Decyzja wykonawcza 2024/3098 określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/3098
z dnia 12 grudnia 2024 r.
określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 6468)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, chorwackim, duńskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 16 grudnia 2024 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi i art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lub grupy producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe i nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii.

(2) Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2023 mają być oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie organy sprawozdawcze przekazały Komisji swoje dane za rok kalendarzowy 2023. W niektórych przypadkach uczyniły to jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań, który przypadał na 28 lutego 2024 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez ten organ sprawozdawczy nie były korygowane.

(4) W dniu 10 czerwca 2024 r. Komisja opublikowała wstępne dane. W dniu 11 czerwca 2024 r. Komisja powiadomiła 103 producentów samochodów osobowych i 72 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2023 r.

(5) 52 producentów samochodów osobowych i 38 producentów lekkich pojazdów użytkowych powiadomiło Komisję

o błędach w danych, zgodnie z art. 7 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2019/631. Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania.

(6) W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych wszystkie pojazdy zgłoszone we wstępnym zbiorze danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631 i w związku z tym nie uwzględniono ich w niniejszej decyzji.

(7) W związku z tym Komisja mogła ustalić wartości dotyczące wyników 101 producentów samochodów osobowych i 71 producentów lekkich pojazdów użytkowych za rok kalendarzowy 2023.

(8) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci, którzy wraz ze wszystkimi powiązanymi z nimi przedsiębiorstwami odpowiadają za mniej niż 1 000 nowych samochodów osobowych lub mniej niż 1 000 nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii w poprzednim roku kalendarzowym, są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Ponieważ pojazdy zarejestrowane przez takich producentów są objęte zakresem tego rozporządzenia, należy obliczyć i wskazać ich średni indywidualny poziom emisji CO2, a także liczbę zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych, za które producenci ci są odpowiedzialni.

(9) Wpisy oznaczone kodem błędu B na podstawie art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 2  należy uwzględnić przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji CO2, ponieważ pojazdy można było prawidłowo przypisać producentowi. Ponieważ jednak producenci nie mogą w pełni zidentyfikować tych pojazdów, należy zastosować margines błędu przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta, co poprawia pozycję producenta w odniesieniu do jego docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(10) W przypadku gdy odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to trzech producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2023 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku I do niniejszej decyzji.
2. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2023 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADDAX MOTOR NV

Kleine Tapuitstraat 18

8540 Deerlijk

Belgia

2)
ALFA ROMEO SPA

C.so G. Agnelli, 200

10135 Torino (TO)

Włochy

3)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova (PD)

Włochy

4)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

5)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD

Reprezentowany w Unii przez:

JAC-Italy Design Center S.R.L

Via Torino 21/b

10044 Pianezza (TO)

Włochy

6)
ASTON MARTIN LAGONDA LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH, Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

7)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

8)
AUDI HUNGARIA ZRT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
AUTOMOBILE DACIA SA

Str. Uzinei Nr. 1

115400 Mioveni (Arges)

Rumunia

11)
AUTOMOBILES CITROEN

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

12)
AUTOMOBILES PEUGEOT

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

13)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

14)
BATTSWAP INC

Reprezentowany w Unii przez:

BattSwap DE GmbH

Äußere Sulzbacher Str. 118

90491 Nürnberg

Niemcy

15)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P.O. box

80788 München

Niemcy

16)
BENTLEY MOTORS LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Bentley Motors Germany GmbH

Zeppelinstraße 1

85399 Hallbergmoos

Niemcy

17)
BMW M GMBH

P.O. box

80809 München

Niemcy

18)
Grupa producentów BMW (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

80788 München

Niemcy

19)
Grupa producentów BMW (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

80788 München

Niemcy

20)
B-ON GMBH

Liebigstrasse 50

52070 Aachen

Niemcy

21)
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SWM Motorcycles S.R.L.

Via Nino Bixio n. 8

21024 Biandronno (VA)

Włochy

22)
BUGATTI AUTOMOBILES SAS

1 Chateau St Jean Dorlisheim

67120 Molsheim

Francja

23)
BUGATTI RIMAC DOO

Ljubljanska ulica 7

10431 Brezje (Sveta Nedelja)

Chorwacja

24)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

25)
CATERHAM CARS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Caterham Competition France

Valat de Fontanes

30520 Saint-Martin-de-Valgalgues

Francja

26)
CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Cenntro Automotive Europe GmbH

Dettinger Straße 157-159

73230 Kirchheim unter Teck

Niemcy

27)
CHERY AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

DR Automobiles SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia (IS)

Włochy

28)
CHINA FAW GROUP CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

China FAW Group Import & Export Co., Ltd. Deutschland

Eschersheimer Landstraße 14

60322 Frankfurt am Main

Niemcy

29)
DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val delta (FI)

Włochy

30)
DONGFENG LUIZO MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Luiz Hydrogen GmbH

Bagassę 1

03046 Coitus

Niemcy

31)
DONGFENG MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val d'Elsa (FI)

Włochy

32)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

33)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia (IS)

Włochy

34)
DR ING HCF PORSCHE AG

Porscheplatz 1,

70435 Stuttgart

Niemcy

35)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

36)
ETESIA SAS

13 Rue de l'Industrie

67160 Wissembourg

Francja

37)
EURASIA MOTOR COMPANY SRL

Via Perrucchetti 18

25036 Palazzolo sull'Oglio (BS)

Włochy

38)
EVUM MOTORS GMBH

Joseph-Dollinger-Bogen 26

80807 München

Niemcy

39)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi 18

43040 Varano de' Melegari (PR)

Włochy

40)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Stellantis Europe SpA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

41)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena (MO)

Włochy

42)
FISKER AUTOMOTIVE INC

Reprezentowany w Unii przez:

Fisker GmbH

Lenbachplatz 6, c/o Orrick, Herrington & Sutcliffe LLP,

80333 München

Niemcy

43)
FORD MOTOR COMPANY

Reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

44)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

45)
Grupa producentów FORD (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

46)
Grupa producentów FORD (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

47)
FORD-WERKE GMBH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

48)
GARIA AS

Lunikvej 44 B

2670 Greve

Dania

49)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Reprezentowany w Unii przez:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

50)
GOUPIL INDUSTRIE SAS

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

51)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Deutschland GmbH

Max-Diamand-Straße 7

80937 München

Niemcy

52)
HONDA MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

53)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

54)
Grupa producentów HYUNDAI MOTOR EUROPE (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

55)
Grupa producentów HYUNDAI MOTOR EUROPE (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

56)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

57)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

c/o Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

58)
INEOS AUTOMOTIVE LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

INEOS Automotive GmbH

Jakob-Degen-Straße 2, 71034 Böblingen

Niemcy

59)
ISUZU MOTORS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

60)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino (TO)

Włochy

61)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

62)
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Aiways Automobile Europe GmbH

Duerrstrasse 1

80992 München

Niemcy

63)
JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

64)
JIANGSU YINBAO SPECIAL PURPOSE VEHICLE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Hyva Holding B.V.

Antonie van Leeuwenhoekweg 37

2408 AK Alphen a/d Rijn

Niderlandy

65)
KG MOBILITY CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

KG Mobility Europe Parts Center B.V.

IABC 5253 & 5254

4814 RD Breda

Niderlandy

66)
Grupa producentów KG MOBILITY GREAT WALL MOTOR (M1)

Zarządzający grupą producentów:

KG Mobility Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

KG Mobility Europe Parts Center B.V.

IABC 5253 & 5254

4814 RD Breda

Niderlandy

67)
KIA CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

68)
Grupa producentów KIA (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Kia Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

69)
Grupa producentów KIA (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Kia Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

70)
KIA SLOVAKIA SRO

c/o Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

71)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Kelliehousevagen 73

262 74 Angelholm

Szwecja

72)
KTM AG

Stalhofnerstraße 3

5230 Mattighofen

Austria

73)
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Nextem Italia Srl

Via Marradi 14

57126 Livorno (LI)

Włochy

74)
LEAPMOTOR AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Greenkar Automotive Srl

Via di Quarto Peperino 22

CAP 00188 Interno 18, Roma (RM)

Włochy

75)
LEEH GROUP KFT

Eötvös utca 48. 4. em.

1067 Budapest

Węgry

76)
LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

77)
LIUZHOU WULING AUTOMOBILE INDUSTRY CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

EPG Pausa GmbH

Dr Heinrich Stein Strasse 3

57612 Eichelhardt

Niemcy

78)
LONDON EV COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology AB (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

79)
LOTUS CARS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology AB (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

80)
LUCID USA INC

Reprezentowany w Unii przez:

Lucid Europe B.V.

