Z przepisów dotychczas obowiązującej ustawy z 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju wynika, że Rada Ministrów, w związku ze skutkami COVID-19, może powierzyć Polskiemu Funduszowi Rozwoju realizację rządowego programu udzielania przedsiębiorcom wsparcia finansowego, (w szczególności w takich formach, jak obejmowanie lub nabywanie udziałów, akcji, warrantów subskrypcyjnych, obligacji, wierzytelności oraz przystępowanie do spółek osobowych, udzielanie pożyczek, gwarancji oraz poręczeń), lub w formach bezzwrotnych.
Realizując program rządowy, PFR jest obowiązany prowadzić wyodrębnioną ewidencję dla zadań związanych z realizacją programu, w tym jest obowiązany do prawidłowego przypisywania przychodów i kosztów na podstawie obiektywnych metod. W związku z tym, dotychczasowe brzmienie przepisów wskazywało na konieczność wyodrębnienia w ramach ksiąg rachunkowych PFR operacji związanych z realizacją odpowiednio każdego z programów rządowych - podano w uzasadnieniu projektu nowelizacji.
Zobacz również: Dla jednych subwencja mimo kontroli ZUS, innym zabrana bez prawomocnej decyzji >>
Przypomniano, że w kwietniu 2020 r. rząd powierzył PFR realizację programów rządowych: „Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm” oraz „Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla dużych firm”.
(kk/pap)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.