united kingdom
ukraine

Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie"

UCHWAŁA Nr 28
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 marca 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie"

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
 W uchwale nr 122 Rady Ministrów z dnia 5 lipca 2023 r. w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie" (M.P. poz. 773) wprowadza się następujące zmiany:
1)
tytuł uchwały otrzymuje brzmienie:

"w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą: "Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie"";

2)
w § 1 w ust. 1 wyrazy "Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego Pomorskie- go Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie" zastępuje się wyrazami "Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie";
3)
w § 2 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Łączna kwota środków z Funduszu Medycznego w okresie realizacji Programu inwestycyjnego wyniesie 297 170 639 zł.";

4)
w załączniku do uchwały:
a)
na stronie 1 w tytule "PROGRAM INWESTYCYJNY" wyrazy "SAMODZIELNYM PUBLICZNYM SZPITALU KLINICZNYM NR 1 IM. PROF. T. SOKOŁOWSKIEGO POMORSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W SZCZECINIE" zastępuje się wyrazami "UNIWERSYTECKIM SZPITALU KLINICZNYM NR 1 IM. PROF. TADEUSZA SOKOŁOWSKIEGO PUM W SZCZECINIE",
b)
spis treści otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,
c)
rozdział 1 "Dane Inwestora" oraz rozdział 2 "Dane identyfikujące inwestycję" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały,
d)
w rozdziale 3 "Informacje o Inwestorze" akapit pierwszy i drugi poprzedzające podrozdział 3.1 "Prowadzona działalność medyczna" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały,
e)
rozdział 8 "Zakres rzeczowo-finansowy inwestycji" oraz rozdział 9 "Miernik planowanej inwestycji" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
§  2.
 Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Spis treści

ZAŁĄCZNIK Nr  2

1. DANE INWESTORA
1.1. Nazwa Inwestora Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. Tadeusza

Sokołowskiego PUM w Szczecinie

1.2. Adres Inwestora ul. Unii Lubelskiej 1, Miejscowość M. Szczecin, kod 71-252, poczta Szczecin, Rzeczpospolita Polska

2. DANE IDENTYFIKUJĄCE INWESTYCJĘ

2.1. Nazwa programu inwestycyjnego Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie
2.2. Lokalizacja inwestycji ul. Unii Lubelskiej Nr 1, Szczecin 71-252

dz. 91 obręb Pogodno 61, jednostka ewidencyjna

326201_1.2061.91

dz. 36/3 obręb Pogodno 61, jednostka ewidencyjna

326201_1.2061.36/3

dz. 18/2 obręb Pogodno 61, jednostka ewidencyjna

326201_1.2061.18/2

ZAŁĄCZNIK Nr  3

3. INFORMACJE O INWESTORZE

Uniwersytecki Szpital Kliniczny Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego PUM w Szczecinie, dalej jako "SPSK nr 1" lub "Szpital", jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej prowadzonym w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.

Podstawowym celem Szpitala jest udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz realizacja zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia.

Senat Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie, podejmując uchwałę Nr 9/2023 z dnia 1 marca 2023 r. w sprawie zmiany nazw szpitali klinicznych Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie, pozytywnie zaopiniował wniosek Rektora Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie w sprawie zmiany nazw podmiotów leczniczych, działających w formie samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest uczelnia medyczna - Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie. Tym samym, z dniem 1 stycznia 2024 r. nazwa: "Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie" została zastąpiona nazwą: "Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie". Natomiast uchwałą nr 86/2023 Senatu Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie nadania Statutu Uniwersyteckiemu Szpitalowi Klinicznemu nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie został nadany Szpitalowi statut. Powyższa zmiana dotyczyła wyłącznie zmiany nazwy, wobec czego wszystkie pozostałe dane, w szczególności NIP, REGON, KRS, numery rachunków bankowych, a także adres siedziby pozostały bez zmian oraz bez wpływu na zawarte umowy i kontrakty.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

8. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI:

8.1. Zakres rzeczowy inwestycji

Zakres rzeczowo-finansowy realizacji zadań inwestycyjnych zawiera wyszczególnienie realizacji inwestycji w poszczególnych okresach finansowych, podzielonych na kolejne lata realizacji. W pierwszej fazie będą realizowane prowadzone prace przygotowawcze i projektowe dla zadania nr 1, nr 3 i uwzględniające zadanie nr 4. W postępowaniu przetargowym zostanie wyłoniony wykonawca dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Na podstawie opracowanej dokumentacji budowlanej, technicznej i wykonawczej oraz specyfikacji technicznych i kosztorysów zostanie przygotowane postępowanie przetargowe na realizację budowy budynku Centrum Logistycznego i UCZD. Po wyłonieniu wykonawcy prac nastąpi realizacja zadań nr 1 i nr 3, przy czym zadanie nr 3 będzie realizowane w pierwszej kolejności, a następnie będzie realizowane zadanie nr 1. Realizację będzie wykonywała jedna firma budowlana wybrana w postępowaniu przetargowym. Takie prowadzenie inwestycji pozwoli na skoordynowanie działań i budowy tej kluczowej inwestycji.

Po zrealizowaniu robót i zakupie pierwszego wyposażenia, które zostanie zakupione w postępowaniach przetargowych zawierających pakiety wyposażenia, zostaną uruchomione nowe kliniki i przeniesione istniejące jednostki organizacyjne szpitala.