Amsteldijk 166, 1079, LH Amsterdam

Niderlandy

81)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

82)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe Srl

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (RM)

Włochy

83)
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE

40 Avenue de Bréauté

76885 Dieppe Cédex

Francja

84)
MAN TRUCK & BUS SE

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

85)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti

322 41122 Modena (MO)

Włochy

86)
MAZDA MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

87)
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE N.V.

Blaasveldstraat 162

2830 Willebroek

Belgia

88)
Grupa producentów MAZDA (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

89)
Grupa producentów MAZDA (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

90)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

McLaren Automotive Europe S.L.U.

Pol. Ind. L'Albornar S/N

43710 Santa Oliva,

Tarragona Hiszpania

91)
MELEX SP. Z O.O.

ul. Inwestorów 25

39-300 Mielec

Polska

92)
MERCEDES-AMG GMBH

Daimlerstrasse 1

71563 Affalterbach

Niemcy

93)
MERCEDES-BENZ AG

Mercedesstraße 120

70372 Stuttgart

Niemcy

94)
Grupa producentów MERCEDES-BENZ (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Mercedes-Benz AG

Mercedesstraße 120

70372 Stuttgart

Niemcy

95)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

96)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

97)
MOKE INTERNATIONAL LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Morningbridge LDA

The Lumiares, Rue do Diario de Noticias 138, APT. GRC

1200-146 Lisbon

Portugalia

98)
MORGAN TECHNOLOGIES LTDt

Reprezentowany w Unii przez:

Corbital Limited

8 Priory Office Park, Stillgorgan Road A94 EE95 Blackrock, Co. Dublin

Irlandia

99)
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

BIO AUTO SP. Z O.O.

ul. Świętokrzyska 12/323

30-015 Kraków

Polska

100)
NEXT E.GO MOBILE SE

Lilienthalstraße 1

52068 Aachen

Niemcy

101)
NEXTEM E-MOBILITY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

NEXTEM Italia Srl

Via Giovanni Marradi 14

I-57126 Livorno (LI)

Włochy

102)
NIO CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Nio Deutschland GmbH

Montgelastrasse 14

81679 München

Niemcy

103)
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS

8 rue Jean-Pierre Timbaud

78180 Montigny-le-Bretonneux

Francja

104)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim am Main

Niemcy

105)
OZ TRUCK SRL

Viale De Gasperi 132

38023 Cles (TN)

Włochy

106)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell'Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (MO)

Włochy

107)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

108)
POLARIS SALES EUROPE SARL

Reprezentowany w Unii przez:

Goupil Industrie SAS

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

109)
POLESTAR PERFORMANCE AB

Assar Gabrielssons väg 9

40531 Göteborg

Szwecja

110)
Grupa producentów RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI (M1)

Zarządzający grupą producentów: Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

111)
Grupa producentów RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

112)
RENAULT SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

113)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francja

114)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

80788 München

Niemcy

115)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine (PA)

Włochy

116)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Europe Sarl

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

117)
SAIC MOTOR CORPORATION LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Motor Europe BV

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

118)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

119)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

120)
SERES AUTO CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Seres Europe B.V.

Burgmeester Stramanweg 102 A, Building London

1101AA Amsterdam

Niderlandy

121)
SIN CARS INDUSTRY JSC

Golash s. 3

1111 Sofia

Bułgaria

122)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

123)
SMART AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Smart Europe GmbH

Esslinger Str. 7

70771 Leinfelden-Echterdingen

Niemcy

124)
STELLANTIS AUTO SAS 2-10

boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

125)
STELLANTIS EUROPE SPA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

126)
Grupa producentów STELLANTIS (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Stellantis Auto SAS

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

127)
Grupa producentów STELLANTIS (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Stellantis Auto SAS

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

128)
SUBARU CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

129)
Grupa producentów SUBARU-SUZUKI-TOYOTA (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Bruxelles/Brussel

Belgia

130)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

131)
TESLA INC

Reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

132)
TOYOTA MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Bruxelles/Brussel

Belgia

133)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Bruxelles/Brussel

Belgia

134)
VINFAST TRADING AND PRODUCTION JOINT STOCK COMPANY

Reprezentowany w Unii przez:

Vinfast France

72 Rue du Faubourg Saint-Honoré

75008 Paris

Francja

135)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

136)
Grupa producentów VOLKSWAGEN (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

137)
Grupa producentów VOLKSWAGEN (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

138)
VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Szwecja

139)
WUHAN LOTUS CAR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Lotus Tech Innovation Centre GmbH

Magellan-Allee 4

65479 Raunheim

Niemcy

140)
YUDO AUTO CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

NUPower Inversion S.L.

