KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4 i art. 14 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Rozporządzeniem (WE) nr 1193/2008 2 Rada nałożyła cła antydumpingowe na przywóz kwasu cytrynowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL", "Chiny" lub "państwo, którego dotyczy postępowanie") ("pierwotne środki"). Środki przyjęły formę cła ad valorem w wysokości od 6,6 % do 42,7 %.
(2) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/82 3 Komisja przedłużyła o pięć lat obowiązywanie ostatecznych środków antydumpingowych dotyczących przywozu kwasu cytrynowego pochodzącego z ChRL w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 4 oraz dokonała przeglądu środków w ramach częściowych przeglądów okresowych na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009.
(3) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/607 5 Komisja przedłużyła o pięć lat obowiązywanie ostatecznych środków antydumpingowych dotyczących przywozu kwasu cytrynowego pochodzącego z ChRL, których zakres rozszerzono w następstwie przeglądu wygaśnięcia na przywóz kwasu cytrynowego wysyłanego z Malezji, zgłoszonego lub niezgłoszonego jako pochodzący z Malezji.
(4) Dnia 31 stycznia 2023 r., rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2023/185 6 ("rozporządzenie w sprawie wszczęcia"), Komisja wszczęła przegląd pod kątem nowego eksportera w odniesieniu do producenta eksportującego Seven Star Lemon Technology co., Ltd ("Seven Star") zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Zgodnie z art. 1 tego rozporządzenia przedsiębiorstwu Seven Star przypisano dodatkowy kod TARIC A023.
(5) Ponadto, na mocy art. 3 rozporządzenia w sprawie wszczęcia, organom celnym polecono podjęcie właściwych kroków w celu rejestrowania przywozu określonego w art. 1 rozporządzenia w sprawie wszczęcia od dnia wejścia w życie tego rozporządzenia. Zgodnie z art. 5 rozporządzenia w sprawie wszczęcia rozporządzenie to weszło w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Rozporządzenie w sprawie wszczęcia opublikowano dnia 30 stycznia 2023 r., zatem odnośny przywóz należało rejestrować począwszy od dnia 31 stycznia 2023 r.
(6) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2023/2180 7 Komisja zakończyła wyżej wymieniony przegląd pod kątem nowego eksportera i dodała przedsiębiorstwo Seven Star do wykazu przedsiębiorstw objętych indywidualnymi stawkami celnymi. Zgodnie z art. 1 tego rozporządzenia przedsiębiorstwu Seven Star błędnie przypisano dodatkowy kod TARIC A032. Prawidłowym dodatkowym kodem TARIC powinien być kod A023.
(7) W art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/2180 polecono organom celnym zaprzestanie rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem pochodzącego z ChRL produkowanego przez Seven Star oraz nałożenie z mocą wsteczną stawki cła antydumpingowego. W art. 2 błędnie wskazano, że cło z mocą wsteczną należy stosować od dnia 30 stycznia 2023 r. Prawidłową datą stosowania cła antydumpingowego z mocą wsteczną powinien być dzień 31 stycznia 2023 r.
(8) W związku z tym Komisja podjęła decyzję o sprostowaniu art. 1 i art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/2180 w celu skorygowania błędów, o których mowa w motywach 6 i 7. Sprostowanie to powinno stać się skuteczne z dniem wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/2180, a mianowicie z dniem 18 października 2023 r.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 6 marca 2024 r.