Ustalenie granic portów morskich od strony lądu w Szczecinie, Świnoujściu i Policach.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 19 grudnia 1991 r.
w sprawie ustalenia granic portów morskich od strony lądu w Szczecinie, Świnoujściu i Policach.

Na podstawie art.45 ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. Nr 32, poz. 131) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się granice portów morskich od strony lądu:
1)
w Szczecinie, jak w załączniku nr 1,
2)
w Świnoujściu, jak w załączniku nr 2,
3)
w Policach, jak w załączniku nr 3.
§  2. 1
Przebieg granic portów ustalonych w załącznikach nr 1, 2 i 3 jest zaznaczony na mapach w skali 1 : 500, 1 : 1000, 1 : 5000 i 1 : 10000, które są przechowywane:
1)
w Urzędzie Morskim w Szczecinie (komplet map portów w Szczecinie, Policach i Świnoujściu),
2)
w Urzędzie Miejskim w Szczecinie (mapy portu w Szczecinie),
3)
w Urzędzie Gminy i Miasta Police (mapy portu w Policach),
4)
w Urzędzie Miejskim w Świnoujściu (mapy portu w Świnoujściu).
§  3. 2
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  3 GRANICA OD STRONY LĄDU PORTU MORSKIEGO W SZCZECINIE

Granicę od strony lądu portu morskiego w Szczecinie ustala się, jak następuje:

Poczynając od pkt nr 1, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy administracyjnej miasta Szczecina i Polic, położonego na północnym brzegu kanału, stanowiącego granicę tych miast, granica portu przebiega granicą administracyjną obu miast wzdłuż wymienionego kanału w kierunku wschodnim do pkt nr 2, a następnie wodami Odry generalnie na wschód przez pkty nr 3 i 4 do pkt nr 5, położonego na wschodnim brzegu Odry, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy administracyjnej miasta Szczecina, miasta Polic i gminy Goleniów.

Dalej granica przebiega na północny wschód do pkt nr 6, położonego w gminie Goleniów, przy wale ochronnym południowego brzegu rzeki Iny, przekracza wał, dochodząc do pkt nr 7 po jego przeciwległym skraju, po czym biegnie wschodnim skrajem wału ochronnego rzeki Odry na południe, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 13.

Z pkt nr 13 granica nadal biegnie generalnie w kierunku południowym, przeciętnie w odległości 20 m od linii brzegowej Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, w tym pkt nr 14a, do pkt nr 18, po czym górną krawędzią skarpy nadrzecznej skręca na wschód do pkt nr 19. Stąd biegnie na południe, przecina linię brzegową Odry, stanowiącą granicę administracyjną gminy Goleniów i miasta Szczecina, biegnie przez przesmyk Iński, dochodząc do pkt nr 20 położonego na północnym brzegu Wyspy Mewiej.

Dalej granica przebiega Wyspą Mewią, generalnie na południe, w odległości przeciętnie 30-40 m od brzegu Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 25. W pkt nr 25 granica skręca w kierunku południowo-zachodnim i w linii prostej przecina przesmyk Babina, dochodząc do pkt nr 26, położonego na Wyspie Dębinie, 50m od brzegu Odry, będącego jednocześnie punktem granicznym pasa technicznego Urzędu Morskiego.

Z pkt nr 26 granica przebiega na południowy zachód, przeciętnie 50 m od brzegu Odry, przez istniejące punkty graniczne pasa technicznego Urzędu Morskiego, którym nadano numerację kolejną granicy portu, i dochodzi do pkt nr 60, położonego w odległości 11 m na północ od Kanału Leśniczówka, mającego ujście do Odry.

W pkt nr 60 granica odchyla się w kierunku południowym, przecina Kanał Leśniczówka i przebiegając w przeciętnej odległości 30-40 m od brzegu Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, dochodzi do pkt nr 63, gdzie załamuje się w kierunku południowo-zachodnim i przez punkty o numeracji kolejnej, w tym 72a, dochodzi do pkt nr 75a. Punkty o numerach od 26 do 75 są jednocześnie punktami granicznymi pasa technicznego Urzędu Morskiego.

Od pkt nr 75a granica nadal przebiega na południowy zachód do pkt nr 76, przekracza Kanał Żeglarski, biegnie dalej przez pkt nr 77 do pkt nr 78, położonego na północnym brzegu rzeki Świętej. Przekracza rzekę Świętą i przez pkt nr 79 dochodzi do pkt nr 79a, będącego jednocześnie punktem granicznym pasa technicznego Urzędu Morskiego. położonym w odległości 55 m na wschód od brzegu Przekopu Mieleńskiego, na wyspie Radolin.

Następnie granica przebiega na południowy zachód, brzegiem wyspy Radolin, w przeciętnej odległości 60 m od brzegu Przekopu Mieleńskiego, przez punkty o numeracji kolejnej, identyczne z punktami granicznymi pasa technicznego Urzędu Morskiego, przecina rozlewisko przy Przekopie Mieleńskim między punktami o nr 82 i 83, po czym przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 87, położonego w odległości 65 m od brzegu Przekopu.

W dalszym przebiegu granica dochodzi do pkt nr 87a, położonego na brzegu jeziora Dąbie, i biegnie dalej na południe jego brzegiem przez punkty nr 87b-c, 88, 88a-d, 89, 89a-c, 90, 90a-f, 91 i dochodzi do pkt nr 91a, położonego na brzegu wyspy Radolin od strony Przekopu Mieleńskiego. Następnie przecina Przesmyk Orli, przez pkt nr 91b, 92, dochodząc do pkt nr 92a, położonego na brzegu wyspy Wielka Kępa. Stąd biegnie dalej na południe do pkt nr 93, będącego jednocześnie punktem granicznym pasa technicznego Urzędu Morskiego, położonego na tej wyspie w odległości 65 m od brzegu Przekopu Mieleńskiego.

W dalszym przebiegu granica jest identyczna z granicą pasa technicznego Urzędu Morskiego, biegnąc na południowy wschód, w przeciętnej odległości 70 m od brzegu Przekopu Mieleńskiego, przez punkty o numeracji kolejnej, w tym 97a, 97b, 97c, do pkt nr 98 położonego na wale ochronnym.

Z pkt nr 98 granica nadal przebiega na południowy wschód linią graniczną pasa technicznego Urzędu Morskiego, przecina drogę prowadzącą do Kąpieliska Mieleńskiego i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 107, położonego na brzegu rzeki Duńczycy.

Przebiegając nadal na południowy wschód linią graniczną pasa technicznego Urzędu Morskiego, granica portu przecina wody rzeki Duńczycy, po czym przebiega przez wyspę Mienia w przeciętnej odległości 50-70 m od brzegu Przekopu Mieleńskiego i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 115. Tu skręca na południe i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 120, będącego jednocześnie punktem granicznym pasa technicznego Urzędu Morskiego, położonego w odległości 90 m od wschodniego brzegu Przekopu Mieleńskiego oraz 67 m od północnego brzegu rzeki Parnicy.

W pkt nr 120 granica skręca pod kątem ostrym w kierunku wschodnim, a następnie w kierunku północno-wschodnim, przebiegając wzdłuż rzeki Parnicy do jej ujścia do rzeki Regalicy, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 123. Od pkt nr 123 granica biegnie na południe, przecinając rzekę Parnicę i dochodzi do pkt nr 124, położonego w zbiegu brzegów rzeki Parnicy i rzeki Regalicy. Następnie biegnie w ogólnym kierunku południowym, północno-zachodnim, a następnie zachodnim brzegiem rzeki Regalicy przez punkty o numeracji: 124a-d, 125, 125a-h, 126, 126a-c, 127, 127a-e, 128, 128a-d, do pkt nr 129 położonego przy północnym skraju wylotu rowu melioracyjnego do rzeki Regalicy. Stąd biegnie dalej na południe, w odległości przeciętnie 5 m na zachód od skraju nabrzeża, aż do pkt nr 130, położonego u podnóża nasypu drogowego północnej strony ulicy Gdańskiej, przy moście Cłowym. Od pkt nr 130 granica portu biegnie północną stroną ulicy Gdańskiej u podnóża nasypu drogowego w ogólnym kierunku zachodnim, przecina ulicę Węglową i dalej przez punkty o numeracji kolejnej również północną stroną ulicy Gdańskiej u podnóża nasypu drogowego, dochodząc do pkt nr 147 zlokalizowanego na granicy terenów kolejowych.

Z pkt nr 147 granica biegnie na północny wschód do pkt nr 148, po czym skręca na północny zachód, przecina torowiska kolejowe, dochodząc do pkt nr 149, i biegnie dalej w kierunku północno-zachodnim u podnóża nasypu drogowego ulicy Gdańskiej przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 160, zlokalizowanego przy bramie wjazdowej do portu. Punkty o numerach od 148 do 157 i 160 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu Szczecin-Świnoujście.

Z pkt nr 160 granica przebiega na północny wschód do pkt nr 161, pozostawiając bramę wjazdową po stronie portu, po czym skręca na północny zachód i biegnie wzdłuż ulicy Gdańskiej przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 166. Punkty o numerach 161, 162 i 164 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu.

W pkt nr 166 granica skręca pod kątem prostym w kierunku północno-wschodnim do pkt nr 167 i biegnie dalej wzdłuż ogrodzenia przez pkt nr 168 do pkt nr 169, będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości Zarządu Portu.

W pkt nr 169 granica skręca pod kątem prostym na północny zachód do pkt nr 170, a następnie na północny wschód do pkt nr 171 i ponownie na północny zachód do pkt nr 172 wzdłuż ogrodzenia.

Wymienione punkty są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Portu.

W pkt nr 172 granica skręca na południowy zachód i biegnie przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 176, położonego na granicy pasa drogowego ulicy Basenowej, po czym odchyla się na zachód, biegnąc granicą pasa drogowego do pkt nr 177. Tu łamie się na południe i biegnie do pkt nr 178 znajdującego się na granicy pasa drogowego ulicy Gdańskiej. Wszystkie punkty na tym odcinku są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Przedsiębiorstwa "Bacutil".

Od pkt nr 178 granica przebiega na północny zachód, wzdłuż bocznicy kolejowej, przecina ulicę Basenową i dochodzi do pkt nr 179, zlokalizowanego na załamaniu ogrodzenia terenów Zarządu Portu. Następnie przebiega wzdłuż ogrodzenia przez pkt nr 180 do pkt nr 181, położonego przy bramie wjazdowej bocznicy kolejowej. Wzdłuż bramy dochodzi do pkt nr 182. Przecina ulicę Zatokową, pozostawiając parking samochodowy po stronie portu, dochodzi do pkt nr 183, po czym przebiega wzdłuż ogrodzenia przez punkty o numeracji kolejnej, w tym 186a, do pkt nr 187. Tu skręca na północ do pkt nr 188, zamykając wjazd kolejowy na tereny Zarządu Portu. Punkty nr 187 i 188 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

Z pkt nr 188 granica przebiega na północny zachód przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 192, po czym skręca na północ do pkt nr 193, zamykając wjazd kolejowy na tereny Zarządu Portu. Pkt nr 190 jest jednocześnie punktem granicznym nieruchomości.

Z pkt nr 193 granica przebiega na zachód do pkt nr 194, a następnie, wzdłuż ogrodzenia przy ulicy Gdańskiej, do pkt nr 195, po czym skręca na północ do pkt nr 196, zamykając wjazd kolejowy na tereny portu.

Od pkt nr 196 granica portu biegnie na zachód do pkt nr 197, po czym na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 200, zlokalizowanego na narożniku budynku. Następnie przebiega linią łamaną licami budynków i ogrodzeniem przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 204, przecina ulicę Górnośląską, dochodząc do pkt nr 205, zlokalizowanego na narożniku budynku. Następnie przebiega w kierunku północno-zachodnim wzdłuż lic budynków i ogrodzeń, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 210, pozostawiając w granicach portu teren Centrali Produktów Naftowych.

W pkt nr 210 granica skręca pod kątem prostym i biegnie w kierunku północno-wschodnim przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 217, położonego na brzegu rzeki Parnicy. Opisany odcinek granicy rozdziela tereny będące w zarządzie Centrali Produktów Naftowych i Elektrowni Szczecin. Pkt nr 217 jest jednocześnie punktem granicznym nieruchomości.

W pkt nr 217 granica skręca na zachód, przebiegając skrajem nabrzeża Elektrowni Szczecin przez pkt nr 218 i 219 do pkt nr 220.

Wymienione punkty są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

Z pkt nr 220 granica portu przebiega nadal w kierunku zachodnim, przecina Kanał Elektrowni i dochodzi do pkt nr 221, zlokalizowanego na wodach tego Kanału. Stąd przebiega na południe i dalej na południowy zachód wzdłuż tego Kanału przez pkt nr 222 i 223 do pkt nr 224, po czym łamie się w kierunku zachodnim, biegnąc przez pkt nr 225 do pkt nr 226.

Wszystkie punkty na opisanym odcinku są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Polskiego Ratownictwa Okrętowego, pozostającej w granicach portu.

W pkt nr 226 granica łamie się w kierunku południowo-zachodnim do pkt nr 227, a następnie na północny zachód do pkt nr 228, przebiegając wzdłuż ogrodzenia, granicą nieruchomości Skarbu Państwa, pozostającej w granicach portu. Tu skręca pod kątem prostym w kierunku południowo-zachodnim i biegnie wzdłuż ogrodzenia granicą nieruchomości Stoczni Remontowej "Parnica", pozostającej w granicach portu, do pkt nr 229, położonego na granicy pasa drogowego ulicy Gdańskiej. Punkty o numerach 227 i 228 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

W pkt nr 229 granica skręca w kierunku północno-zachodnim, biegnąc wzdłuż ogrodzeń i lica budynku Stoczni Remontowej od strony ulicy Gdańskiej. Przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 242, będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości będącej w zarządzie Stoczni.

Od pkt nr 242 granica biegnie nadal na północny zachód do pkt nr 243, po czym załamuje się w kierunku północnym i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 245, obejmując po stronie portu tereny kolejowe.

W pkt nr 245 załamuje się pod kątem prostym, dochodzi do pkt nr 246, zlokalizowanego na linii obrysu budynku, biegnie obrysem budynku przez pkt nr 247 i 248 do pkt nr 249. Tu skręca pod kątem prostym w kierunku północno-zachodnim i przebiega w przeciętnej odległości 20 m od brzegu rzeki Parnicy, skrajem rampy magazynu Przedsiębiorstwa "Baltona", przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 252, zlokalizowanego na linii obrysu budynku. Wyłącza z terenu portu budynek, przechodząc punktami nr 253, 254 i 255 na jego narożach. Przechodzi linią prostą przez teren "Baltony" do pkt nr 256 na narożu kolejnego budynku, biegnie północno-wschodnim licem ściany do pkt nr 257 na narożu tego budynku. Stąd biegnie dalej na północny zachód, a następnie na zachód w przeciętnej odległości 20m od brzegu rzeki Parnicy, przez punkty o numeracji kolejnej, dochodząc do pkt nr 260.

W pkt nr 260, położonym u podnóża nasypu drogowego ulicy Gdańskiej, granica skręca na północ, przez pkt nr 261 dochodzi do pkt nr 262, zlokalizowanego na przecięciu linii nabrzeża rzeki Parnicy ze wschodnią krawędzią mostu Portowego. Dalej granica przebiega wschodnią krawędzią mostu do pkt nr 263.

Biegnąc na północ przecina linię brzegową rzeki Parnicy, a następnie Bulwar Śląski, dochodzi do pkt nr 264, zlokalizowanego na południowo-zachodnim narożniku budynku Portowej Straży Pożarnej przy ulicy Energetyków. Zachodnim licem tego budynku biegnie do pkt nr 265 na jego narożniku. Stąd biegnie dalej na północ przez pkt nr 266 będący jednocześnie punktem granicznym nieruchomości, przecina ulicę Władysława IV i dochodzi do pkt nr 267, położonego przy bramie wjazdowej na teren portu.

Z pkt nr 267 granica portu przebiega w kierunku północno-zachodnim, wzdłuż ogrodzenia terenów Zarządu Portu, a następnie Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "Gryf" (PPDiUR "Gryf"), przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 274, znajdującego się przy kolejowej bramie wjazdowej na teren tego Przedsiębiorstwa. Tu skręca na zachód wzdłuż wymienionej bramy i dochodzi do pkt nr 275 na obrysie budynku. Dalej biegnie obrysem budynku przez pkt nr 276 i 277. Stąd przebiega generalnie w kierunku północnym wzdłuż ogrodzenia terenu PPDiUR "Gryf", przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 288.

W pkt nr 288 granica skręca w kierunku północno-zachodnim, przecina tory kolejowe oraz ulicę Władysława IV, biegnie wzdłuż ogrodzenia terenu PPDiUR "Gryf" przy ul. Spichrzowej i dochodzi do pkt nr 289, położonego u zbiegu ulic Spichrzowej i Zbożowej.

Tu granica skręca pod kątem prostym w kierunku północno-wschodnim, biegnie wzdłuż ulicy Zbożowej przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 292, zlokalizowanego na narożu budynku przy wjeździe na teren portu. Następnie skręca w kierunku północno-zachodnim, przebiega linią graniczną Zarządu Portu Szczecin-Świnoujście, przez punkty nr 293, 294, 295 do pkt nr 296 położonego na skraju nabrzeża rzeki Odry.