Calle de Antonio Salvador 79, Planta 3

28026 Madrid

Hiszpania

141)
ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

XPeng European Holding B.V.

Hoogoorddreef 11

1101BA, Amsterdam

Niderlandy

142)
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Lynk & Co International AB

Planetgatan 6

41755 Göteborg

Szwecja

143)
ZHEJIANG HAOQING AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Lynk & Co International AB

Planetgatan 6

41755 Göteborg

Szwecja

Sporządzono w Brukseli dnia 12 grudnia 2024 r.

ZAŁĄCZNIK  I

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów

Odstępstwa Wyłączenia

Całkowita liczba rejestracji Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu
ALFA ROMEO SPA P9 46 696 1 702,35 134,304 122,126 12,178 2,154 0
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG DMD 883 2 107,70 231,365 0
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD DMD 256 1 757,09 0,000 0
ASTON MARTIN LAGONDA LTD DMD 1 117 2 080,87 304,276 0
AUDI AG P11 550 254 1 742,53 118,882 129,523 - 10,641 1,313 0
AUDI HUNGARIA ZRT P11 3 023 1 454,37 173,525 109,081 64,444 0 0
AUDI SPORT GMBH P11 19 937 1 838,58 232,943 120,716 112,227 0,075 0
AUTOMOBILE DACIA SA P8 379 851 1 187,18 98,686 103,622 - 4,938 2,225 0,002
AUTOMOBILES CITROEN P9 205 071 1 162,82 123,197 114,140 9,057 2,850 0
AUTOMOBILES PEUGEOT P9 134866 1 567,76 123,302 130,654 - 7,353 2,151 0,001
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI SPA

P11 986 1 996,35 314,391 123,647 190,744 0,515 0
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 704 597 1 805,85 99,471 128,927 - 29,456 1,430 0
BENTLEY MOTORS LTD P11 1 695 2 442,24 269,434 142,761 126,673 1,778 0
BMW M GMBH P1 17 903 2 078,04 201,103 122,806 78,297 1,895 0
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD DMD 662 1 641,07 184,831 0
BUGATTI AUTOMOBILES SAS D 3 2 070,00 515,333 550,000 - 34,667 0 0
BUGATTI RIMAC DOO 3 2 375,00 0,000 148,130 - 148,130 0 0
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED 14 693 1 908,01 0,000 132,579 - 132,579 0 0
CATERHAM CARS LIMITED DMD 134 655,15 133,597 0
CHERY AUTOMOBILE CO LTD DMD 180 1 498,00 171,028 0
CHINA FAW GROUP CO LTD 350 2 702,21 0,000 159,026 - 159,026 0 0
DFSK MOTOR CO LTD 1 520 1 634,49 129,876 112,432 17,444 0 0
DONGFENG LIUZHOU MOTOR CO LTD 8 2 025,00 0,000 136,475 - 136,475 0 0
DONGFENG MOTOR CORPORATION 83 2 419,07 0,000 149,598 - 149,598 0 0
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN BV

