Renoma, marka, wizerunek - nie są to pojęcia zarezerwowane wyłącznie dla wielkiego biznesu. Przeciwnie – wiele małych firm usługowych  swoją promocję opiera właśnie na dobrej opinii. I słusznie, bo to właśnie rekomendacje, czyli polecenie kancelarii przez zadowolonego klienta znajomemu przysparza doradcom najwięcej zleceń. Stąd właśnie działania PR-owe powinny być priorytetem w promocji firm doradczych, ponieważ są najbardziej efektywne i skuteczniejsze od innych instrumentów marketingowych, na przykład reklamy. Ich celem jest zdobywanie zrozumienia (jak doradca może pomóc mojej firmie), zaufania (jest wiarygodnym partnerem przy prowadzeniu biznesu) i aprobaty (ta współpraca jest korzystna dla mojej firmy).

Planując podjęcie działań public relations celem jest zwiększenie rozpoznawalności (aby potencjalni klienci dowiedzieli się o istnieniu kancelarii i jej ofercie) oraz zbudowanie marki (aby być uznawanym ekspertem, firmą z którą warto współpracować).

Do dyspozycji mamy wiele różnych kanałów komunikacji, które pozwolą rozpowszechniać i utrwalać informacje na temat kancelarii lub biura. Spójna i konsekwentnie stosowana identyfikacja wizualna, czyli nazwa, logo i barwy firmowe na każdej formie komunikatu wychodzącego z kancelarii (od wizytówki przez papier, koperty firmowe, szyld po stronę internetową itd.) pomagają wytworzyć niepowtarzalny i rozpoznawalny obraz organizacji. Obecność w prasie – szczególnie lokalnej, czy to w formie wypowiedzi eksperckich (budowanie wizerunku fachowca) czy ogłoszeń reklamowych (prezentowanie oferty), daje szansę by utrwalić pozycję w lokalnej społeczności. Udział w konferencjach, szkoleniach i targach – jako prelegenta, uczestnika czy wystawcy to okazja do nawiązania kontaktów i zaprezentowania swoich kompetencji w szerszym gronie potencjalnych klientów lub partnerów. Materiały drukowane, takie jak ulotki, foldery, plakaty, broszury ofertowe pozwalają na zaprezentowanie i przekazanie informacji o ofercie i korzyściach płynących ze współpracy.

Budowanie wizerunku ma miejsce również - a może przede wszystkim - przy codziennych kontaktach z obecnymi klientami, pracownikami urzędów i instytucji, a także pracownikami, partnerami i kontrahentami. Dlatego tak ważne jest dbanie o dobre relacje poprzez dotrzymywanie terminów, uprzejme i życzliwe traktowanie osób, z którymi utrzymujemy zawodowe relacje.

Dowiedz się więcej z książki
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł