TRYBUNAŁ,(Dz.U.UE L z dnia 20 września 2024 r.)
Uwzględniając regulamin postępowania, a w szczególności art. 48 § 2 i art. 57 § 7,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu dostosowania się do rozwoju technologii łączności stworzona została aplikacja informatyczna umożliwiająca składanie i doręczanie dokumentów procesowych drogą elektroniczną.
(2) Wspomniana aplikacja, oparta obecnie na elektronicznym mechanizmie uwierzytelnienia z łącznym zastosowaniem indywidualnych identyfikatora i hasła, spełnia wymogi, by dokumenty przekazywane były w autentycznym i nienaruszonym kształcie oraz z zachowaniem poufności.
(3) Zważywszy na pozytywny odbiór aplikacji wśród użytkowników i na uzyskiwane dzięki niej korzyści, w szczególności płynące z szybkości przepływu korespondencji tą drogą, możliwość składania i odbierania dokumentów procesowych za pośrednictwem owej aplikacji została otwarta w 2018 r. dla sądów państw członkowskich oraz osób, które - choć nie są pełnomocnikami ani adwokatami lub radcami prawnymi - są jednak na mocy krajowych przepisów proceduralnych upoważnione do reprezentowania strony przed sądami ich państwa.
(4) W trosce o zapewnienie prawidłowego przebiegu postepowań - i jedynie na potrzeby rozpatrywania spraw prejudycjalnych - tę samą możliwość powinny obecnie otrzymać także osoby upoważnione, na mocy tych samych krajowych przepisów proceduralnych, do reprezentowania siebie samych przed sądami krajowymi oraz sądy państw trzecich upoważnione na mocy prawa Unii do zwrócenia się do Trybunału z wnioskiem o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym.
(5) Zważywszy że omawiana aplikacja stanowi w tej chwili ponadto podstawową platformę komunikacji między Trybunałem Sprawiedliwości a stronami spraw do niego wnoszonych, w trosce o wzmocnioną pewność prawa i przejrzystość należy wymienić w jednym artykule wszystkich potencjalnych użytkowników tej aplikacji,
WYDAJE NASTĘPUJĄCĄ DECYZJĘ: