Rozporządzenie delegowane 2024/2515 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla roku odniesienia 2025

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2024/2515
z dnia 9 lipca 2024 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2025
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

W celu zaspokojenia potrzeb statystycznych w odniesieniu do odpowiednich tematów szczegółowych wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/1700 należy określić liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2025,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Liczbę i nazwy zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2025 przedstawiono w załączniku.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 9 lipca 2024 r.

ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2025

Temat Temat szczegółowy Identyfikator zmiennej Nazwa zmiennej/opis zmiennej
01. Informacje techniczne - 15 obowiązkowych zmiennych technicznych, 2 opcjonalnie zmienne techniczne Informacje na temat zbierania danych REFYEAR Rok badania
Informacje na temat zbierania danych INTDATE Data odniesienia - data pierwszego wywiadu
Informacje na temat zbierania danych STRATUM_ID Warstwa
Informacje na temat zbierania danych PSU Jednostka losowania pierwszego stopnia
Oznakowanie HH_ID Identyfikator gospodarstwa domowego
Oznakowanie IND_ID Indywidualny identyfikator
Oznakowanie HH_REF_ID Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent
Wagi HH_WGHT Waga gospodarstwa domowego
Wagi IND_WGHT Waga danej osoby
Charakterystyka wywiadu TIME Czas trwania wywiadu
Charakterystyka wywiadu INT_TYPE Rodzaj wywiadu
Lokalizacja COUNTRY Państwo zamieszkania
Lokalizacja GEO_NUTS1 Region zamieszkania
Lokalizacja GEO_NUTS2 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie)
Lokalizacja GEO_NUTS3 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie)
Lokalizacja DEG_URBA Stopień urbanizacji
Lokalizacja GEO_DEV Położenie geograficzne
02. Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych - 7 zbieranych zmiennych,

1 zmienna pochodna,

8 zmiennych opcjonalnych

Demografia SEX Płeć
Demografia YEARBIR Rok urodzenia
Demografia PASSBIR Dzień urodzin już minął
Demografia AGE Wiek w ukończonych latach
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CITIZENSHIP Państwo głównego obywatelstwa
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CNTRYB Państwo urodzenia
Skład gospodarstwa domowego HH_POP Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24S (opcjonalnie) Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_25_64 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_65_74 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 65 do 74 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_75_MAX (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku 75 lub więcej lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD Liczba dzieci w wieku poniżej 16 lat
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_14_15 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_5_13 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_LE_4 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie)
03. Uczestnictwo w rynku pracy - 5 zbieranych zmiennych, 3 zmienne opcjonalnie Główny status na rynku pracy (samoocena) MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena)
Podstawowe cechy wykonywanej pracy STAPRO Status zatrudnienia w głównej pracy
Podstawowe cechy wykonywanej pracy NACE1D (opcjonalnie) Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy (opcjonalnie)
Podstawowe cechy wykonywanej pracy ISCO2D Zawód w głównej pracy
Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_ICT Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) czy nie
Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_MAN Pracownik fizyczny czy nie
Podstawowe cechy wykonywanej pracy EMPST_WKT (opcjonalnie) Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) (opcjonalnie)
Czas trwania umowy EMPST_CONTR (opcjonalnie) Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy (opcjonalnie)
04. Poziom i charakterystyka wykształcenia - 1 zbierana zmienna, - 1 zmienna pochodna Poziom wykształcenia ISCEDD Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)
Poziom wykształcenia ISCED Zagregowany poziom wykształcenia
05. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem HH_IQ5 Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym - 120 zbieranych zmiennych, 26 zmiennych opcjonalnych, 1 zmienna pochodna Dostęp do ICT IACC Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia)
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IU Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IFUS Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_DKPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na komputerze stacjonarnym
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_LPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na laptopie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_TPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na tablecie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_MP Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na telefonie komórkowym lub smartfonie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_OTH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na innych urządzeniach (takich jak telewizja hybrydowa, inteligentne głośniki, konsola do gier, czytnik ebooków, inteligentny zegarek)
