KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 14 ust. 5,
po poinformowaniu państw członkowskich,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) 24 maja 2024 r. Komisja Europejska ("Komisja") powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii waniliny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 9 kwietnia 2024 r. przez Syensqo w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % całkowitej produkcji unijnej waniliny.
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") jest wanilina o wzorze cząsteczkowym C8H8O3 lub C9H10°3 i o poziomie czystości wyższym niż 95 % wartości procentowej masy. Obejmuje to wanilinę syntetyczną, wanilinę naturalną, wanilinę syntetyczną pochodzenia biologicznego (biowanilinę) oraz etylowanilinę. Numer w rejestrze Chemical Abstracts Service (numer CAS) przypisany wanilinie syntetycznej, wanilinie naturalnej i wanilinie syntetycznej pochodzenia biologicznego (biowaniliny) wynosi 121-33-5. Etylowanilinie przypisano numer CAS 121-32-4. Produkt objęty postępowaniem nie obejmuje mieszanin różnych aromatycznych substancji chemicznych zawierających wanilinę o wartości procentowej masy poniżej 95 %.
(4) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodów CN ex 2912 41 00 w przypadku waniliny syntetycznej, waniliny naturalnej i waniliny syntetycznej pochodzenia biologicznego oraz ex 2912 42 00 w przypadku etylowaniliny (kody TARIC 2912 41 00 10 i 2912 42 00 10). Kody CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(5) Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł antydumpingowych w wyniku dochodzenia, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(6) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(7) Jakiekolwiek zobowiązania w przyszłości oparte będą na wynikach dochodzenia.
(8) W zarzutach zawartych w skardze wzywającej do wszczęcia dochodzenia antydumpingowego szacuje się, że margines dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynosi 55,13 %, a średni poziom usuwający szkodę - między 45 % a 53 %, za okres od stycznia do grudnia 2023 r. Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(9) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 24 października 2024 r.