowadzony przez wojewodę składa się z rejestru szpitalnych oddziałów ratunkowych i rejestru zespołów ratownictwa medycznego.
2. 
W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
1)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
2)
rubryka druga - data wpisu do rejestru,
3)
rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,
4)
rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,
5)
rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,
6)
rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,
7)
rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,
8)
rubryka ósma - data i numer ostatecznej decyzji o włączeniu albo wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,
9)
rubryka dziewiąta - uwagi.
3. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą "Szpitalny oddział ratunkowy" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby szpitala, w którym utworzono szpitalny oddział ratunkowy,
d)
rubryka czwarta - imię (imiona) i nazwisko ordynatora szpitalnego oddziału ratunkowego,
e)
rubryka piąta - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i typ wyrobów medycznych, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,
d)
rubryka czwarta - producent wyrobów medycznych,
e)
rubryka piąta - kod wyrobów medycznych według terminologii ECRI i SEWAM,
f)
rubryka szósta - rok produkcji wyrobów medycznych,
g)
rubryka siódma - uwagi,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zatrudnionego w szpitalnym oddziale ratunkowym,
d)
rubryka czwarta - uwagi,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
d)
rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
e)
rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
f)
rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
g)
rubryka siódma - uwagi.
4. 
Dział pierwszy księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" prowadzi się zgodnie z ust. 2.
5. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą "Zespół ratownictwa medycznego" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono zespół ratownictwa medycznego,
d)
rubryka czwarta - miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego,
e)
rubryka piąta - rodzaj zespołu ratownictwa medycznego,
f)
rubryka szósta - obszar działania zespołu ratownictwa medycznego,
g)
rubryka siódma - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - marka, typ, rodzaj i rok produkcji środka transportu,
d)
rubryka czwarta - właściciel środka transportu,
e)
rubryka piąta - nazwa i typ wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
f)
rubryka szósta - producent wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
g)
rubryka siódma - kod wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,
h)
rubryka ósma - rok produkcji wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
i)
rubryka dziewiąta - uwagi,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zespołu ratownictwa medycznego,
d)
rubryka czwarta - uwagi,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
d)
rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
e)
rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
f)
rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
g)
rubryka siódma - uwagi.
§  4. 
1. 
Rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia składa się z rejestru jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego i rejestru lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych.
2. 
Dział pierwszy księgi rejestrowej dla jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 2.
3. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą "Lotnicze pogotowie ratunkowe" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono jednostkę lotniczego pogotowia ratunkowego,
d)
rubryka czwarta - miejsce stacjonowania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,
e)
rubryka piąta - obszar działania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,
f)
rubryka szósta - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.
4. 
W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
1)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
2)
rubryka druga - data wpisu do rejestru,
3)
rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,
4)
rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,
5)
rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,
6)
rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,
7)
rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,
8)
rubryka ósma - data porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy, albo data i numer ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,
9)
rubryka dziewiąta - uwagi.
5. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą "Lotnicza grupa poszukiwawczo-ratownicza" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej", którą prowadzi się zgodnie z ust. 3 pkt 1,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.
§  5. 
1. 
Wpis jednostki systemu w rejestrze następuje na podstawie ostatecznej decyzji o włączeniu jednostki do systemu albo porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy.
2. 
Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.
§  6. 
1. 
Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku dysponenta jednostki systemu o dokonanie zmian w rejestrze. Do wniosku dysponent jednostki dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.
2. 
Wpisowi do rejestru podlegają zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do jednostki systemu, powstałe po wpisie do rejestru i dotyczące danych, o których mowa w § 3 ust. 2-5 i w § 4 ust. 2-5.
3. 
Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.
§  7. 
Wykreślenie jednostki systemu z rejestru następuje na podstawie ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu.
§  8. 
Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.
§  9. 
Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące decyzje, wnioski lub porozumienie, o których mowa w § 5 i 6, oraz dokumenty zgromadzone w postępowaniu o włączenie jednostki do systemu lub wyłączenie jednostki systemu z systemu, zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, albo złożone przez dysponenta jednostki systemu z wnioskiem o dokonanie zmiany w rejestrze. O dołączonym dokumencie organ prowadzący rejestr czyni wzmiankę w księdze rejestrowej, a każdy dołączony dokument oznacza numerem księgi.
§  10. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikujemy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024