DMD 17 891,47 194,059 0
DR AUTOMOBILES SRL D 34 090 1 395,16 156,105 162,613 - 6,508 0 0
DR ING HCF PORSCHE AG P11 67 843 2 013,16 174,574 134,787 39,787 1,032 0
EURASIA MOTOR COMPANY SRL DMD 866 1 425,82 151,936 0
FABBRICA DALLARA SRL DMD 34 1 010,00 224,235 0
FCA US LLC P9 43 711 1 603,61 116,547 122,465 - 5,919 1,472 0,001
FERRARI SPA D 3 597 1 793,01 243,603 292,000 - 48,407 0 0,010
FISKER AUTOMOTIVE INC P4/D 1 563 2 529,00 0,000 135,162 - 135,162 0 0
FORD MOTOR COMPANY P2 2 440 1 859,49 265,293 112,519 152,772 1,340 0,002
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED P2 1 2 474,00 315,000 150,353 164,647 0 0
FORD-WERKE GMBH P2 387217 1 574,14 114,499 123,999 - 9,501 2,339 0,001
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC D 1 296 1 776,30 260,030 253,000 7,030 0 0
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED P4/D 5 400 1 639,22 0,218 135,162 - 134,944 0 0
HONDA MOTOR CO LTD 33 550 1 524,56 115,883 120,413 - 4,530 1,071 0
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P3 140190 1 096,54 119,274 96,373 22,901 1,680 0
HYUNDAI MOTOR COMPANY P3 107124 1 720,00 84,710 124,241 - 39,534 0,635 0,003
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P3 196 951 1 586,24 107,382 117,681 - 10,303 1,512 0,004
INEOS AUTOMOTIVE LIMITED DMD 1 309 2 794,34 313,043 0
IVECO SPA DMD 11 2 737,55 137,545 0
JAGUAR LAND ROVER LIMITED D 64 727 2 351,53 134,672 158,967 - 24,309 1,131 0,014
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD 783 1 845,10 0,000 109,872 - 109,872 0 0
JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC

VEHICLE CO LTD

5 1 675,00 0,000 124,820 - 124,820 0 0
KG MOBILITY CORPORATION P4/D 16 379 1 599,67 177,174 135,162 41,998 0 0,014
KIA CORPORATION P5 230 795 1 410,81 85,486 110,661 - 25,177 1,064 0,002
KIA SLOVAKIA SRO P5 220 366 1 542,76 118,398 114,781 3,616 1,731 0,001
KOENIGSEGG

AUTOMOTIVE AB

DMD 3 1 666,67 400,333 0
KTM AG DMD 18 1 250,00 214,000 0
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD DMD 498 865,30 0,000 0
LEAPMOTOR

AUTOMOBILE CO LTD

536 1 278,00 0,000 111,600 - 111,600 0 0
LEEH GROUP KFT DMD 1 985,00 0,000 0
LOTUS CARS LIMITED 458 1 570,28 257,170 100,311 156,859 0 0
LUCID USA INC DMD 118 2 424,88 0,000 0
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P10 90 341 1 311,14 121,318 112,992 8,313 2,777 0,013
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D 655 1 190,00 155,977 162,000 - 6,023 0 0
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE P8 3 608 1 181,31 153,669 96,872 56,797 1,245 0
MASERATI SPA D 6 346 1 987,26 215,054 258,000 - 42,946 2,691 0
MAZDA MOTOR CORPORATION P6 130 827 1 563,77 116,421 119,391 - 2,970 0,687 0
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV P6 16 164 1 429,41 128,391 115,962 12,429 1,025 0
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED DMD 200 1 555,15 195,290 0
MERCEDES-AMG GMBH P7 39 1 667,44 274,256 112,367 161,889 0 0
MERCEDES-BENZ AG P7 600186 1 924,48 109,720 128,372 - 18,654 0,479 0,002
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION P8 8 034 1 975,00 46,000 126,814 - 80,814 0 0
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD P8 21 958 954,39 115,097 91,606 23,491 1,209 0
MOKE INTERNATIONAL LIMITED DMD 3 831,00 0,000 0
MORGAN

TECHNOLOGIES LTD

DMD 144 1 146,77 156,250 0
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD DMD 174 1 956,72 0,000 0
NEXT E.GO MOBILE SE DMD 3 1 273,00 0,000 0
NIO CO LTD 2 398 2 375,49 0,000 148,146 - 148,146 0 0
NISSAN AUTOMOTIVE

