a także mając na uwadze, co następuje:(1) 1 lipca 2024 r. Komisja Europejska ("Komisja") powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii żywic epoksydowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei, Tajwanu i Tajlandii.
(2) Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 6 czerwca 2024 r. przez koalicję ad hoc producentów żywicy epoksydowej w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % całkowitej produkcji unijnej żywic epoksydowych.
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") są produkty, których ponad 35 % masy stanowią żywice epoksydowe, będące polimerami lub prepolimerami zawierającymi reaktywne pierścienie epoksydowe, na bazie epichlorohydryny oraz alifatycznego lub aromatycznego składnika alkoholowego (takiego jak bisfenol A), w postaci stałej, półstałej lub płynnej, niezależnie od klasy, czystości, masy cząsteczkowej lub struktury molekularnej, niezależnie od tego, czy zawierają modyfikatory, utwardzacze lub dodatki, o ile utwardzacze nie reagowały chemicznie w celu utwardzenia żywicy epoksydowej lub przekształcenia jej w inny produkt niezawierający już pierścieni epoksydowych.
(4) Wyłączone są następujące produkty:
- niektóre farby i produkty powlekające, które są mieszankami, mieszaninami lub innymi preparatami składającymi się z żywicy epoksydowej, utwardzacza i pigmentu, w dowolnej postaci, pakowane w jeden lub więcej pojemników, o ile 1) pigment stanowi co najmniej 10 % całkowitej masy produktu, 2) żywica epoksydowa stanowi maksymalnie 80 % całkowitej masy produktu oraz 3) utwardzacz stanowi 5-40 % całkowitej masy produktu;
- wstępnie impregnowane tkaniny lub włókna, często określane jako "prepregi", które są materiałami kompozytowymi składającymi się z tkanin lub włókien (zazwyczaj węglowych lub szklanych) impregnowanych żywicą epoksydową;
- mieszanki żywic epoksydowych z innymi materiałami, obecnie objęte kodami CN innymi niż 2910 90 00, 3824 99 92, 3824 99 93i 3907 30 00.
(5) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodów CN ex 2910 90 00, ex 3824 99 92, ex 3824 99 93 i ex 3907 30 00 (kody TARIC 2910 90 00 05, 3824 99 92 96, 3824 99 93 10, 3907 30 00 05, 3907 30 00 20 i 3907 30 00 80). Kody CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(6) Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł antydumpingowych w wyniku dochodzenia, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(7) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(8) Jakiekolwiek zobowiązania w przyszłości oparte będą na wynikach dochodzenia.
(9) W odniesieniu do przywozu z Chińskiej Republiki Ludowej w zarzutach zawartych w skardze wzywającej do wszczęcia dochodzenia antydumpingowego szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 140 % a 170 %, a średni poziom usuwający szkodę - między 50 % a 60 %, za okres od października 2022 r. do września 2023 r.
(10) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego. Jeżeli w trakcie dochodzenia Komisja znajdzie dowody na istnienie zakłóceń handlu surowcami zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostanie ustalona na poziomie marginesu dumpingu, jak przewidziano w art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego, jeśli zostanie stwierdzone, że cło niższe od marginesu dumpingu nie byłoby wystarczające do usunięcia szkody poniesionej przez przemysł Unii.
(11) W odniesieniu do przywozu z Republiki Korei w skardze szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 10 % a 40 %, a średni poziom usuwający szkodę - między 40 % a 50 %, za okres od października 2022 r. do września 2023 r.
(12) W odniesieniu do przywozu z Tajwanu w skardze szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 10 % a 40 %, a średni poziom usuwający szkodę - między 50 % a 60 %, za okres od października 2022 r. do września 2023 r.
(13) W odniesieniu do przywozu z Tajlandii w skardze szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 60 % a 90 %, a średni poziom usuwający szkodę - między 40 % a 50 %, za okres od października 2022 r. do września 2023 r.
(14) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania w przypadku Republiki Korei, Tajwanu i Tajlandii zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(15) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 24 października 2024 r.