Aktywność w internecie IUEM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej
Aktywność w internecie IUPH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo)
Aktywność w internecie IUSNET Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w mediach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności)
Aktywność w internecie IUCHAT1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów)
Aktywność w internecie IUNW1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online
Aktywność w internecie IHIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia)
Aktywność w internecie IHIFPH Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat zdrowia fizycznego (dotyczących np. objawów grypy, nadciśnienia, leków przeciwbólowych, zabiegów chirurgicznych, żywienia, praktyk prozdrowotnych)
Aktywność w internecie IHIFMH Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat zdrowia psychicznego (dotyczących np. wypalenia zawodowego, depresji, lęku, zaburzeń odżywiania, ograniczania stresu)
Aktywność w internecie IUIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach
Aktywność w internecie IUIFSP Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat bezpieczeństwa produktów (informacji o powiązanych ryzykach lub zagrożeniach dla zdrowia, informacji o składzie, instrukcji bezpiecznego użytkowania, danych kontaktowych do zgłaszania problemów dotyczących bezpieczeństwa)
Aktywność w internecie IUPOL2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecz- nościowych
Aktywność w internecie IUVOTE Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji)
Aktywność w internecie IUJOB Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy lub wysyłania podań o pracę
Aktywność w internecie IUSELL Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji
Aktywność w internecie IUBK Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej)
Aktywność w internecie IUAI Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z jakichkolwiek narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (AI) do tworzenia treści, takich jak tekst, obrazy, kod programowy lub filmy wideo
Aktywność w internecie IUAIPR Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI w celach prywatnych
Aktywność w internecie IUAIWP Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI w celach zawodowych (do pracy)
Aktywność w internecie IUAIFE Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI do celów kształcenia formalnego (np. w szkole lub na uczelni)
Aktywność w internecie IUAIR Główny powód niekorzystania w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI
Aktywność w internecie IUOLC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym
Aktywność w internecie IUOLM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, seminariów internetowych, podręczników elektronicznych, aplikacji lub platform edukacyjnych)
Aktywność w internecie IUOCIS1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez komunikowanie się z osobami prowadzącymi szkolenie lub studentami/ucz- niami z wykorzystaniem narzędzi internetowych opartych na plikach audio lub wideo
Kontakty z organami publicznymi IGOVIP Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji o sobie, przechowywanych przez organy publiczne lub służby publiczne (np. dotyczących [przykłady krajowe])
Kontakty z organami publicznymi IGOVIDB Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych, polegająca na dostępie respondenta do informacji pochodzących z publicznych baz danych lub rejestrów (takich jak informacje o dostępności książek w bibliotekach publicznych, do rejestrów katastralnych, rejestrów przedsiębiorstw)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12IF Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na uzyskiwaniu informacji przez respondenta (np. o usługach, świadczeniach, uprawnieniach, przepisach, godzinach otwarcia)
Kontakty z organami publicznymi IGOVIX W ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie uzyskał dostępu do żadnych danych osobowych ani baz danych ani nie uzyskał żadnych informacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych
Kontakty z organami publicznymi IGOV12FM Pobieranie/drukowanie urzędowych formularzy przez respondenta ze strony internetowej lub aplikacji organów lub służb publicznych w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Kontakty z organami publicznymi IGOVAPR Umówienie się na spotkanie lub dokonanie rezerwacji przez respondenta za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z organami publicznymi lub służbami publicznymi w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (np. rezerwacja książki w bibliotece publicznej, spotkanie z urzędnikiem rządowym lub państwowym świadczeniodawcą opieki zdrowotnej)
Kontakty z organami publicznymi IGOVPOST (opcjonalnie) Otrzymywanie przez respondenta jakichkolwiek wiadomości lub dokumentów urzędowych przesłanych przez organy publiczne za pośrednictwem konta respondenta na stronie internetowej lub aplikacji [nazwa usługi, jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie] organów lub służb publicznych (takich jak powiadomienia o grzywnach lub fakturach, pismach) doręczanie wezwań sądowych, dokumentów sądowych [przykłady krajowe]) w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Należy wykluczyć korzystanie z wiadomości lub powiadomień o dostępności danego dokumentu, wysyłanych pocztą elektroniczną lub w postaci SMS (opcjonalnie)
Kontakty z organami publicznymi IGOVTAX2 Wypełnianie, edycja, przeglądanie lub zatwierdzanie przez respondenta własnej deklaracji podatkowej za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych
Kontakty z organami publicznymi IGOVODC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o wydanie urzędowych dokumentów lub zaświadczeń (takich jak dyplom, świadectwo urodzenia, ślubu, rozwodu, zgonu, zezwolenie na pobyt, wyciąg z rejestru policyjnego lub karnego [przykłady krajowe])
Kontakty z organami publicznymi IGOVBE Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o świadczenia lub uprawnienia (takie jak emerytura, zasiłek dla osób bezrobotnych, świadczenie na dziecko, zapisy do szkół, uczelni wyższych [przykłady krajowe])
Kontakty z organami publicznymi IGOVRCC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na składaniu przez respondenta innych wniosków, roszczeń lub skarg (np. zgłoszenie kradzieży policji, wniesienie skargi do sądu, złożenie wniosku o pomoc prawną, wszczęcie postępowania w sprawie roszczenia cywilnego przed sądem [przykłady krajowe])
Kontakty z organami publicznymi IRGOVNN Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - respondent nie potrzebował ubiegać się o żadne dokumenty ani wnosić żadnych roszczeń
Kontakty z organami publicznymi IRGOVLS Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak umiejętności lub wiedzy (np. respondent nie potrafił skorzystać ze strony/aplikacji internetowej lub było to zbyt skomplikowane)
Kontakty z organami publicznymi IRGOVSEC Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - obawy o bezpieczeństwo danych osobowych lub niechęć do płacenia przez internet (z uwagi na oszustwa związane z kartą kredytową)
Kontakty z organami publicznymi IRGOVEID (opcjonalnie) Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak podpisu elektronicznego, aktywowanej identyfikacji elektronicznej lub innego instrumentu do identyfikacji elektronicznej (wymaganych do skorzystania z usług) [przykłady krajowe] (opcjonalnie)
Kontakty z organami publicznymi IRGOVOP Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - inna osoba zrobiła to za respondenta (np. konsultant, doradca, krewny)
Kontakty z organami publicznymi IRGOVNAP (opcjonalnie) Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak dostępności takich usług online (opcjonalnie)
Kontakty z organami publicznymi IRGOVOTH Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - inny powód
Kontakty z organami publicznymi IGOVANYS Respondent kontaktował się z organami publicznymi
Kontakty z organami publicznymi IEID Korzystanie przez respondenta z identyfikacji elektronicznej w ciągu ostatnich 12 miesięcy [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS (1)], aby uzyskać dostęp do usług online w celach prywatnych
Kontakty z organami publicznymi IEIDOC Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne w kraju zamieszkania respondenta (np. składanie deklaracji podatkowej, ubieganie się o świadczenia społeczne, ubieganie się o świadectwa urzędowe, dostęp do dokumentacji medycznej, [przykłady krajowe])
Kontakty z organami publicznymi IEIDEC Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z tożsamości elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne innych państw europejskich (np. składanie deklaracji podatkowej, składanie wniosku o oficjalne dokumenty lub zaświadczenia, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)
Kontakty z organami publicznymi IEIDBS Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez przedsiębiorstwa (np. dostęp do usług bankowych, logowanie do usług transportowych, identyfikacja za pomocą identyfikacji elektronicznej np. na internetowej platformie handlowej, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)
Kontakty z organami publicznymi IREIDNA Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie wiedział o istnieniu identyfikacji elektronicznej
Kontakty z organami publicznymi IREIDNO Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie posiada identyfikacji elektronicznej
Kontakty z organami publicznymi IREIDNN Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie potrzebował dostępu do usług online wymagających identyfikacji elektronicznej
Kontakty z organami publicznymi IREIDSEC Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie czuje się bezpiecznie, korzystając z identyfikacji elektronicznej (obawy dotyczące bezpieczeństwa ICT, ochrony danych osobowych)
Kontakty z organami publicznymi IREIDTEC Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - używalność/kwestie techniczne (np. jest to dla użytkownika zbyt trudne lub nieprzystępne, brak odpowiedniego czytnika kart, niekompatybilność oprogramowania, nieobsługiwanie identyfikacji elektronicznej przez usługi, do których respondent potrzebował dostępu)
Kontakty z organami publicznymi IREIDDEV Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie mógł skorzystać z identyfikacji elektronicznej w celu uzyskania dostępu do usługi na smartfonie lub tablecie
Kontakty z organami publicznymi IREIDOTH Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - inne powody
Handel elektroniczny IBUY Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny
Handel elektroniczny BPHG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny towarów fizycznych (takich jak odzież, książki, dostawy z restauracji, kosmetyki, meble lub elektronika) (w tym artykułów używanych) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych
Handel elektroniczny BSIMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe
Handel elektroniczny BSUTIL Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi
Handel elektroniczny BTPS_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstw, np. biletu na autobus, pociąg lub samolot bądź przejazdu taksówką
Handel elektroniczny BRA_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży
Handel elektroniczny BTICK2 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy (np. na koncerty, do kina, na wydarzenia sportowe lub targi)
Handel elektroniczny BBOOK2 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny ebooków lub audiobooków do pobrania (w tym aktualizacji)
Handel elektroniczny BSOFT2 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny oprogramowania do pobrania, w tym ulepszeń (upgrade)
Handel elektroniczny BGAMES2 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny gier do pobrania (w tym ulepszeń) lub wirtualnych przedmiotów wykorzystywanych w grach
Handel elektroniczny BMUSS2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na usługę transmisji strumieniowej muzyki na użytek prywatny
Handel elektroniczny BFLMS2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na usługi transmisji strumieniowej filmów, seriali lub wydarzeń sportowych na użytek prywatny
Handel elektroniczny BBOOKNLS2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących lub nowych subskrypcji) internetowych serwisów informacyjnych, gazet internetowych lub czasopism internetowych na użytek prywatny
Handel elektroniczny BGAMSS Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na gry online na użytek prywatny
Handel elektroniczny BHLFTS2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących i nowych subskrypcji) na aplikacje związane ze zdrowiem lub sprawnością fizyczną na użytek prywatny
Handel elektroniczny BAPP2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących i nowych subskrypcji) na inne aplikacje (np. wykorzystywane w podróży, do nauki języków, prognozy pogody) na użytek prywatny
Handel elektroniczny BCEPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny towarów fizycznych od osób prywatnych [przykłady krajowe]
Handel elektroniczny BTPS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych [przykłady krajowe]
Handel elektroniczny BRA_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lokum od osób prywatnych [przykłady krajowe]
Handel elektroniczny BHHS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego, takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze, od osób prywatnych [przykłady krajowe]
Handel elektroniczny BOTS (opcjonalnie) Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych) (opcjonalnie)
Handel elektroniczny BF Liczba przypadków, kiedy w ciągu ostatnich 3 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zakupiono na użytek prywatny towary lub usługi
Handel elektroniczny BPSH Problemy związane z bezpieczeństwem lub zdrowiem (np. przypadki, gdy budowa, materiał lub oprogramowanie produktu doprowadziły do wypadku, obrażeń lub problemów zdrowotnych) spowodowane w ciągu ostatnich 3 miesięcy przez produkty zakupione wcześniej przez internet
Handel elektroniczny BFIN_IN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym
Handel elektroniczny BFIN_CR1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych
Handel elektroniczny BFIN_SH1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych
Przeszkody i problemy w korzystaniu BTFW1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, korzystanie ze strony internetowej było trudne lub niezadowalające (np. zbyt skomplikowane, dezorientujące, źle funkcjonujące)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BDGL1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent napotkał trudności w znalezieniu informacji na temat gwarancji lub innych praw
Przeszkody i problemy w korzystaniu BSPD1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, czas dostawy był dłuższy niż podany
Przeszkody i problemy w korzystaniu BCPR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ostateczne poniesione koszty były wyższe niż podane (np. nieoczekiwane opłaty transakcyjne lub nieuzasadnione opłaty gwarancyjne)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BWDN1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, dostarczone towary lub usługi były uszkodzone lub niewłaściwe
Przeszkody i problemy w korzystaniu BFRA1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent spotkał się z oszustwem (takim jak niedostarczenie towarów/usług lub nadużycie danych karty kredytowej)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BCR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, złożenie skargi i dochodzenie roszczeń było trudne lub odpowiedź otrzymana po złożeniu skargi była niezadowalająca
Przeszkody i problemy w korzystaniu BDNS1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta
Przeszkody i problemy w korzystaniu BOTH2 Problemy napotkane w handlu internetowym: inne problemy, jakich respondent doświadczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Przeszkody i problemy w korzystaniu BARR2X W ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie doświadczył żadnych problemów podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUPSX (opcjonalnie) Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie miał żadnych problemów (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUPSSE (opcjonalnie) Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent poprosił o pomoc inną osobę (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUPSFIX (opcjonalnie) Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent rozwiązał lub starał się rozwiązać problem samodzielnie (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUPSNO (opcjonalnie) Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie podjął próby rozwiązania problemu (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUPSOTH (opcjonalnie) Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - inne niż pomoc ze strony innej osoby w rozwiązaniu problemu, rozwiązanie lub próba rozwiązania problemu samodzielnie lub niepodejmowanie próby jego rozwiązania (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUN (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie odczuwał potrzeby skorzystania z internetu (nie był tym zainteresowany, nie uznał tego za użyteczne itp.) (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUTD (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent uznał korzystanie z internetu za zbyt trudne (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUCH (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent miał problemy fizyczne lub psychiczne, które uniemożliwiały mu korzystanie z internetu (np. niepełnosprawność fizyczną, upośledzenie wzroku, demencję, szczególne potrzeby lub inną niepełnosprawność) (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUSP (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent miał obawy dotyczące bezpieczeństwa lub prywatności bądź obawiał się oszustwa lub nękania w internecie (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUCO (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent uznał, że koszty połączenia z internetem lub koszty sprzętowe są zbyt wysokie (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUNO (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent jest ogólnie przeciwny internetowi, nie ma zaufania do informacji w internecie (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu IUNUOTH (opcjonalnie) Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - inne powody niż brak potrzeby, zbyt duża trudność, problemy fizyczne lub psychiczne, obawy dotyczące bezpieczeństwa, prywatności, możliwości oszustwa lub nękania w internecie, zbyt wysokie koszty, brak zaufania do informacji w internecie lub sprzeciw wobec internetu (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe CXFER1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące kopiowanie lub przenoszenie plików (takich jak dokumenty, dane, obrazy, nagrania wideo) między folderami, urządzeniami (np. pocztą elektroniczną, przy pomocy komunikatorów internetowych, złączy USB, kabli) lub do chmury
Umiejętności cyfrowe CINSAPP1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące pobieranie danych lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji
Umiejętności cyfrowe CCONF1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące zmiany ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia (np. dostosowanie języka, kolorów, kontrastu, wielkości tekstu, paska narzędzi/menu)
Umiejętności cyfrowe CWRD1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do edycji tekstu
Umiejętności cyfrowe CPRES2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące tworzenie plików (takich jak dokumenty, obrazy, nagrania wideo), zawierających różne elementy, takie jak tekst, obraz, tabele, wykresy, animacje lub dźwięk
Umiejętności cyfrowe CXLS1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych
Umiejętności cyfrowe CXLSADV1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące korzystanie z zaawansowanych funkcji oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych (funkcje, wzory, makra i inne funkcje programistyczne) w celu organizowania, analizy, strukturyzowania lub modyfikacji danych
Umiejętności cyfrowe CEPVA1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z edytowaniem zdjęć, plików audio lub wideo
Umiejętności cyfrowe CPRG2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z pisaniem kodu w języku programowania
Umiejętności cyfrowe UDI Informacje lub treści (takie jak nagrania wideo, obrazy) obejrzane w ciągu ostatnich 3 miesięcy na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych, które respondent uznał za nieprawdziwe lub budzące wątpliwości
Umiejętności cyfrowe TIC Sprawdzanie przez respondenta w ciągu ostatnich 3 miesięcy prawdziwości informacji lub treści znalezionych na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych
Umiejętności cyfrowe TICCSFOI Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez sprawdzanie źródeł lub wyszukiwanie innych informacji w internecie
Umiejętności cyfrowe TICIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez śledzenie w internecie debat dotyczących danych informacji lub uczestniczenie w nich
Umiejętności cyfrowe TICNIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez wymianę opinii na ich temat offline z innymi osobami lub wykorzystywanie innych źródeł niż internet
Umiejętności cyfrowe TICXND Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie, ponieważ wiedział już, że informacje, treści lub źródło nie są wiarygodne
