Wydatki budżetowe, których nie zrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 1996.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 23 grudnia 1996 r.
w sprawie wydatków budżetowych, których nie zrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 1996.

Na podstawie art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe (Dz. U. z 1993 r. Nr 72, poz. 344, z 1994 r. Nr 76, poz. 344, Nr 121, poz. 591 i Nr 133, poz. 685, z 1995 r. Nr 78, poz. 390, Nr 124, poz. 601 i Nr 132, poz. 640 oraz z 1996 r. Nr 89, poz. 402, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 621 i Nr 139, poz. 647) zarządza się, co następuje:
§  1.
Nie zrealizowane w 1996 r. kwoty planowanych wydatków budżetowych na:
1)
wsparcie restrukturyzacji i osłony likwidacji przedsiębiorstw finansowane z pożyczki Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju - ujęte w części 08 - Ministerstwo Finansów,
2)
dofinansowanie zadań związanych z utworzeniem, wyposażeniem i działaniem polskiego kontyngentu wojskowego w Bośni - ujęte w części 30 - Ministerstwo Obrony Narodowej,
3)
finansowanie prac dotyczących strategicznych programów rządowych na potrzeby obronne państwa - ujęte w części 30 - Ministerstwo Obrony Narodowej i w części 48 - Komitet Badań Naukowych,
4)
finansowanie prac wdrożeniowych i badawczo-rozwojowych w zakresie nowoczesnych technologii systemu łączności i radiolokacji - ujęte w części 30 - Ministerstwo Obrony Narodowej,
5)
zakupy uzbrojenia i sprzętu w ramach dostaw krajowych i z importu - ujęte w części 30 - Ministerstwo Obrony Narodowej,
6)
wdrożenie w ochronie zdrowia Rejestru Usług Medycznych - ujęte w budżetach wojewodów,
7)
finansowanie zobowiązań wynikających z realizacji w 1996 r. projektów badawczych - ujęte w części 48 - Komitet Badań Naukowych,
8)
dotacje dla Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad na finansowanie prac studialnych i dokumentacyjnych, nabywanie nieruchomości, odszkodowania, należności i opłaty roczne z tytułu ochrony gruntów rolnych i leśnych i inne wydatki wynikające z Programu Budowy Autostrad - ujęte w części 21 - Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej,
9)
finansowanie komputeryzacji:
a)
służb celnych - ujęte w części 51 - Główny Urząd Ceł,
b)
służb skarbowych - ujęte w części 08 - Ministerstwo Finansów,
10)
finansowanie działalności izb rolniczych - ujęte w budżetach wojewodów,
11)
finansowanie zobowiązań Skarbu Państwa jednostek przejętych przez gminy na mocy ustawy z dnia 24 listopada 1995 r. o zmianie zakresu działania niektórych miast oraz o miejskich strefach usług publicznych (Dz. U. Nr 141, poz. 692 i z 1996 r. Nr 156, poz. 773) - ujęte w częściach: 33 - Ministerstwo Edukacji Narodowej, 34 - Ministerstwo Kultury i Sztuki oraz w budżetach właściwych wojewodów,
12)
sfinansowanie wydatków związanych z wypłatami 20% dodatków za dyżury pełnione przez lekarzy nocą za okres od dnia 1 czerwca 1992 r. do dnia 31 sierpnia 1995 r. - ujęte w budżetach wojewodów,
13)
restrukturyzację zobowiązań jednostek służby zdrowia oraz jednostek oświaty i wychowania - ujęte odpowiednio w części 35 - Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej i części 33 - Ministerstwo Edukacji Narodowej,
14)
dotacje celowe dla gmin na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych - ujęte w budżetach wojewodów

- nie wygasają z upływem roku budżetowego 1996.

