Rozporządzenie wykonawcze 2023/1119 ustanawiające wykonawcze standardy techniczne na potrzeby stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 w odniesieniu do standardowych formularzy, szablonów i procedur do celów wymiany informacji między właściwymi organami państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/1119
z dnia 12 stycznia 2023 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne na potrzeby stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 w odniesieniu do standardowych formularzy, szablonów i procedur do celów wymiany informacji między właściwymi organami państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie nadzoru ostrożnościowego nad firmami inwestycyjnymi oraz zmieniającą dyrektywy 2002/87/WE, 2009/65/WE, 2011/61/UE, 2013/36/UE, 2014/59/UE i 2014/65/UE 1 , w szczególności jej art. 13 ust. 8 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Warunkiem efektywnej i sprawnej współpracy między właściwymi organami państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich jest, w granicach stosownych kompetencji nadzorczych tych organów, odpowiednia dwustronna wymiana informacji. W tym celu na potrzeby wymiany informacji należy ustanowić standardowe formularze, szablony i procedury operacyjne, w tym harmonogramy. Ponieważ wymieniane informacje powinny być przekazywane terminowo i być aktualne, właściwe organy powinny starać się wymieniać się informacjami możliwie jak najwcześniej, bez zbędnej zwłoki i nie czekając do upływu ostatecznego terminu przekazania informacji.

(2) Aby zapewnić sprawne przekazywanie informacji odpowiednim osobom wyznaczonym do kontaktów we właściwych organach, a także poufność przekazywanych informacji, właściwe organy powinny sporządzić, udostępnić i regularnie aktualizować wykaz osób wyznaczonych do kontaktów.

(3) Aby zapewnić skuteczność transgranicznego nadzoru nad firmami inwestycyjnymi, odpowiednią ochronę klientów i rynków, a także szybkie podejmowanie działań naprawczych, właściwe organy państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich powinny informować się nawzajem bez zbędnej zwłoki o każdej potencjalnej sytuacji, która może wpłynąć na stabilność finansową lub na funkcjonowanie oddziału oraz przekazywać wszystkie niezbędne i stosowne informacje dotyczące takiej sytuacji.

(4) Wymogi dotyczące rodzaju i charakteru informacji wymienianych przez właściwe organy państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich określono w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2023/1117 2 . Ustanowienie standardowych formularzy, szablonów i procedur na potrzeby takich wymogów dotyczących wymiany informacji powinno zatem odpowiadać zakresowi i podejściu, które zostały określone w tym rozporządzeniu delegowanym, oraz powinno uwzględniać standardowe formularze, szablony i procedury, które wdrożono już w ramach innych mechanizmów, takich jak mechanizmy ustanowione zgodnie z art. 34 i 35 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE 3 , co pozwoli uniknąć ich powielania.

(5) Ramy ustanowione w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2023/1117 określają wymogi dotyczące rodzaju i charakteru informacji wymienianych przez właściwe organy. W rozporządzeniu tym określono wprawdzie kluczowe elementy, które powinny być objęte wymianą informacji między właściwymi organami, nie ma ono jednak na celu ograniczenia zakresu takiej wymiany informacji w kontekście promowania szerokiej współpracy między właściwymi organami w wymiarze transgranicznym.

(6) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB) w porozumieniu z Europejskim Urzędem Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA).

(7) EUNB przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych kosztów i korzyści z nimi związanych oraz zwrócił się o opinię do Bankowej Grupy Interesariuszy powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 4 ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Częstotliwość wymiany informacji

