Przypis składki w kanale bankowo-ubezpieczeniowym w sektorze życiowym w Polsce szacowany jest na 20 – 25 proc. rocznie. – Oferta bancassurance to istotny czynnik konkurencyjności banków. Nie ma na rynku bankowym znaczącego gracza, który nie proponowałby usług z tego kanału dystrybucji – mówi Małgorzata Knut, przewodnicząca zespołu ds. bancassurance Polskiej Izby Ubezpieczeń, członek zarządu BRE Ubezpieczenia.
Specjaliści przewidują przejście na długoterminową, stałą współpracę między bankami a ubezpieczycielami. – Oferta będzie szyta bardziej indywidualnie i dostosowywana do „etapów życia klienta" – mówi Danuta Żukowska, dyrektor departamentu bancassurance ING Życie. Tendencją na rynku będzie też stopniowe ograniczanie wachlarza np. oferowanych funduszy inwestycyjnych, szczególnie tych dla klienta masowego.
Źródło: Rzeczpospolita