Umiejętności cyfrowe TICXSKL Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie, ponieważ nie dysponował potrzebną do tego wiedzą lub umiejętnościami
Umiejętności cyfrowe TICXOTH Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie z innych powodów
Umiejętności cyfrowe HM (opcjonalnie) Wypowiedzi napotkane w internecie w nagraniach wideo, na blogach lub vlogach, w mediach społecznościowych lub w serwisach informacyjnych (także w komentarzach) w ciągu ostatnich 3 miesięcy, które respondent uznał za wrogie lub poniżające w stosunku do konkretnych osób lub grup osób (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMPS (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich poglądy polityczne lub społeczne (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMSO (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich orientację seksualną lub tożsamość płciową (LGBTIQ+) (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMSE (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich płeć (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMRE (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich pochodzenie rasowe lub etniczne (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMRB (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich religię lub przekonania (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMD (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich niepełnosprawność (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMA (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich wiek (opcjonalnie)
Umiejętności cyfrowe HMOTH (opcjonalnie) Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich inne cechy osobowe (opcjonalnie)
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RPS Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): czytanie oświadczeń o polityce ochrony prywatności przed wprowadzeniem danych osobowych
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RRGL Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie lub odmowa dostępu do własnych danych o lokalizacji
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_LAP Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie dostępu do profilu lub treści na portalach społecznościowych lub na internetowych platformach przechowywania i współdzielenia plików
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RAAD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): odmowa udzielenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamowych
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_CWSC Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): sprawdzanie, czy strona internetowa, na której respondent dostarczył dane osobowe, była bezpieczna (np. strony https, logo lub certyfikat bezpieczeństwa);
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_APD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): zwracanie się do administratora lub dostawcy stron internetowych lub wyszukiwarek o dostęp do danych na temat respondenta, którymi dysponują, w celu ich aktualizacji lub usunięcia
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie PCOOK1 Zmiana ustawień przeglądarki internetowej w celu uniknięcia lub ograniczenia umieszczania plików cookie na którymkolwiek z urządzeń respondenta
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie CCOOK (opcjonalnie) Zaniepokojenie faktem, że działania online respondenta są rejestrowane w celu oferowania mu reklam dostosowanych do jego preferencji (opcjonalnie)
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie USLCOOK Korzystanie na którymkolwiek z urządzeń respondenta z oprogramowania ograniczającego możliwość śledzenia jego działalności w internecie
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie IUACRG Otwarcie konta lub zarejestrowanie się w bezpłatnej aplikacji lub usłudze (np. subskrypcja/ konto poczty internetowej, media społecznościowe, sklepy internetowe, aplikacje do zakupu biletów na transport publiczny, transmisja strumieniowa muzyki, gry)
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie IUACDL Usunięcie bądź próba usunięcia własnego konta lub bezpłatnej aplikacji lub rezygnacja bądź próba rezygnacji z bezpłatnej usługi (np. e-mail, media społecznościowe, sklepy internetowe, aplikacje do zakupu biletów na transport publiczny, transmisja strumieniowa muzyki, gry) w ciągu ostatnich 3 miesięcy
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie IUACDLP Napotkanie problemów podczas prób usunięcia własnego konta lub bezpłatnej aplikacji lub prób rezygnacji z bezpłatnej usługi (np. trudności z ustaleniem sposobu usunięcia konta, nieproporcjonalnie długi czas poświęcony na jego usunięcie, problemy techniczne, niedopuszczalne warunki rezygnacji, niemożność rezygnacji) w ciągu ostatnich 3 miesięcy
(1)Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj). Średni i wysoki poziom zaufania został ustalony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Dz.U. L 235 z 9.9.2015, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/1502/oj).
1 Dz.U. L 261 I z 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2024.2515

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2024/2515 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla roku odniesienia 2025
Data aktu: 09/07/2024
Data ogłoszenia: 26/09/2024
Data wejścia w życie: 16/10/2024