(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 690)(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, estońskim, francuskim, irlandzkim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 28 lutego 2022 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011(), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze,
co następuje:
(1) W wyroku w sprawie T-359/19() Sąd Unii Europejskiej stwierdził nieważność decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/583 1 w odniesieniu do obliczenia za rok kalendarzowy 2017 średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz zapisanych oszczędności emisji CO2 wynikających z innowacji ekologicznych w odniesieniu do producenta Daimler AG i grupy Daimler AG.
(2) Ponieważ średni indywidualny poziom emisji CO2 i oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych określone w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2021/973() były ustalone w ten sam sposób jak w decyzji wykonawczej (UE) 2019/583, należy skorygować wartości podane w tej decyzji.
(3) Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji tych podmiotów w roku kalendarzowym 2019 należy uwzględnić oszczędności CO2 wynikające z innowacji ekologicznych poświadczone zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2015/158(), zgłoszone przez państwa członkowskie i zweryfikowane przez przedsiębiorstwo Daimler AG i grupę Daimler AG.
(4) Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych zapisane w decyzji wykonawczej (UE) 2021/973 w odniesieniu do przedsiębiorstwa Daimler AG należy zatem zwiększyć o 0,102 g CO2/km, a w odniesieniu do grupy Daimler AG - o 0,101 g CO2/km.
(5) Średni indywidualny poziom emisji CO2 i odległość do poziomu docelowego określone dla przedsiębiorstwa Daimler AG i grupy Daimler AG w decyzji wykonawczej (UE) 2021/973 zostały ponownie obliczone z uwzględnieniem wzrostu oszczędności wynikających z innowacji ekologicznych. Należy zatem dostosować odpowiednie pozycje.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2021/973,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 24 lutego 2022 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Frans TIMMERMANS |
|
Wiceprzewodniczący wykonawczy |