a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zakres i treść informacji, które mają być przekazywane właściwym organom na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 dyrektywy 2011/61/UE, różnią się w zależności od celu i formy powiadomienia. Dla każdego rodzaju powiadomienia należy zatem określić informacje, które mają być przekazywane przez zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi ("ZAFI").
(2) W celu zapewnienia, aby właściwe organy były stale informowane o działalności ZAFI oraz aby umożliwić tym właściwym organom właściwe wykonywanie ich uprawnień nadzorczych, organy te powinny być informowane o każdej zmianie w zgłoszonych informacjach. Obejmuje to cofnięcie, unieważnienie lub zmianę zezwolenia pierwotnie udzielonego ZAFI.
(3) Właściwe organy powinny otrzymywać informacje na temat osób odpowiedzialnych za zarządzanie oddziałem oraz ich dane kontaktowe. Dane osoby należy uznać za odpowiedzialne za zarządzanie oddziałem, jeżeli posiadają uprawnienia do określania strategii oddziału, jego celów i ogólnego kierunku, do faktycznego kierowania działalnością oddziału lub jeżeli są odpowiedzialne za bieżącą działalność oddziału jako osoby na stanowisku kierowniczym. Aby uniknąć wszelkich luk, należy zapewnić, aby w odniesieniu do każdego rodzaju działalności oddziału, każdego obszaru działalności i każdej funkcji zarządczej zgłaszano osoby zajmujące odpowiednie stanowiska kierownicze.
(4) Międzynarodowy kod identyfikujący papier wartościowy (ISIN) oraz identyfikator podmiotu prawnego (LEI) alternatywnego funduszu inwestycyjnego (AFI) są niezwykle ważne, gdyż umożliwiają jednoznaczną identyfikację AFI drogą elektroniczną. Niniejsze rozporządzenie obejmuje zatem obowiązkowe powiadomienie o numerze ISIN i LEI, jeżeli zostały one nadane AFI, a zatem są dostępne.
(5) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.
(6) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych z nim kosztów i korzyści oraz zwrócił się o wydanie opinii do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 .
(7) Przepisy niniejszego rozporządzenia są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ dotyczą formy i treści informacji, które mają być wymieniane między ZAFI a właściwymi organami krajowymi rodzimego państwa członkowskiego i właściwymi organami krajowymi przyjmujących państw członkowskich, w których ZAFI zamierza świadczyć usługi trans- graniczne. Aby zapewnić spójność między tymi przepisami, które powinny wejść w życie w tym samym czasie, oraz aby zapewnić ZAFI i właściwym organom krajowym całościowy ogląd tych przepisów i zagwarantować im skuteczny dostęp do tych przepisów, właściwe jest włączenie przedmiotowych przepisów do jednego rozporządzenia.
(8) Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw podstawowych i jest zgodne z zasadami uznanymi w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, a w szczególności z prawem do ochrony danych osobowych. Przetwarzanie danych osobowych w kontekście niniejszego rozporządzenia powinno przebiegać w zgodzie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 3 .
(9) Zgodnie z art. 42 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 4 skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który wydał opinię dnia 10 października 2023 r.
(10) Aby umożliwić ZAFI i właściwym organom dostosowanie się do nowych wymogów określonych w niniejszym rozporządzeniu, należy odroczyć jego stosowanie,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 15 grudnia 2023 r.