1. 
Informacje, o których mowa w art. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, udostępnia się i aktualizuje co najmniej raz w roku. Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia przekazują zaktualizowane informacje właściwym organom przyjmującego państwa członkowskiego najpóźniej dnia 30 kwietnia każdego roku lub, bez zbędnej zwłoki, w następstwie istotnej zmiany tych informacji.
2. 
Informacje dotyczące każdego przypadku niezgodności z wymogami, określonej w art. 3-6 i art. 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, oraz dotyczące zastosowania środków nadzorczych lub innych sankcji administracyjnych lub środków administracyjnych, o którym mowa w art. 9 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, przekazuje się bez zbędnej zwłoki i nie później niż 14 dni kalendarzowych po stwierdzeniu przez właściwe organy zaistnienia niezgodności lub po zastosowaniu środka nadzorczego lub innego środka administracyjnego lub po nałożeniu sankcji administracyjnej.
3. 
Informacje, o których mowa w art. 3-7 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, udostępnia się i aktualizuje co najmniej raz w roku. Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia przekazują zaktualizowane informacje właściwym organom przyjmującego państwa członkowskiego najpóźniej dnia 30 kwietnia każdego roku, według stanu na dzień bilansowy 31 grudnia, lub, bez zbędnej zwłoki, w następstwie istotnej zmiany tych informacji.
4. 
Na zasadzie odstępstwa od ust. 3 w roku kalendarzowym, w którym właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia ukończą przegląd nadzorczy i ocenę nadzorczą w odniesieniu do firm inwestycyjnych dokonywane zgodnie z art. 36 dyrektywy (UE) 2019/2034, informacje określone w ust. 3 przekazuje się nie później niż 1 miesiąc po sporządzeniu sprawozdania.
Artykuł  2

Procedury operacyjne dotyczące przekazywania informacji

1. 
Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia prowadzą w odniesieniu do każdej firmy inwestycyjnej aktualny wykaz osób wyznaczonych do kontaktów, który zawiera odpowiednie dane kontaktowe tych osób, w tym dane kontaktowe obowiązujące w sytuacjach nadzwyczajnych, na potrzeby wymiany informacji między właściwymi organami państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich, oraz udostępniają ten wykaz właściwym organom przyjmującego państwa członkowskiego.
2. 
Właściwe organy przyjmujących państw członkowskich informują bez zbędnej zwłoki właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia o osobach wyznaczonych przez nie do kontaktów i o ich danych kontaktowych oraz o wszelkich zmianach tych danych. Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich co najmniej raz w roku dokonują przeglądu i aktualizacji wykazu osób wyznaczonych do kontaktów.
3. 
Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia i właściwe organy przyjmujących państw członkowskich wymieniają informacje w formie pisemnej lub elektronicznej i kierują te informacje do odpowiednich osób wyznaczonych do kontaktów wskazanych w wykazie osób wyznaczonych do kontaktów, o którym mowa w ust. 1, chyba że właściwy organ zwracający się o informacje postanowi inaczej.
4. 
W przypadku gdy wymiana informacji następuje w formie elektronicznej stosuje się bezpieczne kanały komunikacji, chyba że - i bez uszczerbku dla stosowania art. 15 dyrektywy (UE) 2019/2034 oraz przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych - właściwe organy przekazujące i otrzymujące informacje uzgodnią, w stosownych przypadkach, korzystanie z niezabezpieczonych kanałów komunikacji.
5. 
W zależności od pilności konkretnej sytuacji, w przypadku gdy właściwe organy dokonają ustaleń dotyczących jakichkolwiek potencjalnych problemów lub ryzyk stwarzanych przez firmę inwestycyjną dla ochrony klientów lub stabilności systemu finansowego w przyjmującym państwie członkowskim lub stwierdzą przypadki niezgodności, następujące informacje mogą zostać najpierw przekazane ustnie, a następnie zostać potwierdzone w formie pisemnej lub elektronicznej:
a)
informacje dotyczące niezgodności z wymogami, o których to informacjach mowa w art. 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117;
b)
informacje dotyczące zastosowania środków nadzorczych lub innych środków administracyjnych;
c)
informacje dotyczące nałożenia sankcji administracyjnych.
6. 
Po otrzymaniu informacji właściwe organy potwierdzają ich otrzymanie. W przypadku informacji przekazanych w formie elektronicznej przy użyciu bezpiecznego kanału komunikacji potwierdzenie ich otrzymania przekazuje się za pomocą tego samego kanału. Potwierdzenie otrzymania nie jest wymagane, gdy informacje przekazano ustnie lub przy użyciu bezpiecznego kanału komunikacji, który umożliwia nadawcy uzyskanie potwierdzenia, iż adresat otrzymał informacje.
7. 
Jeżeli zgodnie z art. 48 ust. 1 dyrektywy (UE) 2019/2034 ustanowione zostało kolegium organów nadzoru i właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia oraz właściwe organy przyjmujących państw członkowskich uczestniczą w kolegium jako członkowie lub inni uczestnicy zgodnie z rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2023/1118 5 , ust. 1-6 niniejszego artykułu nie mają zastosowania. W takich przypadkach wymiana informacji następuje zgodnie z art. 48 ust. 6 dyrektywy (UE) 2019/2034.
Artykuł  3