§  2.
1.
Kwoty wydatków, o których mowa w § 1, z zastrzeżeniem ust. 2, podlegają przekazaniu na rachunek sum depozytowych i są przeznaczone:
1)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1 - na wykorzystanie w trybie określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 listopada 1993 r. w sprawie wytycznych realizacji budżetu państwa w zakresie wydatków przeznaczonych na wsparcie restrukturyzacji i osłony likwidacji przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 119, poz. 531 i z 1995 r. Nr 128, poz. 621),
2)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 2 - na uregulowanie płatności związanych z utworzeniem, wyposażeniem i działaniem polskiego kontyngentu wojskowego w Bośni,
3)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 3 - na uregulowanie płatności związanych z realizacją prac badawczych dotyczących strategicznych programów rządowych na potrzeby obronne państwa, z wyjątkiem kwot, o których mowa w ust. 2 pkt 1,
4)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 4 - na uregulowanie płatności wynikających z realizacji prac wdrożeniowych i badawczo-rozwojowych w zakresie nowoczesnych technologii systemu łączności i radiolokacji,
5)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 5 - na zakup uzbrojenia i sprzętu w ramach dostaw krajowych i z importu,
6)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 6 - na finansowanie wydatków związanych z wdrażaniem Rejestru Usług Medycznych,
7)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 7 - na regulowanie płatności z tytułu zobowiązań wnikających z realizacji projektów badawczych,
8)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 11 - na spłatę zobowiązań jednostek, przejętych przez gminy, stanowiących zobowiązania Skarbu Państwa, z tytułu nie uregulowanych płatności: wobec organów podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy oraz za dostawy towarów i usług, które nie zostaną spłacone do dnia 31 grudnia 1996 r.,
9)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 12 - na uregulowanie zobowiązań wymagalnych, powstałych w jednostkach ochrony zdrowia w związku z dokonaniem wypłat 20% dodatków za dyżury pełnione przez lekarzy nocą, za okres od dnia 1 czerwca 1992 r. do dnia 31 sierpnia 1995 r., sfinansowanych z własnych środków,
10)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 13 - na restrukturyzację zobowiązań jednostek służby zdrowia oraz jednostek oświaty i wychowania,
11)
w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 14 - na dotacje celowe dla gmin na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych należnych za okres do dnia 31 grudnia 1996 r.
2.
Kwoty wydatków, o których mowa w § 1:
1)
pkt 3 - w części dotyczącej wydatków Komitetu Badań Naukowych, przekazanych na rachunek sum na zlecenie do Ministerstwa Obrony Narodowej, przeznacza się zgodnie z ust. 1 pkt 3,
2)
pkt 8 - podlegają przekazaniu na specjalny rachunek Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad i mogą być wykorzystywane do regulowania płatności wynikających z programu Budowy Autostrad,
3)
pkt 9 - pozostają na rachunku środków na finansowanie inwestycji:
a)
części 51 - Główny Urząd Ceł i mogą być wykorzystane na regulowanie płatności dotyczących wykonania, wdrożenia i utrzymania Ogólnopolskiego Systemu Informatycznego dla Administracji Celnej,
b)
części 08 - Ministerstwo Finansów i mogą być wykorzystane na finansowanie zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla terenowych służb skarbowych,
4)
pkt 10 - przekazane do izb rolniczych pozostają na rachunkach tych izb i mogą być wykorzystane na finansowanie ich działalności.
§  3. 1
Kwoty, o których mowa w § 2:
1)
ust. 1 pkt 7-9 i 11 - nie wykorzystane do dnia 28 lutego 1997 r.,
2)
ust. 1 pkt 2, 4 i 5 i ust. 2 pkt 1 - nie wykorzystane do dnia 30 września 1997 r.,
3) 2
ust. 1 pkt 6 i 10 oraz ust. 2 pkt 2-4 - nie wykorzystane do dnia 20 grudnia 1997 r., a w ust. 1 pkt 3 - nie wykorzystane do dnia 20 grudnia 1999 r.

- podlegają przekazaniu na dochody budżetu państwa.

§  4.
Dysponenci środków budżetowych wymienieni w § 1 przekazują Ministrowi Finansów informacje:
1)
o wysokości kwot wydatków wymienionych w § 1, które nie wygasają z dniem 31 grudnia 1996 r. - do dnia 31 stycznia 1997 r.,
2)
o wykorzystaniu kwot wymienionych w § 1, w terminach określonych odrębnymi przepisami o sprawozdawczości budżetowej, z uwzględnieniem § 3.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 3:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 25 września 1997 r. (Dz.U.97.116.743) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1997 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 19 grudnia 1997 r. (Dz.U.97.158.1048) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 grudnia 1997 r.

2 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 1998 r. (Dz.U.98.153.991) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 grudnia 1998 r.

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024