Z pkt nr 296 granica przebiega linią łamaną skrajem nabrzeża, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 299 zlokalizowanego na przecięciu linii nabrzeża z północną krawędzią mostu nitki wjazdowej Trasy Zamkowej. Dalej biegnie krzywolinijnie krawędzią tego mostu do pkt nr 300 położonego na zachodnim brzegu rzeki Odry. Na elemencie konstrukcyjnym nabrzeża skręca na zachód do pkt nr 301, położonego na krawędzi jezdni pasma zjazdowego Trasy Zamkowej w kierunku północnym.

Od pkt nr 301 granica przebiega wzdłuż Odry, przeciętnie w odległości 6 m od linii nabrzeża, przez pkt nr 302 do pkt nr 303, a następnie biegnie łukiem w kierunku północno-wschodnim, nadal wzdłuż brzegu Odry, w przeciętnej odległości 12 m od nabrzeża, wzdłuż ulicy Jana z Kolna, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 312. Tu skręca na północny zachód od pkt nr 313, położonego na krawędzi schodów, po czym skręca pod kątem prostym i biegnie dalej na północny wschód górną krawędzią skarpy, oddzielającą ulicę Jana z Kolna od Nabrzeża Kapitańskiego, do pkt nr 314.

W pkt nr 314 granica skręca na północny zachód do pkt nr 314a na narożu budynku Żeglugi Szczecińskiej i biegnie dalej do pkt nr 315, położonego w paśmie drogowym ulicy Łady.

Od pkt nr 315 granica przebiega linią łamaną przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 319, obejmując budynek Żeglugi Szczecińskiej i wyłączając budynek Oczyszczalni Ścieków "Dolny Brzeg". Pkt nr 319 zlokalizowany jest na granicy pasa drogowego ulicy Łady. W dalszym przebiegu granicę stanowi linia łamana, biegnąca łukiem na północny wschód, a następnie na północ, granicą pasa drogowego ulicy Łady, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 323.

Pkt nr 323 położony jest na granicy pasa drogowego ulicy Łady, działki nr 7 Urzędu Morskiego w Szczecinie i działki nr 1 w zarządzie Stoczni Szczecińskiej. W punkcie tym granica skręca pod kątem ostrym w kierunku południowo-wschodnim i biegnie granicą działki nr 1 Stoczni Szczecińskiej wzdłuż ogrodzenia przez pkt nr 324 i 325 do pkt nr 326.

Następnie granica skręca na północny wschód i wzdłuż wymienionego ogrodzenia dochodzi do pkt nr 327.

Od pkt nr 327 granica przebiega przez teren będący w zarządzie Stoczni Szczecińskiej, w kierunku północno-wschodnim, w przeciętnej odległości 20 m od brzegu Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 336, zlokalizowanego na południowym licu wiaty. Następnie granica przebiega linią łamaną, generalnie w kierunku północnym po obrysach budynków i budowli przemysłowych, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 352.

W pkt nr 352 granica skręca pod kątem prostym i biegnie generalnie w kierunku zachodnim po obrysach budowli, przez punkty o numeracji kolejnej, dochodząc do pkt nr 357, po czym łamie się na północny zachód do pkt nr 358. Następnie granica skręca w kierunku północnym do pkt nr 359, skręca w kierunku wschodnim, biegnie południowym licem budynków do pkt nr 360 i dalej wzdłuż ogrodzeń przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 364, położonego w odległości 20 m od nabrzeża Odry.

Z pkt nr 364 granica biegnie na północ do pkt nr 365, a następnie linią łamaną przez pochylnię "Odra", przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 369. Stąd przebiega w kierunku północno-wschodnim, w przeciętnej odległości 20 m od nabrzeża Odry, przez pkt nr 369a do pkt nr 370. Stąd przebiega linią łamaną przez pochylnię "Wulkan", przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 375, położonego na narożu wiaty.

Z pkt nr 375 granica biegnie generalnie w kierunku północnym wzdłuż wiaty, a następnie górnym skrajem skarpy, przez punkty o numeracji kolejnej, w tym 375a, do pkt nr 378. Następnie przebiega na zachód wzdłuż ogrodzenia, a następnie licem budynku do pkt nr 379, położonego na narożu tego budynku, a zarazem na granicy pasa drogowego ulicy Ludowej.

Następnie granica portu przebiega granicą pasa drogowego ulicy Ludowej w kierunku północnym, po licach budynków i ogrodzeniach, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 392.

W pkt nr 392 granica portu skręca w kierunku wschodnim, południowym skrajem drogi wewnętrznej, będącej przedłużeniem ulicy Głowickiej. Przebiega wzdłuż ogrodzeń, dochodząc do pkt nr 400. Następnie skręca na północny wschód, biegnąc nadal wzdłuż ogrodzenia i przez pkt nr 401 dochodzi do pkt 402, znajdującego się na załamaniu ogrodzenia terenów będących w zarządzie Zarządu Portu.

Stąd granica portu przebiega na północ do pkt nr 403, po czym skręca pod kątem prostym w kierunku zachodnim i dochodzi do pkt nr 404 na załamaniu ogrodzenia terenów będących w zarządzie Żeglugi Szczecińskiej, otaczających Basen Młyński. Następnie skręca na północ i biegnie wzdłuż ogrodzenia, 18 km od brzegu Basenu Młyńskiego, dochodząc do pkt nr 405 na załamaniu ogrodzenia. Tu granica skręca na południowy wschód do pkt nr 406, łamie się, biegnąc na północny wschód do pkt nr 407 i ponownie skręca na północny zachód, biegnąc wzdłuż ogrodzenia terenów zarządzanych przez PPDiUR "Gryf", przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 411, zlokalizowanego na linii projektowej pasa drogowego ulicy Dębogórskiej.

Z pkt nr 411 granica portu przebiega linią projektową pasa drogowego ulicy Dębogórskiej w kierunku północno-wschodnim, wyłączając dojazd do bramy wjazdowej na teren będący w zarządzie PPDiUR "Gryf".

Przez punkty o numeracji kolejnej granica dochodzi do pkt nr 418 na narożu budynku stacji trafo. Dalej przebiega licem tego budynku do pkt nr 419. Stąd biegnie nadal linią projektowanego pasa drogowego do pkt nr 420, łamie się w kierunku zachodnim, dochodząc do pkt nr 421, zlokalizowanego na początku ogrodzenia, stanowiącego granicę działki nr 27/1, biegnie dalej wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 422. Załamuje się w kierunku zachodnim, dochodząc do pkt nr 423, po czym skręca na północny wschód do pkt nr 424, stanowiącego naroże budynku i biegnie licem budynku do pkt nr 425, stanowiącego drugie naroże tego budynku.

Od pkt nr 425 granica przebiega generalnie w kierunku wschodnim, linią łamaną po licach budynków i ogrodzeniach, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 462, stanowiącego naroże budynku. Stąd biegnie w kierunku północno-zachodnim wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 463, położonego na załamaniu ogrodzenia, na granicy pasa drogowego ulicy Wiszesława. W pkt nr 463 granica skręca w kierunku północno-wschodnim, przebiegając granicą pasa drogowego ulicy Wiszesława, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 468, zlokalizowanego na załamaniu ogrodzenia.

Od pkt nr 468 granica przebiega w kierunku południowo-wschodnim, skrajem drogi wzdłuż ogrodzenia, do pkt nr 469. Tu skręca w kierunku północno-wschodnim, przebiegając przez tereny będące w zarządzie Polskiego Związku Działkowców do pkt nr 470. W punkcie tym skręca na północny zachód, przecina ulicę Grobla na odcinku oznaczonym pkt nr 471 i 472, po czym dochodzi do pkt nr 473. Punkty od nr 470 do nr 473 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości Skarbu Państwa.

W pkt nr 473 granica portu skręca w kierunku północno-wschodnim i przez pkt nr 474 i nr 475, będące jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości Skarbu Państwa, dochodzi do pkt nr 476, zlokalizowanego przy ogrodzeniu. Tu skręca na północny zachód i biegnie wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 477, skręca na północ do pkt nr 478 i na północny wschód nadal wzdłuż ogrodzenia, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 482, znajdującego się na narożu budynku. Stąd granica biegnie na wschód do pkt nr 483 stanowiącego naroże budynku nr 6 przy ul. Światowida, biegnie jego licem na południowy wschód do pkt nr 484 i dalej licem na północny wschód do pkt nr 485 na narożu tego budynku. Następnie przebiega wzdłuż ogrodzenia przez pkt nr 486 do pkt nr 487, zlokalizowanego na załamaniu ogrodzenia. Dalej biegnie na północny zachód, wzdłuż ogrodzenia, do pkt nr 488, położonego na granicy pasa drogowego ulicy Światowida.

