Zmiana zarządzenia w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

ZARZĄDZENIE Nr 95
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 27 kwietnia 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. z 2023 r. poz. 3 i 223) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Mariusza Błaszczaka, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Piotra Glińskiego, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Henryka Kowalczyka, Gabinet Polityczny Wiceprezesa Rady Ministrów Jacka Sasina, Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Zbigniewa Hoffmanna, Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Włodzimierza Tomaszewskiego oraz Gabinet Polityczny Ministra - Członka Rady Ministrów Michała Wójcika.";

2)
w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;

2) Sekretariat Wiceprezesa Rady Ministrów;

3) Sekretariat II - Wiceprezesa Rady Ministrów;

4) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;

5) Biuro Ministra do Spraw Unii Europejskiej;

6) Centrum Informacyjne Rządu;

7) Departament Analiz;

8) Departament Analiz Systemu Bezpieczeństwa Państwa;

9) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;

10) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;

11) Departament GovTech Polska;

12) Departament Instrumentów Rozwojowych;

13) Departament Integracji Społecznej;

14) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;

15) Departament Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;

16) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;

17) Departament Koordynacji Projektów Międzynarodowych;

18) Departament Nadzoru i Kontroli;

19) Departament Oceny Skutków Regulacji;

20) Departament Praw Obywatelskich i Tożsamości Europejskiej;

21) Departament Prawa Unii Europejskiej;

22) Departament Prawny;

23) Departament Programowania Prac Rządu;

24) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;

25) Departament Służby Cywilnej;

26) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;

27) Departament Spraw Obywatelskich;

28) Departament Spraw Parlamentarnych;

29) Departament Spraw Zagranicznych;

30) Departament Studiów Strategicznych;

31) Departament Wsparcia Zewnętrznego;

32) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;

33) Departament Współpracy z Samorządem;

34) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;

35) Biuro Dyrektora Generalnego;

36) Biuro Informatyki;

37) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;

38) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych.".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 r.

Zmiany w prawie

Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2023.462

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Zmiana zarządzenia w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Data aktu: 27/04/2023
Data ogłoszenia: 28/04/2023
Data wejścia w życie: 01/05/2023