Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 3 lipca 2002 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji.

Na podstawie art. 773 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 97, poz. 454, z 1997 r. Nr 41, poz. 258, z 1998 r. Nr 45, poz. 279, z 1999 r. Nr 16, poz. 149 i Nr 50, poz. 514, z 2000 r. Nr 36, poz. 411 oraz z 2001 r. Nr 50, poz. 527) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 w ust. 1:
a)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) jednostkach budżetowych,"

b)
skreśla się pkt 4, 5, 9 i 10;
2)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia:
a)
tytuł tabeli A otrzymuje brzmienie:

"A. dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1-3 rozporządzenia, z wyłączeniem pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Biurze Ochrony Rządu oraz zakładzie budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji «Lotnisko Warszawa-Babice»,

b)
tytuł tabeli C otrzymuje brzmienie:

"C. dla pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Biurze Ochrony Rządu, zakładzie budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji «Lotnisko Warszawa-Babice»;

3)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a)
w tabeli A:
-
lp. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1 Dyrektor: zakładu, jednostki XVI-XVIII do 8
Dyrektor: gospodarstwa pomocniczego, zespołu kasyn i bufetów XIV-XVII do 7
2 Zastępca dyrektora: zakładu, jednostki Główny księgowy: zakładu, jednostki XV-XVI do 7"
-
w lp. 4 i 15 w kolumnie drugiej skreśla się wyraz "1/",
-
lp. 10 otrzymuje brzmienie:
"10 Kierownik hotelu:

- powyżej 100 łóżek

XII-XIII do 6
- do 100 łóżek do 4
Kierownik: XII-XIII do 4"
- działu eksploatacji sprzętu i transportu
- działu (warsztatu) napraw sprzętu i transportu
- działu (sekcji): finansowego, księgowości,

spraw pracowniczych, ekonomiczno-handlowego,

żywienia

Główny księgowy niewymieniony pod lp. 2 i 5

Główny mechanik

Zastępca kierownika działu przygotowania produkcji i rozliczeń

Komendant oddziału obrony cywilnej od 101 do 500 junaków

b)
pod tabelą A skreśla się wyrazy "1) Stanowiska mogą występować tylko w zakładach budżetowych, szkołach i ośrodkach szkolenia oraz w zakładach remontowo-budowlanych".
§  2. 
Przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mają zastosowanie:
1)
do pracowników Biura Ochrony Rządu od dnia 30 marca 2001 r.,
2)
do pracowników Zarządu Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji od dnia 1 września 2001 r.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikujemy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2002.109.963

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji.
Data aktu: 03/07/2002
Data ogłoszenia: 18/07/2002
Data wejścia w życie: 18/07/2002