Następnie granica portu przebiega granicą pasa drogowego ulicy Światowida, generalnie w kierunku północno-wschodnim, wzdłuż ogrodzeń, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 504. Punkty o numerach od 499 do 504 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości pozostającej w zarządzie Urzędu Morskiego w Szczecinie - Baza Taboru Pływającego.

W pkt nr 504 granica skręca na południowy wschód, biegnąc do pkt nr 505 linią graniczną nieruchomości Urzędu Morskiego.

W pkt nr 505 granica łamie się pod kątem prostym i biegnie na północny wschód przez tereny Skarbu Państwa do pkt nr 506, licem budynku do pkt nr 507 i dalej przez pkt nr 508 do pkt nr 509. Tu skręca na południowy wschód do pkt nr 510, po czym skręca na północny wschód, dochodząc do pkt nr 511, zlokalizowanego przy ogrodzeniu nieruchomości będącej w zarządzie Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Usług Turystycznych "Pomerania" w Szczecinie. Następnie granica portu biegnie na północny zachód wzdłuż tego ogrodzenia, przez pkt nr 512 do pkt nr 513. Tu łamie się pod kątem prostym w kierunku północno-wschodnim i przebiega granicą nieruchomości Skarbu Państwa przez pkt nr 514 do pkt nr 515. Dalej przebiega na wschód przez pkt nr 516 do pkt nr 517 i na północny wschód do pkt nr 518 granicą nieruchomości pozostającej w zarządzie Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Usług Turystycznych "Pomerania". Pkt nr 518 położony jest na granicy tej nieruchomości, przy ogrodzeniu. Punkty o numerach od 514 do 518 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

Z pkt nr 518 granica portu nadal przebiega na północny wschód, przez tereny Skarbu Państwa, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 524. Wszystkie te punkty są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości, przy czym punkty od nr 521 do nr 524 na mapie zasadniczej mają numerację od nr 13 do nr 10.

Następnie granica przebiega w kierunku północno-zachodnim, wzdłuż ogrodzenia terenu będącego w zarządzie Zarządu Portu, przez pkt nr 525 do pkt nr 526. Pkt nr 526 zlokalizowany jest na przecięciu ogrodzenia z linią graniczną nieruchomości Skarbu Państwa. Dalej granica portu przebiega po linii granicznej tej nieruchomości na północ, do pkt nr 527, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy nieruchomości Skarbu Państwa, Zarządu Portu i pasa kolejowego w zarządzie Pomorskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych.

Od pkt nr 527 granica portu przebiega w kierunku północno-wschodnim, linią graniczną nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 540. W pkt nr 540 granica skręca w kierunku wschodnim do pkt nr 541, po czym ponownie skręca w kierunku południowym, biegnąc wzdłuż ogrodzenia przez pkt nr 542, 543, 543a, 543b, do pkt nr 544, dalej skręca na południowy wschód wzdłuż ogrodzenia i dochodzi do pkt nr 545. Punkty nr 537, 538, 539 i od 542 do 544a są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu. Punkty od nr 542 do nr 544a mają na mapie zasadniczej numerację: 576, 577, 578, 578a, 579 i 579a.

W pkt nr 545 granica portu skręca pod kątem prostym i biegnie w kierunku północno-wschodnim do naroża elewatora, licem elewatora wraz z jego występem w kierunku Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 550, zlokalizowanego na drugim narożu elewatora. Dalej granica biegnie do pkt nr 551 na narożu budynku i licem tego budynku do pkt nr 552, zlokalizowanego na drugim jego narożu.

Dalej granica biegnie na północ, przecina drogę dojazdową łączącą ulicę Nad Odrą z brzegiem Odry, przebiega przez teren będący w zarządzie Przedsiębiorstwa Morskiego Budownictwa Hydrotechnicznego "Energopol-5", pozostawia po stronie portu teren stacji CPN, biegnie wzdłuż jej ogrodzenia, przecina instalacje techniczne, kanał portowy. Przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 560, zlokalizowanego na linii granicznej nieruchomości będącej w zarządzie wymienionego przedsiębiorstwa.

W pkt nr 560 granica portu skręca na zachód i biegnie linią graniczną wspomnianej nieruchomości do pkt nr 561, będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości. Następnie skręca na północ i biegnie w odległości 14 m od skraju ścianki nabrzeża basenu, przez pkt nr 561a będący jednocześnie punktem granicznym nieruchomości, do pkt nr 562.

Tu łamie się w kierunku północno-wschodnim do pkt nr 563, przez teren będący w zarządzie Spółdzielni Rybackiej "Certa". Dalej biegnie w kierunku północnym do pkt nr 564. Punkty nr 563 i 564 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości. Dalej granica portu przebiega wzdłuż ogrodzenia "Certy", przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 568, położonego na narożu budynku, i licem budynku do pkt nr 569 na jego drugim narożu. Tu granica skręca na zachód do pkt nr 570, znajdującego się na granicy pasa drogowego ulicy Łowieckiej.

Od pkt nr 570, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 579 granica portu przebiega granicą pasa drogowego ulicy Łowieckiej, a punkty graniczne portu stanowią jednocześnie punkty graniczne nieruchomości.

Od pkt nr 579 granica przebiega przez teren pasa drogowego wymienionej ulicy, a następnie przez teren Szczecińskich Zakładów Nawozów Fosforowych, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 583 na narożu budynku.

Dalej biegnie licem tego budynku do pkt nr 584, łamie się pod kątem prostym i biegnie drugim licem budynku do pkt nr 585. Z pkt nr 585 granica przebiega do pkt nr 586, położonego na narożu budynku fabrycznego, i dalej licem tego budynku, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 591 na narożu dobudówki. W dalszym przebiegu granica odchyla się w kierunku północno-wschodnim, przebiegając przez teren wymienionych zakładów, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 594, zlokalizowanego na narożu budynku, i dalej licem tego budynku do pkt nr 595, łamie się pod kątem prostym i drugim licem budynku dochodzi do pkt nr 596.

Od pkt nr 596 granica portu przebiega w kierunku północno-wschodnim przez teren będący w zarządzie Huty "Szczecin" przez pkt nr 597 dochodzi do pkt nr 598. Tu łamie się w kierunku zachodnim do pkt nr 599, po czym skręca na północny wschód, przecina kanał i dochodzi do pkt nr 600 na załamaniu ogrodzenia składowiska rudy. Następnie przebiega wzdłuż tego ogrodzenia, przez punkty o numeracji kolejnej, w tym nr 604a, do pkt nr 605. Tu łamie się pod kątem prostym i biegnie w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 606. Ponownie łamie się pod kątem prostym, biegnąc w kierunku północno-wschodnim przez pkt nr 607, przecina kanał będący w zarządzie Urzędu Morskiego i dochodzi do pkt nr 608. Biegnie dalej, odchylając się na północ, przecina drugi kanał będący w zarządzie Urzędu Morskiego i dochodzi do pkt nr 609, zlokalizowanego u podnóża wału ochronnego Odry, na terenach Skarbu Państwa.

Od pkt nr 609 granica przebiega w kierunku północno-wschodnim, a następnie północnym, przez pkt nr 610 do pkt nr 611. Stąd biegnie górą skarpy nad Odrą przez pkt nr 612 do pkt nr 613, po czym skręca na północny wschód i przez pkt nr 614 dochodzi do pkt nr 615, położonego na linii granicznej nieruchomości Skarbu Państwa. Linią tą biegnie na północ do pkt nr 616. Dalej granica portu biegnie na północ, przecina kanał i przez pkt nr 617 dochodzi do pkt nr 618, położonego w odległości 32 m od brzegu Odry.

W dalszym ciągu granica portu przebiega na północ w przeciętnej odległości 32 m od brzegu Odry, przebiega przez teren będący w zarządzie Szczecińskich Zakładów Celulozowo-Papierniczych, przez pkt nr 619 dochodzi do pkt nr 620. Przecina rzeczkę Skolwinkę i dochodzi do pkt nr 621, znajdującego się na górnej krawędzi skarpy nadrzecznej, w odległości 8 m od brzegu Odry. Następnie granica portu odchyla się na północny zachód, przebiegając przez teren Zakładów w przeciętnej odległości 20 m od brzegu Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 626, położonego na skraju nabrzeża kanału, będącego w zarządzie Urzędu Morskiego.

Przecina kanał i dochodzi do pkt nr 627, położonego na północnym skraju jego umocnień brzegowych, po czym łamie się w kierunku zachodnim, biegnąc do pkt nr 628, będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości pozostającej w zarządzie Zakładów. Tu skręca na północ i biegnie granicą nieruchomości, będącej w zarządzie Zakładów, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 635. Punkty o numerach 629, 630, 631, 632 i 635 są jednocześnie punktami granicznymi wymienionej nieruchomości.