EUROPE SAS

P8 202 904 1 545,72 118,851 122,914 - 4,063 1,718 0
OPEL AUTOMOBILE GMBH P9 78 279 1 436,89 120,260 121,470 - 1,212 2,507 0,002
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 1 1 485,00 342,000 0
POLESTAR PERFORMANCE AB 22 809 2 093,10 0,000 138,743 - 138,743 0 0
RENAULT SAS P8 817252 1 399,43 109,895 111,190 - 1,296 2,115 0,001
RENAULT TRUCKS DMD 461 2 116,06 188,337 2,177
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 408 2 736,45 336,784 146,098 190,686 0 0
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD 982 2 012,39 0,000 122,953 - 122,953 0 0
SAIC MOTOR CORPORATION LTD 150 149 1 581,41 70,157 111,713 - 41,556 0 0
SEAT SA P11 376 596 1 452,89 115,778 115,895 - 0,117 2,037 0
SECMA SAS DMD 64 687,06 139,344 0
SERES AUTO CO LTD 184 2 408,29 0,000 149,239 - 149,239 0 0
SKODA AUTO AS P11 589 307 1 494,37 114,348 118,832 - 4,489 1,686 0,005
SMART AUTOMOBILE CO LTD P7 9 741 1 901,82 0,000 132,373 - 132,374 0 0,001
STELLANTIS AUTO SAS P9 908 625 1 370,39 95,432 121,375 - 25,943 2,073 0
STELLANTIS EUROPE SPA P9 456 376 1 221,45 93,355 109,136 - 15,781 1,539 0
SUBARU CORPORATION P10 16 127 1 687,81 167,658 123,263 44,385 0,827 0,010
SUZUKI MOTOR CORPORATION P10 67 669 1 021,21 108,470 100,291 8,179 2,685 0
TESLA INC 308 361 1 992,23 0,000 114,771 - 114,771 0 0
TOYOTA MOTOR CORPORATION P10 301 678 1 354,56 99,633 114,149 - 14,520 0,644 0,004
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P10 454 495 1 455,22 111,295 121,802 - 10,510 0,908 0,003
VINFAST TRADING AND PRODUCTION JOINT STOCK COMPANY DMD 10 2 562,50 0,000 0
VOLKSWAGEN AG P11 1 136 853 1 531,73 114,885 120,216 - 5,333 1,341 0,002
VOLVO CAR CORPORATION 230 063 1 993,14 72,927 133,949 - 61,029 0,518 0,007
WUHAN LOTUS CAR CO LTD 527 2 628,78 0,000 156,581 - 156,581 0 0
YUDO AUTO CO LTD DMD 101 1 375,00 0,000 0
ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD DMD 2 191 2 350,89 0,000 0
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD 22 336 1 956,73 23,967 134,202 - 110,235 0 0
ZHEJIANG HAOQING AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD 49 1 737,55 0,000 126,903 - 126,903 0 0

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy producentów Grupy producentów Całkowita liczba rejestracji Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu Referencyjny docelowy indywidualny) oziom emisji WLTP
BMW P1 722908 1 813,11 102,122 128,605 - 26,483 1,440 0
FORD P2 389 658 1 575,93 115,444 123,415 - 7,972 2,333 0,001
HYUNDAI MOTOR EUROPE P3 444265 1 463,97 105,668 112,615 - 6,949 1,353 0,002
KG MOBILITY GREAT WALL MOTOR P4/D 23 342 1 671,05 124,373 135,162 - 10,809 0,000 0,020
KIA P5 451161 1 475,26 101,562 112,673 - 11,113 1,389 0,002
MAZDA P6 146991 1 549,00 117,738 118,597 - 0,859 0,723 0 115,755
MERCEDES-BENZ AG P7 609 966 1 924,10 107,979 128,289 - 20,312 0,471 0,002
RENAULT-NISSANMITSUBISHI P8 1 433 607 1 359,76 108,023 110,779 - 2,757 2,061 0,001
STELLANTIS P9 1 873 624 1 342,09 102,470 118,275 - 15,806 2,040 0,001
SUBARU-SUZUKITOYOTA P10 930 310 1 381,05 109,259 117,875 - 8,623 1,131 0,007 116,691
VOLKSWAGEN P11 2 746 494 1 569,90 118,255 121,486 - 3,232 1,487 0,001

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2023, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo na podstawie art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).

"ND" oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo (dla producentów niszowych) na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631.

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2023 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2023.

Kolumna C:

"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średnią indywidualnych poziomów emisji CO2 ustalonych zgodnie z procedurą badania określoną w załączniku XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 ( 3 ) dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach ("D" lub "ND" w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 tego rozporządzenia.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w ramach światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087 ( 5 ), w części A załącznika I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1623 ( 6 ) lub w załączniku I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2024/865 ( 7 ). W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2023, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia ("DMD" w kolumnie B w tabeli 1) na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna I).

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 ( 8 ) i w sposób wyjaśniony w pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 ( 9 ).

Kolumna I:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia wpisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 ( 10 ).

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B.

Kolumna J (tabela 2):

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP" oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią A pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2023. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części A załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865.