Standardowe formularze stosowane do celów wymiany informacji dotyczących firm inwestycyjnych prowadzących działalność za pośrednictwem oddziału

1. 
Informacje, o których mowa w art. 2-4 i art. 7 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, wymienia się przy użyciu szablonu i formularza określonych w załączniku.
2. 
Informacje i ustalenia dotyczące jakichkolwiek potencjalnych problemów lub ryzyk stwarzanych przez oddział lub jego działalność w przyjmującym państwie członkowskim i mających znaczny wpływ na ochronę klientów lub stabilność systemu finansowego w przyjmującym państwie członkowskim przekazywane są przez właściwe organy przyjmującego państwa członkowskiego w formie uznanej za odpowiednią przez te organy.
3. 
Informacje, o których mowa w art. 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117, oraz informacje dotyczące zastosowania środków nadzorczych lub innych środków administracyjnych lub nałożenia sankcji administracyjnych, o czym jest mowa w art. 1 ust. 2 niniejszego rozporządzenia, przekazuje się w formie uznanej za odpowiednią przez właściwy organ przekazujący te informacje.
Artykuł  4

Wnioski o udzielenie informacji dotyczące podmiotów świadczących usługi transgraniczne

1. 
Właściwe organy przyjmującego państwa członkowskiego, w którym firma inwestycyjna prowadzi działalność w ramach korzystania ze swobody świadczenia usług, które zwracają się do właściwych organów państwa członkowskiego pochodzenia z wnioskiem o udzielenie informacji dotyczących tych usług, jak określono w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2023/1117:
a)
przekazują - w formie pisemnej lub elektronicznej - wniosek o udzielenie informacji odpowiedniej osobie wyznaczonej do kontaktów wskazanej w wykazie osób wyznaczonych do kontaktów, o którym mowa w art. 2 ust. 1;
b)
wskazują rozsądny termin, w którym oczekuje się, że odpowiedź zostanie udzielona.
2. 
Właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia, które otrzymały wniosek, o którym mowa w ust. 1, przekazują informacje bez zbędnej zwłoki i dokładają wszelkich starań, aby udzielić odpowiedzi w terminie wskazanym we wniosku. Jeżeli te właściwe organy nie są w stanie udzielić odpowiedzi w terminie wskazanym we wniosku, bez zbędnej zwłoki powiadamiają one właściwe organy, które zwróciły się z wnioskiem, o terminie, w jakim przekażą informacje.
Artykuł  5

Wnioski ad hoc o udzielenie informacji

1. 
Wszelkie inne wnioski ad hoc o udzielenie informacji, które nie zostały określone w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2023/1117, przekazuje się w formie pisemnej lub elektronicznej odpowiednim osobom wyznaczonym do kontaktów wskazanym w wykazie osób wyznaczonych do kontaktów, o którym mowa w art. 2 ust. 1 niniejszego rozporządzenia.
2. 
Właściwe organy zwracające się z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, wyjaśniają, w jaki sposób informacje te mogą ułatwić prowadzenie nadzoru nad firmą inwestycyjną lub jej monitorowanie lub ochronę stabilności systemu finansowego.
3. 
Właściwe organy zwracające się z wnioskiem o udzielenie informacji wskazują rozsądny termin, w którym oczekuje się, że odpowiedź zostanie udzielona, uwzględniając charakter i pilność wniosku oraz informacje będące przedmiotem wniosku.
4. 
Właściwe organy, które otrzymały wniosek, o którym mowa w ust. 1, przekazują informacje bez zbędnej zwłoki i dokładają wszelkich starań, aby udzielić odpowiedzi w terminie wskazanym we wniosku. Jeżeli te właściwe organy nie są w stanie udzielić odpowiedzi w terminie wskazanym we wniosku, bez zbędnej zwłoki powiadamiają one właściwe organy, które zwróciły się z wnioskiem, o terminie, w jakim przekażą informacje.
5. 
Jeżeli informacje, które są przedmiotem wniosku o udzielenie informacji, nie są dostępne, właściwe organy, które otrzymały wniosek, o którym mowa w ust. 1, informują o tym fakcie właściwe organy, które zwróciły się z wnioskiem.
Artykuł  6

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 12 stycznia 2023 r.

