KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 4, a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dniu 25 lipca 2023 r. producent BMW AG ("wnioskodawca") złożył wniosek zgodnie z art. 12a rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2 w brzmieniu obowiązującym w tym dniu o zmianę decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/1119 3 w celu dostosowania obliczania ograniczenia emisji CO2 oraz błędu statystycznego w przypadku niektórych hybrydowych pojazdów elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie do metodyki określonej w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 4 .
(2) W rozporządzeniu (UE) 2017/1151, zmienionym rozporządzeniem Komisji (UE) 2023/443 5 , przewidziano alternatywne podejście do korygowania nierównego ładowania akumulatora w niektórych pojazdach hybrydowych z napędem elektrycznym bez doładowania ze źródeł zewnętrznych, które to podejście opiera się na ogólnym współczynniku emisji w zależności od typu silnika. Wnioskodawca zwrócił się o zezwolenie na stosowanie tego podejścia do obliczania ograniczenia emisji CO2 oraz błędu statystycznego w przypadku technologii innowacyjnej zatwierdzonej decyzją wykonawczą (UE) 2019/1119.
(3) Biorąc pod uwagę argumenty przedstawione przez wnioskodawcę, należy zmienić metodykę badań określoną w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119, aby producenci pojazdów stosujący podejście alternatywne wprowadzone rozporządzeniem (UE) 2023/443 nie napotykali zbędnych obciążeń związanych z badaniami przy ubieganiu się o poświadczenie ograniczenia emisji CO2 zgodnie z decyzją wykonawczą (UE) 2019/1119.
(4) Ze względu na fakt, że wnioskodawca zwrócił się o zastosowanie alternatywnego podejścia opierającego się na sprawności alternatora wynoszącej 0,67, należy konsekwentnie stosować podejście określone w rozporządzeniu (UE) 2017/1151 oraz zastosować sprawność alternatora równą 1 do określenia ograniczenia emisji CO2 oraz błędu statystycznego, a także odpowiednio dostosować metodykę badań określoną w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2019/1119.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2019/1119,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: