- Proponuje się wprowadzenie zmian, zgodnie z którymi w przypadku klęski żywiołowej spowodowanej powodzią podatnikom, którzy używają kas rejestrujących przedłuża się termin na przesyłanie do naczelnika urzędu skarbowego informacji związanych z używaniem tych kas oraz z zakończeniem ich pracy - uzasadnia MF. 

Obecnie przedsiębiorcy mają w przypadku niektórych zdarzeń 5 dni na przesłanie informacji do naczelnika właściwego urzędu skarbowego. W Resort proponuje się wydłużenie tego okresu do 20 dni. 

- Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatnicy są obowiązani do powiadamiania naczelnika urzędu skarbowego o zdarzeniach związanych zarówno z używaniem kas rejestrujących, jak i z zakończeniem pracy tych kas. Szczegółowy sposób postępowania oraz terminy z tym związane określają przepisy rozporządzenia w sprawie stosowania kas. Terminy te nie przystają do okoliczności związanych z potrzebą podejmowania przez podatników szeregu czynności związanych z przeciwdziałaniem skutkom klęski żywiołowej na skutek powodzi. W związku z tym oczekiwane byłoby wprowadzenie regulacji, która odpowiednio je wydłuża - uzasadnia resort. 

Z przedłużenia skorzystają firmy, które: 

  • są poszkodowanymi w rozumieniu ustawy z 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi,
  • mają siedzibę, zarząd lub miejsce zamieszkania na terenie gminy określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 1 ust. 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
  • prowadzą działalność gospodarczą na terenie tej gminy.

 

Czytaj również: To podatnik, a nie fiskus, decyduje o doborze kontrahentów - wyrok WSA