W pkt nr 635 granica portu skręca w kierunku północno-wschodnim i biegnie do pkt nr 636, zlokalizowanego u podnóża wału ochronnego. Następnie przebiega u podnóża wału przez pkt nr 637 do pkt nr 638, dochyla się w kierunku północnym i biegnie dalej u podnóża wału, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 648. Biegnie dalej na północ, przecina wał ochronny, a następnie kanał wewnętrzny Zakładów Papierniczych i dochodzi do odnogi rzecznej Skolwiński Kanał, do pkt nr 649, zlokalizowanego na jego południowym brzegu.

W dalszym przebiegu granica portu przecina wymieniony Kanał i dochodzi do pkt nr 650, położonego na jego przeciwległym brzegu na wyspie Skolwiński Ostrów. Następnie biegnie w ogólnym kierunku północnym, a następnie północno-zachodnim, w przeciętnej odległości 40 m od brzegu Odry, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 654. Przecina kanał melioracyjny i biegnie dalej na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 660, położonego na południowym brzegu kanału. Tu skręca w kierunku północnym, przecina wymieniony kanał i dochodzi do pkt nr 1, położonego na jego północnym brzegu, od którego rozpoczęto opis granic.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

GRANICA OD STRONY LĄDU PORTU MORSKIEGO W ŚWINOUJŚCIU

Granicę od strony lądu morskiego portu w Świnoujściu ustala się, jak następuje:

Poczynając od pkt nr 1, zlokalizowanego na skraju umocnień ruchomych przy główce falochronu wschodniego wejścia do portu, granica portu przebiega skrajem umocnień ruchomych tego falochronu w kierunku wschodnim od pkt 2 i dalej w kierunku południowo-wschodnim, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 10, po czym generalnie w kierunku południowym przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 15. W pkt nr 15 skręca na południowy zachód i dochodzi do pkt nr 16, położonego na zewnętrznej krawędzi muru oporowego falochronu. Dalej granica przebiega krawędzią muru oporowego do pkt nr 17. Tu skręca na południowy wschód, biegnąc podnóżem wału wydmowego przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 20 będącego jednocześnie punktem granicznym pasa nadbrzeżnego wybrzeża morskiego. Następnie przebiega nadal podnóżem wału wydmowego, granicą pasa technicznego wybrzeża, przez pkt nr 21 do pkt nr 22.

W pkt nr 22 granica portu skręca pod kątem rozwartym w kierunku południowym do pkt nr 23, po czym biegnie dalej na południe granicą nieruchomości Skarbu Państwa i Nadleśnictwa Międzyzdroje przez pkt nr 24 do pkt nr 25. Tu odchyla się w kierunku południowo-zachodnim i dochodzi do pkt nr 26, zlokalizowanego na skraju drogi Osiedle Leśne. Stąd biegnie dalej na południowy zachód granicą nieruchomości Skarbu Państwa i Nadleśnictwa Międzyzdroje, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 30, będącego jednocześnie punktem granicznym pasa kolejowego pozostającego w zarządzie Pomorskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Szczecinie.

Od pkt nr 30 granica portu przebiega granicą pasa kolejowego w kierunku północno-zachodnim, a następnie ogólnie w kierunku zachodnim, po czym ponownie na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 47. Punkty granicy portu o numerach od 30 do 44 są jednocześnie punktami granicznymi pasa kolejnego PKP.

Następnie granica skręca na południowy zachód, biegnie wzdłuż ogrodzenia terenów portu przez pkt nr 47a do pkt nr 48, po czym skręca na północny zachód przez pkt nr 49 do pkt nr 50, gdzie łamie się pod kątem prostym w kierunku południowym, przecina drogę dojazdową do portu, pozostawiając poza terenem portowym bramę wjazdową, i dochodzi do pkt nr 51, zlokalizowanego przy ogrodzeniu portu. Dalej biegnie wzdłuż tego ogrodzenia granicą nieruchomości będącej w zarządzie Portu Szczecin-Świnoujście, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 54. Punkty granicy portu o numerach 52 i 53 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

Od pkt nr 54 granica przebiega na południowy zachód skrajem ulicy Bunkrowej, wzdłuż ogrodzenia, i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 58. Tu łamie się pod kątem prostym, przecina ulicę Bunkrową i dochodzi do pkt nr 59 na jej przeciwległym skraju. Następnie biegnie skrajem tej ulicy, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 77. Punkty o numerach 57 oraz od 59 do 65 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

Od pkt nr 77 granica portu biegnie w kierunku północno-zachodnim granicą nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu, przez pkt nr 78 do pkt nr 79. Tu łamie się w kierunku południowo-zachodnim, przebiegając wzdłuż ulicy Dworcowej, nad Świną. Kolejne punkty graniczne od nr 80 do nr 84 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości Skarbu Państwa.

W pkt nr 84 granica łamie się w kierunku południowym, obejmuje w granicach portu przystań promową czołową i dochodzi do pkt nr 85.

Tu skręca w kierunku zachodnim, przebiegając wzdłuż nabrzeża portowego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 96, zlokalizowanego w odległości 10 m od skraju nabrzeża Świny. Punkty od nr 86 do nr 95 są jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości Skarbu Państwa.

Następnie granica portu skręca na południowy wschód i biegnie wzdłuż ogrodzenia i po licu budynku przy Basenie Bosmańskim przecina ulicę Dworcową, tereny kolejowe i ulicę Portową. Przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 102, zlokalizowanego na granicy pasa bocznicy kolejowej, będącej w zarządzie Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "Odra" (PPDiUR "Odra") w Świnoujściu.

Przecina tę bocznicę, dochodząc do pkt nr 103, po czym biegnie w kierunku zachodnim i południowo-zachodnim u podnóża nasypów terenów kolejowych, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 108, zlokalizowanego na załamaniu rowu odwadniającego.

Z pkt nr 108 granica przebiega w kierunku południowo-wschodnim przez pkt nr 109 do pkt 110 na narożniku ogrodzenia posesji, biegnie tym ogrodzeniem i licami budynków gospodarczych przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 115, przecina ulicę Duńską, dochodząc do pkt nr 116, po czym biegnie granicą działki nr 6/4 do pkt nr 117.

Punkty nr 116 i 117 są jednocześnie punktami granicznymi tej działki. W dalszym przebiegu granica portu dochodzi do pkt nr 118 na skraju ulicy Fińskiej, przecina tę ulicę i biegnie dalej do pkt nr 119, położonego na nasypie, na linii granicznej nieruchomości będącej w zarządzie PPDiUR "Odra" w Świnoujściu.

W pkt nr 119 granica portu łamie się pod kątem rozwartym w kierunku wschodnim i biegnie przez teren będący w zarządzie PPDiUR "Odra" do pkt nr 120. Tu łamie się w kierunku południowo-wschodnim, biegnie wzdłuż drogi wewnętrznej wymienionego przedsiębiorstwa, przecina bocznicę kolejową, ulicę Sołtana i plac parkingowy, po czym dochodzi do pkt nr 121, położonego na granicy działek będących w zarządzie PPDiUR "Odra". Tu łamie się w kierunku wschodnim, biegnąc granicą działek nr 46/17 i 46/4, przez pkt nr 122 do pkt nr 123. Wymienione punkty są jednocześnie punktami granicznymi działek.

Z pkt nr 123 granica przebiega w kierunku południowo-wschodnim, linią graniczną pasa drogowego ulicy Ludzi Morza do pkt nr 124, zlokalizowanego na narożu budynku, następnie licem tego budynku do pkt nr 125 i dalej wzdłuż ogrodzenia i bramy wjazdowej na teren PPDiUR "Odra", przez pkt nr 126 i 127 do pkt nr 128, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy nieruchomości PPDiUR "Odra" i Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu. Dalej granica biegnie na południowy zachód linią graniczną między wymienionymi nieruchomościami do pkt nr 129.

W pkt nr 129 granica portu skręca pod kątem prostym w kierunku południowo-wschodnim i biegnie projektowaną linią graniczną pasa drogowego ulicy Ludzi Morza, odchylając się w kierunku południowym, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 139. Na opisanym odcinku granica portu biegnie przez tereny będące w zarządzie Morskiej Stoczni Remontowej oraz nieruchomości prywatne.

W dalszym przebiegu granica portu ustalona została na nieruchomościach prywatnych i na terenach Skarbu Państwa w sposób następujący:

W pkt nr 139 położonym na nieruchomości prywatnej w odległości 10 m od budynku gospodarczego granica portu skręca na zachód do pkt nr 140.

Tu łamie się w kierunku południowym i biegnie w przeciętnej odległości 20 m od brzegu Świny, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 143.

Pkt nr 143 zlokalizowany jest na nieruchomości prywatnej, w odległości 31 m od budynku mieszkalnego przy ul. Mostowej 6.

W pkt nr 143 granica skręca na zachód, wyłącza z terenów portu nabrzeże i biegnie do pkt nr 144 na wodach Świny, w odległości 50 m od ścianki nabrzeża. Następnie skręca na południe i biegnie wodami Świny w odległości 50 m od wymienionego nabrzeża, po czym w odległości 60-70 m od naturalnego brzegu Świny, dochodząc do pkt nr 145. Tu skręca na wschód do pkt nr 146, przecina wał ochronny Świny i dochodzi do pkt nr 147, położonego na wschodnim skraju tego wału. Pkt nr 146 jest jednocześnie punktem granicznym nieruchomości.

W pkt nr 147 granica portu skręca na południe i biegnie u podnóża wału ochronnego Świny, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 151, będące jednocześnie punktami granicznymi nieruchomości.

W pkt nr 151 granica skręca na wschód do pkt nr 152, na południe do pkt 153 i na zachód do pkt nr 154, włączając do terenów portowych teren melioracyjnych urządzeń przepustowych.

W pkt nr 154 granica portu ponownie skręca na południe i biegnie u podnóża wału ochronnego Świny, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 170. Pkt nr 170 zlokalizowany jest na granicy nieruchomości będącej w zarządzie Wojewódzkiej Dyrekcji Inwestycji, obejmującej przystań promową.

Z pkt nr 170 granica przebiega w kierunku południowym do pkt nr 171, położonego w odległości 30 m od skraju nabrzeża, po czym biegnie linią łamaną w odległości 30-20 m od linii nabrzeża przystani promowej, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 176, zlokalizowanego w odległości 23 m od linii nabrzeża i będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości.

Z pkt nr 176 granica portu przebiega na południowy wschód, wzdłuż wału ochronnego od strony Świny, przez pkt nr 177 do pkt nr 178, będących punktami granicznymi nieruchomości.

Pkt nr 178 zlokalizowany jest na nasypie przyczółka mostowego. Tu granica łamie się w kierunku południowo-zachodnim i biegnie w odległości 5 m od skraju mostu drogowego przez Świnę, dochodząc do pkt nr 179 na przeciwległym brzegu, na wyspie Karsibór. Dalej granica biegnie na zachód wzdłuż Świny do pkt nr 180, po czym łamie się na południowy zachód, biegnąc u podnóża nasypu drogowego do pkt nr 181. Tu odchyla się w kierunku południowym i biegnie wzdłuż pasa drogowego, wiodącego do osiedla Karsibór, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 185. Punkty o numerach od 179 do 184 są jednocześnie punktami granicznymi działek będących w zarządzie Urzędu Morskiego w Szczecinie.

W pkt nr 185 granica portu skręca w kierunku zachodnim i biegnie przez teren Skarbu Państwa do pkt nr 186, będącego jednocześnie punktem granicznym działki nr 204/1 pozostającej w zarządzie Urzędu Morskiego.

Następnie przecina Kanał Piastowski i dochodzi do pkt nr 187 na jego zachodnim brzegu. Punkt ten jest jednocześnie punktem granicznym terenów Nadleśnictwa Państwowego Międzyzdroje, położonym w odległości 44 m od nabrzeża Kanału Piastowskiego.

Dalej granica portu przebiega wzdłuż drogi linią graniczną terenów Nadleśnictwa i pasa technicznego Urzędu Morskiego do pkt nr 188, zlokalizowanego w odległości 9 m od budynku oznaczonego nr 8.

Tu skręca w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 189, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy terenów Urzędu Morskiego, nieruchomości prywatnej o numerze działki 269/1 i terenów Nadleśnictwa Międzyzdroje. Stąd granica przebiega na północ przez pkt nr 190 i 191 do pkt nr 192, które to punkty są jednocześnie punktami granicznymi terenów Nadleśnictwa. W pkt nr 192 granica portu łamie się na północny zachód i biegnie dalej granicą terenów Nadleśnictwa do pkt nr 193.

W pkt nr 193 granica skręca pod kątem ostrym i biegnie w kierunku wschodnim przez pkt nr 194, zlokalizowany na nabrzeżu Kanału Piastowskiego, do pkt nr 195 znajdującego się na wodach tego Kanału, w odległości 47 m od skraju nabrzeża. Dalej granica biegnie na północ wodami Kanału do pkt nr 196, gdzie skręca na zachód do pkt nr 197 położonego na nabrzeżu Kanału. Biegnie dalej na zachód do pkt nr 198. Na opisanym odcinku granica portu przebiega granicą nieruchomości Skarbu Państwa.

W pkt nr 198 granica skręca w kierunku północnym i biegnie przez pkt nr 199 do pkt nr 200, zlokalizowanego w odległości 34 m od skraju nabrzeża Kanału Piastowskiego i położonego na terenie nieruchomości Wojewódzkiej Dyrekcji Inwestycji, obejmującej przystań promową.

Następnie biegnie linią łamaną w odległości 55-25 m od linii nabrzeża przystani promowej, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 205, znajdującego się w odległości 31 m od nabrzeża.

W pkt nr 205 granica skręca w kierunku zachodnim biegnąc do pkt nr 206, po czym skręca w kierunku południowo-zachodnim i biegnie linią graniczną nieruchomości Wojewódzkiej Dyrekcji Inwestycji, do pkt nr 207. Pkt nr 206 jest punktem granicznym nieruchomości, natomiast pkt nr 207 położony jest na wymienionej linii granicznej, na przecięciu z linią graniczną terenów będących w zarządzie Nadleśnictwa Państwowego Międzyzdroje.

Z pkt nr 207 granica portu przebiega w kierunku północno-zachodnim, u podnóża wału ochronnego pola refulacyjnego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 214.

Punkty o numerach od 208 do 214 są jednocześnie punktami granicznymi na granicy terenów będących w zarządzie Urzędu Morskiego. Granica portu nadal przebiega na północny zachód linią graniczną terenów będących w zarządzie Urzędu Morskiego, przez pkt o nr 215, 216 i 217, dochodząc do pkt nr 218, położonego przy brzegu Kanału Mulnik i dalej linią brzegową tego Kanału, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 221. Tu granica odchyla się ku północy, biegnąc nadal linią brzegową Kanału, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 240. Na opisanym odcinku linia brzegowa Kanału Mulnik stanowi jednocześnie linię graniczną pomiędzy terenami będącymi w zarządzie Urzędu Morskiego i Nadleśnictwa Państwowego Międzyzdroje. W pkt nr 240 granica portu skręca pod kątem prostym w kierunku zachodnim i biegnie do pkt nr 241, położonego na skarpie nad Kanałem. Dalej przebiega w ogólnym kierunku północno-zachodnim po terenie będącym w zarządzie Nadleśnictwa, wzdłuż ogrodzenia, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 260, gdzie łamie się w kierunku północno-wschodnim i przez pkt nr 261, 262 i 263 dochodzi do pkt nr 264, położonego na granicy terenów będących w zarządzie Nadleśnictwa.

W pkt nr 264 granica portu skręca pod kątem prostym w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 265, po czym w kierunku północno-wschodnim do pkt nr 266, dalej w kierunku zachodnim do pkt nr 267 i w kierunku północno-zachodnim, przez punkty nr 268 i 269, do pkt nr 270, biegnąc przez tereny Skarbu Państwa granicą działek.

Z pkt nr 270, zlokalizowanego przy ogrodzeniu nabrzeża portowego, granica przebiega nadal w kierunku północno-wschodnim do pkt nr 271 położonego na nabrzeżu i stanowiącego punkt graniczny działki nr 310/2 i dalej do pkt nr 272, położonego na wodach Kanału Mielińskiego, w odległości 43 m od skraju nabrzeża. Tu łamie się w kierunku północno-zachodnim i biegnie wodami Kanału przez pkt nr 273 do pkt nr 274, położonego w odległości 51 m od skraju nabrzeża. Następnie granica skręca na południowy zachód, dochodząc do pkt nr 275, zlokalizowanego na nabrzeżu i będącego jednocześnie punktem granicznym działki nr 310/2. Następnie granica biegnie do pkt nr 276 będącego punktem granicznym działki nr 310/1 i dalej przez pkt nr 276 i 277 do pkt nr 278, położonego przy drodze dojazdowej na nabrzeże.

W pkt nr 278 granica skręca w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 279, po czym biegnie na południowy zachód do pkt nr 280, na północ do pkt nr 281 i dalej na północny wschód do pkt nr 282, położonego na brzegu Kanału Mielińskiego.

Stąd biegnie brzegiem Kanału Mielińskiego krzywolinijnie do pkt 283, linią prostą do pkt nr 284, krzywolinijnie łukiem do pkt nr 285 i dalej liniami prostymi przez pkt nr 286 do pkt nr 287, położonego w narożu basenu portowego. Tu skręca skrajem nabrzeża na zachód, przecina basen dojazdowy promu i dochodzi do pkt nr 288 na jego brzegu.