ZAŁĄCZNIK

Szablon do celów wymiany informacji dotyczących firm inwestycyjnych, przekazywanych przez właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia właściwym organom przyjmującego państwa członkowskiego sprawującym nadzór nad oddziałem:
Właściwy organ: Dowolny tekst
Nazwa firmy inwestycyjnej: Dowolny tekst
Data odniesienia (DD/MM/RRRR):

Data przedłożenia (DD/MM/RRRR):

Data odniesienia dla informacji.

Data przekazania informacji właściwym organom przyjmującego państwa członkowskiego.

Informacje przekazane na zasadzie

skonsolidowanej (Tak/Nie)

Proszę zaznaczyć "Tak", jeżeli informacje zawarte w tym szablonie przekazuje się na zasadzie skonsolidowanej, a nie na poziomie grupy firm inwestycyjnych.
Osoba wyznaczona do kontaktów we właściwych organach państwa członkowskiego pochodzenia

Oświadczenie dotyczące spełniania przez firmę inwestycyjną wymogów w zakresie funduszy własnych określonych w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/2033, z uwzględnieniem przepisów przejściowych określonych w art. 57 tego rozporządzenia

Oświadczenie dotyczące spełniania przez firmę inwestycyjną wszelkich dodatkowych wymogów w zakresie funduszy własnych nałożonych zgodnie z art. 39 ust. 2 lit. a) dyrektywy (UE) 2019/2034

Oświadczenie dotyczące spełniania przez firmę inwestycyjną wszelkich wytycznych dotyczących dodatkowych funduszy własnych przekazanych zgodnie z art. 41 dyrektywy (UE) 2019/2034

Wartość wymogów w zakresie funduszy własnych określonych w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/2033

Imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby udzielającej informacji w przypadku ewentualnych dodatkowych pytań.

Odniesienie prawne: art. 3 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający odpowiedź na pytanie wg stanu na sprawozdawczy dzień odniesienia.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Należy pamiętać, że kwestie nieprzestrzegania minimalnych wymogów regulacyjnych oraz wszelkie środki nadzorcze zastosowane przez właściwe organy w celu rozwiązania tych kwestii zgłasza się poza niniejszym szablonem w ramach regularnej wymiany informacji i zgodnie z art. 1 ust. 2.

Odniesienie prawne: art. 3 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Wartość pochodząca ze sprawozdawczości nadzorczej.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Oświadczenie, czy wartość podana w poprzednim wierszu została ustalona na podstawie art. 11 ust. 1 lit. a), b) lub c) rozporządzenia (UE) 2019/2033

Wartość wszelkich dodatkowych wymogów w zakresie funduszy własnych nałożonych zgodnie z art. 39 ust. 2 lit. a) dyrektywy (UE) 2019/2034 oraz powodów ich nałożenia

Odniesienie prawne: art. 3 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający informacje na temat podstawy obliczania wymogów w zakresie funduszy własnych.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Odniesienie prawne: art. 3 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Wartość pochodząca ze sprawozdawczości nadzorczej.

Dowolny tekst zawierający informacje na temat powodów nałożenia dodatkowych wymogów w zakresie funduszy własnych.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Wartość dodatkowych funduszy własnych wynikających z wszelkich wytycznych przekazanych zgodnie z art. 41 dyrektywy (UE) 2019/2034 Odniesienie prawne: art. 3 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Wartość pochodząca ze sprawozdawczości nadzorczej.

Dowolny tekst zawierający informacje na temat powodów przekazania wytycznych dotyczących dodatkowych funduszy własnych.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Oświadczenie dotyczące spełniania przez firmę inwestycyjną wymogów dotyczących ryzyka koncentracji określonych w części czwartej rozporządzenia (UE) 2019/2033 Odniesienie prawne: Art. 4 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający odpowiedź na pytanie wg stanu na sprawozdawczy dzień odniesienia.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Należy pamiętać, że kwestie nieprzestrzegania minimalnych wymogów regulacyjnych oraz wszelkie środki nadzorcze zastosowane przez właściwe organy w celu rozwiązania tych kwestii zgłasza się poza niniejszym szablonem w ramach regularnej wymiany informacji i zgodnie z art. 1 ust. 3 niniejszego rozporządzenia.

