KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 14 ust. 5,
po poinformowaniu państw członkowskich,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) 25 lipca 2024 r. Komisja Europejska ("Komisja") powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii kwasu glioksalowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 10 czerwca 2024 r. przez WeylChem Lamotte SAS w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % całkowitej unijnej produkcji kwasu glioksalowego.
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") jest kwas glioksalowy (numer Chemical Abstracts Service (CAS) 298-12-4), o czystości przynajmniej 95 % suchej masy, w postaci stałej lub roztworu wodnego o stężeniu wyższym niż 40 % masy.
(4) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodu CN ex 2918 30 00 (kod TARIC 2918 30 00 13). Kody CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(5) Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł antydumpingowych w wyniku dochodzenia, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(6) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(7) Jakiekolwiek zobowiązania w przyszłości oparte będą na wynikach dochodzenia.
(8) W zarzutach zawartych w skardze wzywającej do wszczęcia dochodzenia antydumpingowego szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 96 % a 112 %, a średni poziom usuwający szkodę - ok. 50 % do 60 %, za okres od stycznia do grudnia 2023 r.
(9) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego. Jeżeli w trakcie dochodzenia Komisja znajdzie dowody na istnienie zakłóceń handlu surowcami zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostanie ustalona na poziomie marginesu dumpingu, jak przewidziano w art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego, jeśli zostanie stwierdzone, że cło niższe od marginesu dumpingu nie byłoby wystarczające do usunięcia szkody poniesionej przez przemysł Unii.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(10) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 24 października 2024 r.