Dalej biegnie skrajem nabrzeża przez pkt nr 289 i 290 do pkt nr 291, skręca pod kątem prostym na zachód wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 292, będącego jednocześnie punktem granicznym działki nr 310/7. Tu skręca na południe, biegnąc linią graniczną tej działki do pkt nr 293.

Z pkt nr 293 granica biegnie na zachód do pkt nr 294, po czym na południowy zachód przez pkt nr 295 do pkt nr 296. Łamie się w kierunku północno-zachodnim, dochodząc do pkt nr 297, będącego jednocześnie punktem granicznym działki nr 116/26. Biegnie granicą tej działki do pkt nr 298, po czym łamie się ku północy, biegnąc wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 299. Dalej skręca na północny wschód, przebiegając wzdłuż tego ogrodzenia do pkt nr 300 i dalej na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 305.

W pkt nr 305 skręca pod kątem ostrym i biegnie w ogólnym kierunku wschodnim, wzdłuż ogrodzenia, a następnie wzdłuż Basenu Południowego z jego urządzeniami, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 316.

Stąd granica portu skręca w ogólnym kierunku południowym, biegnąc wzdłuż brzegu Basenu, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 327, zlokalizowanego na skraju nabrzeża Półwyspu Kosa.

W pkt nr 327 granica portu łamie się w kierunku wschodnim i przebiega wodami Świny do pkt nr 328, zlokalizowanego w odległości 56 m od odcinka prostego nabrzeża Półwyspu Kosa. Tu granica skręca na północ, odchylając się dalej w kierunku północno-wschodnim, i biegnie wodami Świny, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 341, zlokalizowanego w odległości 58 m od skraju nabrzeża Półwyspu Kosa. Biegnie dalej wodami Świny liniami prostymi łukiem, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 347 u wylotu kanału portowego. Dalej biegnie wodami kanału na zachód przez pkt nr 348 i 349 do pkt nr 350, na południowy zachód przez pkt nr 351 i 352 do pkt nr 353, po czym w ogólnym kierunku południowym przez pkt nr 354 i 355 do pkt nr 356, położonego na załamaniu nabrzeża portowego. W dalszym przebiegu wzdłuż ogrodzenia granica dochodzi do pkt nr 357 i skręca na zachód do pkt nr 358.

W pkt nr 358 granica portu załamuje się w kierunku północnym, przebiega do pkt nr 359 będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości pozostającej w zarządzie Zakładów Gazowniczych, biegnie granicą tej nieruchomości przez pkt nr 360 do pkt nr 361, po czym skręca na zachód przez pkt nr 362 do pkt nr 363.

Stąd granica portu przebiega w kierunku północnym, odchylając się dalej w kierunku północno-wschodnim, przez tereny Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Opałem i Materiałami Budowlanymi w Szczecinie i tereny Skarbu Państwa, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 368, u wylotu ulicy Daszyńskiego na Wybrzeżu Władysława IV. Tu granica portu skręca na wschód do pkt nr 369, zlokalizowanego na wymienionym Wybrzeżu, w odległości 8 m od skraju nabrzeża portowego. Stąd biegnie równolegle do nabrzeża do pkt nr 370 i dalej wzdłuż ogrodzenia zasobnika materiałowego do pkt nr 371, po czym skręca wzdłuż tego ogrodzenia pod kątem prostym do pkt nr 372.

Dalej granica portu biegnie Wybrzeżem Władysława IV przez pkt nr 373 i 374 do pkt nr 375, będącego punktem granicznym nieruchomości pozostającej w zarządzie Żeglugi Szczecińskiej, biegnie w kierunku wschodnim granicą tej nieruchomości, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 398, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy nieruchomości Żeglugi Szczecińskiej i Zarządu Portu Szczecin-Świnoujście. Stąd granica przebiega dalej w ogólnym kierunku wschodnim, Wybrzeżem Władysława IV, granicą nieruchomości będącej w zarządzie Zarządu Portu, wyłączając stację CPN, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 414, będącego jednocześnie punktem granicznym nieruchomości Zarządu Portu i Żeglugi Szczecińskiej. Stąd biegnie nadal wzdłuż Wybrzeża Władysława IV granicą nieruchomości, będącej w zarządzie Żeglugi Szczecińskiej, do pkt nr 415.

W pkt nr 415 granica skręca pod kątem prostym w kierunku północno-zachodnim, przecina ulicę Wybrzeża Władysława IV i biegnie wzdłuż ogrodzenia do pkt nr 416, po czym łamie się na północny wschód i biegnie granicą nieruchomości Skarbu Państwa przez pkt nr 417 do pkt nr 418, a następnie linią łamaną ogólnie na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 423. Punkty o numerach od 416 do 423 są jednocześnie punktami granicznymi działki nr 64/3.

Od pkt nr 423, zlokalizowanego na granicy pasa drogowego ulicy Jachtowej, granica portu przebiega na północny wschód skrajem tej ulicy, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 432. Tu łamie się w kierunku północnym, przecina ulicę Jachtową i biegnie u podnóża wału do pkt nr 433. Skręca na północny wschód do pkt nr 434, a następnie na południowy wschód, u podnóża wału i wzdłuż ogrodzenia, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 438, zlokalizowanego na skraju ulicy Jachtowej.

Dalej granica portu przebiega skrajem ulicy Jachtowej, w przeciętnej odległości 6-7 m od brzegu Świny, przez punkty o numeracji kolejnej (numeru 443 nie ma), do pkt nr 446. Tu skręca w kierunku północno-zachodnim, a następnie zachodnim, biegnąc północnym skrajem drogi dojazdowej, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 450. Następnie skręca na północ i północny wschód, biegnąc u podnóża wału fortecznego, skrajem fosy, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 454. Dalej przebiega krzywolinijnie do bramy wjazdowej na teren ośrodka żeglarskiego, odcinkiem prostym wzdłuż bramy pkt nr 455 i 456, ponownie krzywolinijnie u podnóża wału do pkt nr 457. Stąd przebiega na południowy wschód u podnóża wału do pkt nr 458.

W pkt nr 458 granica skręca pod kątem ostrym w kierunku północno-wschodnim i biegnie wzdłuż drogi dojazdowej do pkt nr 459, po czym skręca na północny zachód przez pkt nr 460, dochodząc do pkt nr 461, położonego na skraju ulicy bez nazwy. Biegnie wzdłuż tej ulicy na północny wschód do pkt nr 462. Tu skręca na północny zachód, przecina wymienioną ulicę i dochodzi do pkt nr 463. Łamie się pod kątem rozwartym i przebiegając w odległości 35-40 m od skraju tej ulicy dochodzi do pkt nr 464, po czym skręca pod kątem prostym i biegnie w kierunku wschodnim do pkt nr 465, położonego w odległości 14 m od brzegu Świny. Opisany odcinek granicy włącza do portu teren pętli drogowej oraz budowle nawigacyjne.

W pkt nr 465 granica skręca w ogólnym kierunku północnym, przebiegając wzdłuż Świny do pkt nr 466, które to punkty są jednocześnie punktami granicznymi pasa nadbrzeżnego wybrzeża morskiego, po czym biegnie dalej na północ do pkt nr 467, zlokalizowanego na styku linii brzegowej morza z zachodnim skrajem falochronu zachodniego.

Następnie granica portu odchyla się ku północnemu zachodowi i biegnie skrajem falochronu zachodniego przez pkt nr 468 do pkt nr 469 i 470 na skraju główki tego falochronu. Z pkt nr 470 granica przebiega w kierunku północnym, zamykając w granicach portu ujście Świny do morza i dochodząc do pkt nr 1, od którego rozpoczęto opis granic.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

GRANICA OD STRONY LĄDU PORTU MORSKIEGO W POLICACH

Granicę od stronu lądu morskiego portu w Policach ustala się, jak następuje:

Poczynając od pkt nr 1, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy administracyjnej miasta Szczecina i miasta Polic, położonego na północnym brzegu kanału, stanowiącego granicę tych miast, granica przebiega w kierunku zachodnim północnym brzegiem kanału do pkt nr 7, po czym skręca na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 12, w przeciętnej odległości 40 m od brzegu Odry (Domiąży).

W pkt nr 12, znajdującym się na brzegu odnogi rzecznej Cieśnica, granica skręca na zachód, przecina wspomnianą odnogę rzeczną i dochodzi do pkt nr 13, położonego na zachodnim skraju wału ochronnego.

Następnie przebiega podnóżem wału w kierunku północno-zachodnim, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 41.

