Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 21 października 1955 r.
w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

Na podstawie art. 7 ust. 2 dekretu z dnia 14 sierpnia 1954 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 37, poz. 160) zarządza się, co następuje:
§  1.
Radzie Sanitarno-Epidemiologicznej nadaje się regulamin, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ

§ 1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna, zwana w dalszym ciągu "Radą", działa na podstawie niniejszego regulaminu jako organ doradczy Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  2.
1.
Do zadań Rady należy:
1)
opiniowanie planów prac i sprawozdań z działalności organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
2)
opiniowanie projektów przepisów z zakresu zagadnień sanitarnych i przeciwepidemicznych oraz projektów przepisów dotyczących Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
3)
opiniowanie metod prac sanitarno-przeciwepidemicznych;
4)
opiniowanie planów i metod zwalczania ognisk epidemicznych oraz poszczególnych chorób zakaźnych i zawodowych;
5)
opiniowanie wytycznych w zakresie zasad i metod szerzenia oświaty sanitarnej oraz wniosków w sprawie szkolenia pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
6)
opracowywanie i opiniowanie na wniosek Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia problematyki i tematów prac naukowych z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej;
7)
opiniowanie wydawnictw z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej;
8)
opracowywanie na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego poszczególnych zagadnień sanitarno-epidemiologicznych;
9)
opracowywanie i składanie wniosków Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu w sprawach sanitarno-epidemiologicznych.
2.
Rada współdziała z Radą Naukową przy Ministrze Zdrowia w opracowaniu wytycznych do planów prac naukowo-badawczych w zakresie zagadnień sanitarno-epidemiologicznych oraz w opracowaniu zasad praktycznego zastosowania badań naukowych przy realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
§  3.
1.
W skład Rady wchodzą jako jej członkowie w liczbie nie przekraczającej 33 osób:
1)
pracownicy nauki i osoby posiadające wybitne przygotowanie praktyczne z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej, powołani przez Ministra Zdrowia;
2)
przedstawiciele zainteresowanych ministrów i organizacji delegowani na zaproszenie Głównego Inspektora Sanitarnego.
2.
Ponadto Minister Zdrowia może powołać poszczególne osoby do udziału w określonych pracach Rady.
§  4.
Przewodniczącego Rady, jego zastępcę i sekretarza Rady powołuje spośród jej członków Główny Inspektor Sanitarny.
§  5.
Rada wykonuje swe zadania na zebraniach, z tym że wykonanie określonych prac może zlecić stałym komisjom: sanitarnej, epidemiologicznej, oświaty sanitarnej i organizacyjnej oraz powołanym w miarę potrzeby zespołom roboczym.
§  6.
1.
Zebrania Rady odbywają się w zasadzie dwa razy w roku: w pierwszym kwartale - dla omówienia sprawozdania z działalności organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Rady za rok ubiegły oraz w ostatnim kwartale - dla ustalenia wytycznych na rok następny.
2.
Zebrania Rady zwołuje przewodniczący za zgodą Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  7.
1.
Skład komisji i zespołów roboczych ustala Główny Inspektor Sanitarny na wniosek przewodniczącego Rady.
2.
Zebrania komisji odbywają się przynajmniej jeden raz na kwartał.
3.
Komisje i zespoły robocze składają przewodniczącemu Rady sprawozdania ze swojej działalności.
§  8.
Szczegółowy tryb prac Rady określi regulamin wewnętrzny uchwalony przez Radę, a zatwierdzony przez Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  9.
1.
Za udział w zebraniu Rady, komisji bądź zespołu roboczego członkowie Rady i osoby powołane do udziału w jej pracach (§ 3 ust. 2) otrzymują wynagrodzenie w wysokości 38 zł, a przewodniczący Rady i przewodniczący komisji - w wysokości 57 zł.
2.
Wynagrodzenie określone w ust. 1 przysługuje tylko za udział w zebraniu odbytym poza godzinami służbowymi.
3.
Jeżeli w ciągu doby odbyły się dwa lub więcej zebrań, wynagrodzenie przysługuje w wysokości przewidzianej za jedno zebranie.
4.
Zamiejscowym członkom Rady, komisji lub zespołu roboczego, niezależnie od wynagrodzenia za udział w posiedzeniu, przysługuje zwrot kosztów przejazdu i noclegu oraz diety według norm ustalonych dla pracowników państwowych.

Zmiany w prawie

Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1955.107.1425

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
Data aktu: 21/10/1955
Data ogłoszenia: 23/11/1955
Data wejścia w życie: 23/11/1955