Oświadczenie dotyczące spełniania przez firmę inwestycyjną wymogów dotyczących płynności określonych w części piątej rozporządzenia (UE) 2019/2033, z uwzględnieniem przepisów przejściowych określonych w art. 57 ust. 1 tego rozporządzenia Odniesienie prawne: art. 4 ust. 3 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający odpowiedź na pytanie wg stanu na sprawozdawczy dzień odniesienia.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Należy pamiętać, że kwestie nieprzestrzegania minimalnych wymogów regulacyjnych oraz wszelkie środki nadzorcze zastosowane przez właściwe organy w celu rozwiązania tych kwestii zgłasza się poza niniejszym szablonem w ramach regularnej wymiany informacji i zgodnie z art. 1 ust. 3 niniejszego rozporządzenia.

Streszczenie ogólnej oceny profilu ryzyka utraty płynności firmy inwestycyjnej oraz zarządzania ryzykiem przez firmę inwestycyjną,

przeprowadzonej przez właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia

Odniesienie prawne: Art. 4 ust. 5 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający odpowiedź na pytanie wg stanu na sprawozdawczy dzień odniesienia.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Zbiorcza ocena wszelkich istotnych ryzyk wykrytych w ramach przeglądu nadzorczego i oceny nadzorczej przeprowadzonych zgodnie z art. 36 dyrektywy (UE) 2019/2034 lub w ramach wszelkich innych czynności nadzorczych prowadzonych przez właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia Odniesienie prawne: art. 7 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

Dowolny tekst zawierający odpowiedź na pytanie wg stanu na sprawozdawczy dzień odniesienia.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Dodatkowe, będące przedmiotem wymiany informacje dotyczące struktury zarządzania i struktury właścicielskiej firmy inwestycyjnej oraz przygotowań na wypadek sytuacji nadzwyczajnych

Odniesienie prawne: art. 2 ust. 1 i art. 10 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

1.
Aktualna struktura organizacyjna (schemat organizacyjny) firmy inwestycyjnej, w tym jej linie biznesowe i powiązania z podmiotami w ramach grupy.
2.
Dane kontaktowe (obowiązujące na wypadek sytuacji nadzwyczajnych) osób we właściwych organach, które to osoby są odpowiedzialne za postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych, oraz procedury komunikacji obowiązujące w sytuacjach nadzwyczajnych.

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

Dodatkowe informacje przekazywane przez właściwe organy państwa członkowskiego pochodzenia sprawujące nadzór nad firmami inwestycyjnymi, które nie zostały uznane za małe i niepowiązane wzajemnie firmy inwestycyjne zgodnie z art. 12 rozporządzenia (UE) 2019/2033

Odniesienie prawne: art. 2 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2023/1117.

1.
Struktura organu zarządzającego i kadry kierowniczej wyższego szczebla, w tym podział obowiązków w zakresie nadzoru nad oddziałem
2.
Wykaz akcjonariuszy i udziałowców posiadających znaczne pakiety akcji

W przypadku braku zmian w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym właściwe organy mogą odnieść się do przekazanych wcześniej informacji lub odpowiednio je zaktualizować.

1 Dz.U. L 314 z 5.12.2019, s. 64.
2 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2023/1117 z dnia 12 stycznia 2023 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających wymogi dotyczące rodzaju i charakteru informacji wymienianych przez właściwe organy państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich (zob. s. 10 niniejszego Dziennika Urzędowego).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniająca dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE (Dz.U. L 173 z 12.6.2014, s. 349).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), zmiany decyzji nr 716/2009/WE oraz uchylenia decyzji Komisji 2009/78/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 12).
5 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2023/1118 z dnia 12 stycznia 2023 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających warunki, na których kolegia organów nadzoru wykonują swoje zadania (zob. s. 17 niniejszego Dziennika Urzędowego).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2023.148.29

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2023/1119 ustanawiające wykonawcze standardy techniczne na potrzeby stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2034 w odniesieniu do standardowych formularzy, szablonów i procedur do celów wymiany informacji między właściwymi organami państw członkowskich pochodzenia i przyjmujących państw członkowskich
Data aktu: 12/01/2023
Data ogłoszenia: 08/06/2023
Data wejścia w życie: 28/06/2023