ZAŁĄCZNIK  II

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu
ADDAX MOTOR NV DMD 147 1 191,16 0 0
ALFA ROMEO SPA P7 621 1 749,48 149,902 161,470 - 11,568 2,024 0
ALKE SRL DMD 133 1 117,48 0 0
AUDI AG P8 165 1 920,44 162,882 193,224 - 30,342 2,009 0
AUDI SPORT GMBH P8 4 1 985,00 252,500 193,068 59,432 0 0
AUTOMOBILE DACIA SA P6 1 508 1 175,47 92,450 104,663 - 12,213 2,141 0
AUTOMOBILES CITROEN P7 51 285 1 840,38 187,806 217,156 - 29,350 0,578 0
AUTOMOBILES PEUGEOT P7 117982 1 904,10 185,634 219,138 - 33,504 0,501 0
BATTSWAP INC DMD 8 1 310,63 0 0
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1/DMD 2 1 962,50 161,500 0
B-ON GMBH 667 1 821,17 0 192,973 - 192,973 0 0
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED DMD 489 1 718,68 0 0
CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION DMD 272 1 287,85 0 0
DFSK MOTOR CO LTD 1 339 1 207,03 141,027 91,177 49,850 0 0
DR AUTOMOBILES SRL DMD 1 900 1 988,88 276,843 0
DR ING HCF PORSCHE AG P8 3 2 190,00 179,600 221,098 - 41,498 1,400 0
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 14 1 254,64 0 0
ETESIA SAS DMD 50 1 199,16 0 0
EVUM MOTORS GMBH DMD 134 1 597,86 0 0
FCA US LLC P7 2 079 1 839,68 142,755 176,254 - 33,499 0,636 0,064
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED P2 37 787 2 339,40 257,344 233,843 23,501 0 0
FORD-WERKE GMBH P2 136770 1 972,11 188,869 199,607 - 10,738 0,042 0,007
GARIA AS DMD 75 763,75 0 0
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC DMD 2 2 718,00 212,500 0
GOUPIL INDUSTRIE SAS 1 095 1 136,07 0 80,840 - 80,840 0 0
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 378 1 879,62 224,000 0
HONDA MOTOR CO LTD DMD 1 1 452,00 93,000 0
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P3/DMD 42 1 133,10 118,079 0,278
HYUNDAI MOTOR COMPANY P3/DMD 304 2 064,68 209,941 0,006
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P3/DMD 16 1 666,31 77,294 0,956
INEOS AUTOMOTIVE LIMITED DMD 363 2 792,65 309,758 0
ISUZU MOTORS LIMITED D 9 716 2 145,18 240,122 249,000 - 8,878 0 0
IVECO SPA 13 340 2 336,71 252,795 286,429 - 33,634 0 0,023
JAGUAR LAND ROVER LIMITED 3 623 2 276,05 204,931 232,993 - 28,062 2,307 0,007
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD 4 1 845,00 0 195,261 - 195,261 0 0
JIANGSU YINBAO SPECIAL PURPOSE VEHICLE CO LTD DMD 15 2 209,00 0 0
KG MOBILITY CORPORATION DMD 2 707 2 221,74 236,553 0
KIA CORPORATION P4/DMD 46 1 320,80 96,822 1,200
KIA SLOVAKIA SRO P4/DMD 192 1 620,28 124,526 1,979
LIGIER GROUP DMD 139 709,86 0 0
LIUZHOU WULING AUTOMOBILE INDUSTRY CO LTD DMD 10 1 465,00 0 0
LONDON EV COMPANY LIMITED 15 2 273,33 27,933 115,290 - 87,357 0 0
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD 14 1 290,00 122,149 141,981 - 19,832 2,994 0
MAN TRUCK & BUS SE P8 8 072 2 282,33 243,175 245,937 - 2,762 0,893 0
MAZDA MOTOR CORPORATION P5/DMD 50 1 621,92 113,840 0
MELEX SP. Z O.O. DMD 3 1 314,33 0 0
MERCEDES-BENZ AG 109 574 2 170,42 191,764 223,572 - 31,808 0,666 0,005
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION P6 2 1 975,00 46,000 158,619 - 112,619 0 0
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD P6 5 949,00 113,430 97,126 16,304 1,170 0
NEXTEM E-MOBILITY LIMITED DMD 105 1 330,05 0 0
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS P6 18 713 1 802,13 156,960 175,970 - 19,010 1,562 0,003
OPEL AUTOMOBILE GMBH P7 25 969 1 526,54 126,721 167,177 - 40,456 0,110 0,003
OZ TRUCK SRL DMD 2 1 515,00 0 0
PIAGGIO & C SPA D 4 435 1 408,00 191,242 194,000 - 2,758 0 0
POLARIS SALES EUROPE SARL 289 1 190,38 0 132,417 - 132,417 0 0
RENAULT SAS P6 196 748 1 791,75 177,717 196,303 - 18,586 1,487 0,002
RENAULT TRUCKS 10 028 2 095,74 234,433 265,844 - 31,411 1,238 0,029
ROMANITAL SRL DMD 53 1 793,49 251,245 0
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD D 7 441 2 170,57 99,560 166,000 - 66,440 0 0
SAIC MOTOR CORPORATION LTD 40 1 759,25 0 140,666 - 140,666 0 0
SEAT SA P8 369 1 522,63 115,506 142,139 - 26,633 0,153 0
SIN CARS INDUSTRY JSC DMD 5 2 027,00 0 0
SKODA AUTO AS P8 222 1 631,79 130,234 154,141 - 23,907 1,167 0
STELLANTIS AUTO SAS P7 134 222 1 519,43 132,172 157,391 - 25,219 0,117 0,001
STELLANTIS EUROPE SPA P7 71 346 1 867,43 198,304 199,242 - 0,938 1,256 0,004
SUBARU CORPORATION DMD 5 1 740,20 188,200 0
SUZUKI MOTOR CORPORATION D 12 310 1 164,90 172,966 174,000 - 1,034 0,002 0
TOYOTA MOTOR CORPORATION 530 1 327,19 101,443 145,551 - 44,108 0,849 0
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 70 886 1 896,32 183,593 206,989 - 23,396 0,422 0,002
VOLKSWAGEN AG P8 139177 1 961,37 176,107 196,295 - 20,188 1,188 0
VOLVO CAR CORPORATION 2 185 1 851,42 140,164 177,123 - 36,959 1,145 0

