Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Poczt i Telegrafów.

UCHWAŁA NR 625
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 1951 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Poczt i Telegrafów.

§  1.
Ministerstwu Poczt i Telegrafów nadaje się tymczasowy statut organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Poczt i Telegrafów.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 sierpnia 1951 r.

Równocześnie traci moc uchwała Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 1950 r. w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Poczt i Telegrafów (Monitor Polski Nr A-14, poz. 146).

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA POCZT I TELEGRAFÓW

§ 1. 1
W skład Ministerstwa Poczt i Telegrafów wchodzą:

Gabinet Ministra,

Departament Planowania,

Departament Organizacji, Zatrudnienia i Płac,

Departament Kadr,

Departament Finansowy,

Departament Księgowości,

Departament Administracyjno-Gospodarczy,

Departament Techniki,

Departament Inwestycyjny,

Departament Telekomunikacyjny,

Departament Pocztowy,

Samodzielny Wydział Kontroli Wewnętrznej,

Samodzielny Wydział Samochodowy,

Główny Inspektorat Straży Pocztowej,

Centralny Zarząd Radiofonizacji Kraju,

Zarząd Radiostacji,

Zarząd Szkolenia Zawodowego.

§  2.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Współpracy z Zagranicą,

Wydziału Prawnego,

Samodzielnego Referatu Bibliotecznego,

Kancelarii Tajnej.

§  3.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych,

Wydziału Planowania Usług,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

Wydziału Kosztów Własnych i Taryf.

§  4.
Departament Organizacji, Zatrudnienia i Płac składa się z:

Wydziału Organizacyjnego,

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Płac,

Wydziału Normowania Pracy i Współzawodnictwa,

Wydziału Socjalnego.

§  5.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Doboru Kadr,

Samodzielnego Referatu Ewidencji Personalnej.

§  6. 2
Departament Finansowy składa się z:

Wydziału Budżetów,

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania Inwestycyj i Kapitalnych Remontów,

Wydziału Finansowania P.P.T.T.,

Samodzielnego Referatu Ubezpieczeń Rzeczowych i Dewiz.

§  6a. 3
Departament Księgowości składa się z:

Wydziału Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej,

Wydziału Analizy Kosztów Własnych,

Wydziału Centralnej Księgowości P.P.T.T.

§  7.
Departament Administracyjno-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Nieruchomości i Inwentarza,

Wydziału Budżetowo-Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Planowania Zaopatrzenia,

Wydziału Gospodarki Materiałowej,

Samodzielnego Referatu Gospodarki Papierem,

Kancelarii Głównej.

§  8.
Departament Techniki składa się z:

Wydziału Postępu Technicznego,

Wydziału Usprawnień i Wynalazczości Technicznej,

Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu.

§  9.
Departament Inwestycyjny składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych i Sprawozdawczości Inwestycyjnej,

Wydziału Inwestycyj Stacyjnych,

Wydziału Inwestycyj Liniowych,

Wydziału Inwestycyj Urządzeń Wysokiej Częstotliwości i Telegrafu,

Wydziału Inwestycyj Pocztowych i Innych,

Wydziału Dokumentacji Technicznej,

Wydziału Wykonawstwa,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycyjnego w Urządzenia i Sprzęt,

Wydziału Zaopatrzenia Materiałowego na Cele Inwestycyjne.

§  10.
Departament Telekomunikacyjny składa się z:

Wydziału Badań Urządzeń Telekomunikacyjnych,

Wydziału Urządzeń Telefonów Miejscowych,

Wydziału Urządzeń Telefonów Międzymiastowych,

Wydziału Ruchu Telekomunikacyjnego,

Wydziału Telegraficznego,

Wydziału Ruchu Radiokomunikacyjnego,

Wydziału Urządzeń Radiokomunikacyjnych,

Wydziału Urządzeń Radiofonicznych,

Samodzielnego Referatu Sprawozdawczości Technicznej.

§  11.
Departament Pocztowy składa się z:

Wydziału Ruchu Pocztowego Krajowego,

Wydziału Ruchu Pocztowego Zagranicznego,

Wydziału Komunikacji Pocztowej,

Wydziału Ruchu Czasopism i Wydawnictw.

§  11a. 4
Zarząd Szkolenia Zawodowego składa się z:

Wydziału Planów i Programów,

Wydziału Szkół,

Wydziału Kursów i Dokształcenia,

Wydziału Budżetowo-Gospodarczego,

Samodzielnego Referatu Kadr,

Samodzielnego Referatu Warsztatów.

§  12.
Szczegółowy podział czynności między departamenty, samodzielne wydziały, wydziały i samodzielne referaty określi Minister Poczt i Telegrafów.
§  13.
W skład Gabinetu Ministra i departamentów wymienionych w §§ 3-11 wchodzą sekretariaty, które obejmują następujące sprawy:
1)
zestawienie planów prac i ogólna sprawozdawczość z działalności departamentu (gabinetu);
2)
ewidencja zarządzeń normatywnych i utrzymywanie zbiorów wydawnictw urzędowych;
3)
sprawy osobowe i gospodarcze departamentu;
4)
sprawy kancelaryjne.
1 Załącznik § 1:

- zmieniony przez § 1 uchwały nr 699a z dnia 29 września 1951 r. (M.P.51.A-93.1280) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 października 1951 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.

2 Załącznik § 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.
3 Załącznik § 6a dodany przez § 1 pkt 3 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.
4 Załącznik § 11a dodany przez § 1 pkt 4 uchwały nr 280 z dnia 5 kwietnia 1952 r. (M.P.52.A-33.479) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 marca 1952 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1951.A-80.1106

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Poczt i Telegrafów.
Data aktu: 29/08/1951
Data ogłoszenia: 14/09/1951
Data wejścia w życie: 14/09/1951, 01/08/1951