Pkt nr 41 zlokalizowany jest na granicy terenów Zakładów Chemicznych "Police". Granica portu przebiega przez teren tych zakładów, wzdłuż ogrodzenia, do pkt nr 42 i dalej do pkt nr 43, omija obiekt budowlany związany z rurociągiem, biegnąc przez pkt nr 43, 44, 45 i 46. Od pkt nr 46 przebiega na północny zachód przez teren stacji nautycznej, przez pkt nr 47 do pkt nr 48, po czym południowozachodnim skrajem wału ochronnego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 66.

Od pkt nr 66 granica nadal przebiega podnóżem wymienionego wału, wzdłuż południowego i południowo-zachodniego brzegu odnogi rzecznej Jasienica, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 89. W pkt nr 89 granica skręca prostopadle w kierunku północno-wschodnim, przecinając odnogę rzeczną Jasienica, i dochodzi do pkt nr 90, leżącego u podnóża wału ochronnego przeciwległego brzegu wymienionej odnogi. Załamuje się prostopadle i biegnie na południowy wschód, północno-wschodnią, a następnie północną stroną wału ochronnego, obejmując po stronie portu poszerzenie wału przeznaczone na budowle techniczne - przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 116, zlokalizowanego w miejscu połączenia odnogi rzecznej Jasienica z Odrą (Szeroki Nurt).

W tym miejscu granica skręca na północ do pkt nr 117, położonego u podnóża wału ochronnego Odry, pozostawiając po stronie portu wał ochronny i tereny na jego zapleczu, wchodzące w skład działki nr 3029. Od pkt nr 117 granica przebiega na północny zachód skrajem wału, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 121 i dalej do pkt nr 122, obejmując część terenów składowych, położonych przy wale ochronnym nad Kanałem Polickim.

W pkt nr 122 granica załamuje się, biegnąc w kierunku południowo-zachodnim do pkt nr 123 skrajem drogi, po czym skręca prostopadle na północny zachód do pkt nr 124, a następnie ponownie pod kątem prostym w kierunku północno-wschodnim do pkt nr 125, pozostawiając w granicach portu rejon przeładunkowy Zakładów Chemicznych "Police".

W pkt nr 125 granica ponownie skręca w kierunku północno-zachodnim do pkt nr 126, położonego na brzegu Kanału Polickiego, przecina go, przebiegając nadal na północny zachód do pkt nr 127, pozostawia po stronie portu wał ochronny Kanału Polickiego wraz z terenem na jego zapleczu, stanowiącym część działki nr 3029, po czym dochodzi do pkt nr 128, leżącego u podnóża wału.

Dalej granica przebiega zachodnią stroną wału do pkt nr 129, obejmuje melioracyjne urządzenia przepustowe po stronie portu i biegnie przez punkt o numeracji kolejnej do pkt nr 131.

Poza terenem portowym pozostaje przepompownia melioracyjna wraz z odprowadzeniami do Kanału Polickiego. Od pkt nr 131 granica przebiega na południowy wschód do pkt nr 132 znajdującego się na skraju umocnienia brzegowego, od strony kanału, po czym biegnie skrajem tego umocnienia, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 137, skąd skręca na południowy zachód do pkt nr 138, na zachodnim skraju drogi dojazdowej.

Następnie granica przebiega generalnie na północ zachodnim skrajem wału ochronnego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 148.

Od pkt 148 biegnie na północny zachód do pkt nr 149, a następnie generalnie w kierunku południowo-zachodnim, w odległości przeciętnie 20 m od południowego brzegu kanału portowego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 157. Tu skręca pod kątem prostym na północny zachód, pozostawiając po stronie portu budynek urządzeń technicznych, ograniczony punktami nr 158, 159, 160 i 161, po czym dochodzi do pkt nr 162. W punkcie tym skręca prostopadle na północny wschód, przebiegając przeciętnie 20 m od północnego brzegu kanału portowego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 177, położonego u wylotu tego kanału do Kanału Polickiego, w odległości 33 m od budynku stacji nautycznej.

Od pkt nr 177 granica przebiega u podnóża wału ochronnego na północny zachód, północ i ponownie na północny zachód, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 211, położonego u ujścia Przekopu Kiełpińskiego do Odry.

W dalszym przebiegu granica skręca na północny zachód i biegnie na południe od wału ochronnego Przekopu Kiełpińskiego do pkt nr 212, położonego u podnóża wału ochronnego rzeki Jasienicy. Dalej przebiega na południowy zachód do pkt nr 213, po czym linią łamaną, obejmującą wał ochronny, przez punkty o numeracji kolejnej, dochodzi do pkt nr 219 na brzegu tej rzeki.

Od pkt nr 219 granica przebiega krawędzią brzegu i krawędzią budowli wodnej, stanowiących jednocześnie granicę administracyjną miasta Polic i gminy Police, i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 223a. Stąd biegnie do pkt nr 224, położonego na koronie wału ochronnego przeciwległego brzegu rzeki Jasienicy. Przecina wał, przechodząc na jego południowy skraj do pkt nr 225, po czym biegnie podnóżem wału, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 228. Tu skręca na południowy zachód, pozostawiając w granicach portu wał ochronny rzeki Gunicy z przylegającym pasem terenu i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 235.

Następnie biegnie na północ przez pkt nr 236 i 236a do pkt nr 237, leżącego po północnej stronie wału ochronnego rzeki Gunicy. W tym miejscu skręca na wschód, przecina granicę administracyjną miasta Polic i gminy Police, dochodzi do pkt nr 238, biegnie nadal na wschód, a następnie na północny wschód podnóżem wału, przebiegając przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 260.

W pkt nr 260 skręca wzdłuż krawędzi wału ochronnego rzeki Odry (Szeroki Nurt) na północny wschód, a następnie na północ, przebiegając przez punkty o numeracji kolejnej, dochodzi do pkt nr 265.

W pkt nr 265 granica skręca pod kątem ostrym, biegnie na wschód wodami rzeki Odry, przecina granicę administracyjną gminy Police i gminy Stepnica w pkt nr 265a i dochodzi do pkt nr 266, położonego na wschodnim skraju wału ochronnego wschodniego brzegu rzeki Odry (Szeroki Nurt).

Stąd biegnie u podnóża wału na południowy wschód i południe, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 274. Przecina rzekę Krępę, której środkiem nurtu przebiega granica administracyjna gminu Stepnica i gminy Goleniów, po czym dochodzi do pkt nr 275 na wschodniej krawędzi wału ochronnego Odry. Biegnie na południe skrajem wału, przecina ujście kanału melioracyjnego i biegnie dalej, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 306. Tu skręca na wschód do pkt nr 307, po czym na południe do pkt nr 308 i na zachód do pkt nr 309, obejmując kanał. Dalej biegnie na południe wschodnią krawędzią wału ochronnego, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 327. W granicach portu pozostaje działka nr 31, ograniczona punktami nr 327, 328, 329 i 330.

Z pkt nr 330 granica przebiega nadal skrajem wału na południe i południowy wschód przez punkty o numeracji kolejnej do pkt nr 359.

W pkt nr 359 skręca na północny wschód wzdłuż krawędzi wału ochronnego rowu melioracyjnego i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 362, po czym skręca na południowy wschód i przecinając w linii prostej tereny rolne, dochodzi do pkt nr 363, zlokalizowanego na skraju drogi we wsi Święta, w odległości 2,5 m od budynku mieszkalnego nr 19. W dalszym ciągu przebiega przez tereny rolne na południowy wschód, przecina kanał melioracyjny mający ujście do Odry i przez punkty o numeracji kolejnej dochodzi do pkt nr 367, położonego na koronie wału ochronnego po południowej stronie tego kanału.

W dalszym przebiegu granica portu obejmuje tereny rolne na wschód od wału ochronnego Odry i w pkt nr 368 dochodzi do krawędzi tego wału. Następnie biegnie u jego podnóża na południe, przez punkty o numeracji kolejnej, do pkt nr 382, gdzie skręca wzdłuż wału na wschód i przez pkt nr 383 dochodzi do pkt nr 384.

Z pkt nr 384 granica przebiega w kierunku południowo-wschodnim, przecina ujście rzeki Iny, dochodzi do pkt nr 6 na przeciwległym jej brzegu, po czym skręca na południowy zachód do pkt nr 5, położonego na linii brzegowej Odry, a jednocześnie będącego punktem granicznym na granicy administracyjnej gminy Goleniów, miasta Polic i miasta Szczecina. Z pkt nr 5 granica przebiega wodami rzeki Odry, granicą administracyjną miasta Polic i miasta Szczecina, przez pkt nr 4, 3 i 2 dochodzi do pkt nr 1, od którego rozpoczęto opis granic.

1 § 2 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 23 marca 1993 r. (M.P.93.19.185) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 1993 r.
2 § 3 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 23 marca 1993 r. (M.P.93.19.185) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 1993 r.
3 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 marca 1993 r. (M.P.93.19.185) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 1993 r.

Zmiany w prawie

Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024