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy producentów Grupy producentów Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP
BMW P1/DMD 2 1 962,50 161,500 0
FORD P2 174 557 2 051,62 203,692 206,979 - 3,287 0,033 0,004
HYUNDAI MOTOR EUROPE P3/DMD 362 1 938,99 193,420 0,080
KIA P4/DMD 238 1 562,39 119,173 1,827
MAZDA P5/DMD 50 1 621,92 113,840 0 149,055
RENAULTNISSANMITSUBISHI P6 216976 1 788,34 175,332 189,966 - 14,634 1,497 0,001
STELLANTIS P7 403 504 1 736,69 166,300 191,301 - 25,001 0,494 0
VOLKSWAGEN P8 148012 1 977,24 179,532 199,058 - 19,526 1,170 0

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2023, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo na podstawie art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2023 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2023.

Kolumna C:

"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średnią indywidualnych poziomów emisji CO2 ustalonych zgodnie z procedurą badania określoną w załączniku XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach ("D" w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 tego rozporządzenia.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2023, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia ("DMD" w kolumnie B w tabeli 1) na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna I).

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 4  i w sposób wyjaśniony w pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna I:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia wpisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/392.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu =

AC1 =

wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);
AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B;
TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B.

Kolumna J (tabela 2):

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP" oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią B pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2023. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865.

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI: https://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
3() utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1151/oj).
5(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/2087 z dnia 26 września 2022 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 280 z 28.10.2022, s. 49, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/2087/oj).
6(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 (Dz.U. L 200 z 10.8.2023, s. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/1623/oj).
7(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2024/865 z dnia 18 marca 2024 r. określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L, 2024/865, 20.3.2024, ELI: http://data.europa. eu/eli/dec_impl/2024/865/oj).
8(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1153/oj).
9(6) Zawiadomienie Komisji 2017/C 218/01 - Wytyczne w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych (Dz.U. C 218 z 7.7.2017, s. 1).
10(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
4Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644, ELI: http://data. europa.eu/eli/reg_impl/2017/1152/oj).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2024.3098

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2024/3098 określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
Data aktu: 12/12/2024
Data ogłoszenia: 16/12/2024