KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 24 ust. 5,
po poinformowaniu państw członkowskich,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W dniu 17 maja 2024 r. Komisja powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antysubsydyjnego dotyczącego przywozu do Unii przewodów światłowodowych pochodzących z Indii. Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 4 kwietnia 2024 r. przez Europacable w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % całkowitej unijnej produkcji przewodów światłowodowych.
(2) Oddzielnie, w dniu 16 listopada 2023 r., Komisja powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 3 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii przewodów światłowodowych pochodzących z Indii. 13 lipca 2024 r. Komisja nałożyła tymczasowe cła antydumpingowe na przywóz przewodów światłowodowych pochodzących z Indii 4 .
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") są przewody światłowodowe jednomodowe, złożone z jednego lub wielu indywidualnie osłoniętych włókien, w obudowie ochronnej, nawet połączone z przewodnikami prądu elektrycznego.
Wyłączone są następujące produkty:
- przewody o długości poniżej 500 metrów, w których wszystkie światłowody są oddzielnie wyposażone w złącza na jednym lub obu końcach oraz
- kable do zastosowań podmorskich, izolowane tworzywami sztucznymi, zawierające przewodnik miedziany lub aluminiowy, w których włókna są zawarte w module lub modułach metalowych.
(4) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodu CN ex 8544 70 00 (kody TARIC 8544 70 00 10 i 8544 70 00 91). Kody CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(5) Na podstawie art. 24 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł wyrównawczych w wyniku postępowania, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(6) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 24 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(7) Jakiekolwiek zobowiązania w przyszłości oparte będą na wynikach dochodzenia.
(8) Na tym etapie dochodzenia nie jest jeszcze możliwe oszacowanie kwoty subsydiowania. W skardze nie przedstawiono dokładnego oszacowania kwoty subsydiowania, która w normalnych warunkach powinna zostać wykorzystana jako podstawa ustalenia ceł wyrównawczych. Skarga zawiera szacowany poziom usuwający szkodę wynoszący 29 % w odniesieniu do produktu objętego postępowaniem za okres od kwietnia 2022 r. do marca 2023 r. Zgodnie z art. 15 ust. 1 akapit czwarty rozporządzenia podstawowego poziom usuwający szkodę byłby istotny jedynie w przypadku, gdyby cło ustalone na podstawie kwoty subsydiów stanowiących podstawę środków wyrównawczych było wyższe, a Komisja jasno stwierdziła, że nałożenie tego wyższego cła nie leży w interesie Unii.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(9) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 5 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 24 października 2024 r.