W trakcie trwania prac budowy Centrum Logistycznego i UCZD, przygotowane i rozstrzygnięte zostanie postępowanie przetargowe na przebudowę istniejących klinik w budynku głównym - skrzydła D i A. Po wyłonieniu wykonawcy dokumentacji projektowo-kosztorysowej i wykonaniu niezbędnej dokumentacji projektowej, ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na przebudowę wskazanych powierzchni. Po zakończeniu realizacji prac budowlanych i zakupie niezbędnego wyposażenia dla nowych oddziałów, zostaną uruchomione i oddane do użytkowania nowe jednostki organizacyjne. Finalizacja tego etapu będzie zakończeniem realizacji całości programu inwestycyjnego budowy UCZD.

Tabela nr 2. Planowany zakres rzeczowy inwestycji z podziałem na zadania

Lp. KOMÓRKI ORGANIZACYJNE OBJĘTE INWESTYCJĄ Powierzchnia całkowita w m2 Liczba łóżek
przed inwestycją po inwestycji przed inwestycją po inwestycji
1 2 3 4 5 6
1 Zadanie nr 1 - Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1.1 Oddział Chirurgiczny ogólny dla dzieci /

Klinika Chirurgii Dziecięcej, Onkologicznej, Urologii i Chirurgii

Ręki

702 1 427 19 23
1.2 Oddział Chirurgii urazowo-ortopedycznej dla dzieci / Klinika Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej i Onkologii Narządu Ruchu 715 1 618 12 22
1.3 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci 457 963 8 8
1.4 Izba Przyjęć dla Dzieci (IP) wraz ze Szpitalnym Oddziałem

Ratunkowym (SOR); Lądowisko dla helikoptera

813 1 810 7 11
1.5 Blok Operacyjny Dla Dzieci /

Jednostki zabiegowe pediatryczne: Klinika Chirurgii Dziecięcej, Onkologicznej, Urologii i Chirurgii Ręki; Klinika Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej i Onkologii Narządu; Klinika Otolaryngologii Dorosłych i Dzieci i Onkologii Laryngologicznej; Kliniki Chirurgii Szczękowo-Twarzowej

85 1 624 0 0
1.6 Poradnia Chirurgii Ogólnej dla Dzieci 52 340 0 0
1.7 Poradnia chirurgii urazowo-ortopedycznej dla dzieci 51 340 0 0
NOWO UTWORZONE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1.8 Oddział leczenia jednego dnia dla dzieci 0 985 0 10
1.9 Radiologia pomieszczenia rezonansu magnetycznego dla dzieci 0 699 0 0
1.10 Pracownia RTG dla dzieci 0 157 0 0
1.11 Pracownia USG dla dzieci 0 115 0 0
1.12 Strefa sal konferencyjnych i dydaktycznych

Strefa magazynów i pomieszczeń technicznych

0 2 304 0 0
1.13 Pomieszczenia rehabilitacji leczniczej 0 79 0 0
SUMA zadanie nr 1: 2 875 12 461 46 74
2 Zadanie nr 2 - Przebudowa istniejących klinik pediatrycznych
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
2.1 Oddział pediatryczny /

Wyodrębnienie Kliniki Gastrologii z Pododdziałem Alergologii Dziecięcej z Kliniki Pediatrii, Onkologii i Immunologii Dziecięcej

400 715 15 27
2.2 Oddział pediatryczny /

Wyodrębnienie Kliniki Pediatrii, Chorób Rzadkich i Neurologii Dziecięcej z Kliniki Pediatrii, Endokrynologii, Diabetologii, Chorób Metabolicznych i Kardiologii Wieku Rozwojowego

397 702 40 54
SUMA zadanie nr 2: 797 1 417 55 81
3 Zadanie nr 3 - Budowa centrum logistycznego, magazynowego oraz komunikacji podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu
NOWO UTWORZONE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
3.1 Centrum logistyczne i magazynowe, System komunikacji podziemnej 0 2 100 0 0
SUMA zadanie nr 3: 0 2 100 0 0
4 Zadanie nr 4 - Zakup specjalistycznego sprzętu
NOWO UTWORZONE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
4.1 Radiologia - zakup rezonansu magnetycznego dla dzieci 0 0 0 0
SUMA zadanie nr 4: 0 0 0 0
RAZEM 3 672 15 978 101 155

Komórki organizacyjne wymienione w lp. 2.1 i 2.2 (Klinika Gastrologii z Pododdziałem Alergologii Dziecięcej i Klinika Pediatrii, Chorób Rzadkich i Neurologii Dziecięcej) będą objęte inwestycją - zadanie nr 2. Po zrealizowaniu inwestycji, wraz ze zwiększoną bazą łóżkową, zostanie zlokalizowane w miejscu przebudowanych oddziałów (lp. 1.1 i 1.2; Klinika Chirurgii Dziecięcej, Onkologicznej, Urologii i Chirurgii Ręki, Klinika Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej i Onkologii Narządu Ruchu), które to zostaną przeniesione do budynku UCZD. Natomiast powierzchnia Oddziału pediatrycznego, z którego zostaną wyodrębnione dwie nowe kliniki pediatryczne, wykazana aktualnie w lp. 2.1 i 2.2 w kolumnie 3 "Powierzchnia całkowita (m2) przed inwestycją", nie będzie modernizowana w drodze przedmiotowej inwestycji.

W związku z tym, że nowo budowany obiekt będzie wymagał kompleksowego wyposażania w nowy sprzęt medyczny, dostosowany do obowiązujących standardów leczenia, zarówno pod względem posiadanych parametrów technicznych istotnych z punktu widzenia medycznego, jak również wymagań podyktowanych warunkami budowlano-instalacyjnymi oraz rozwiązaniami teleinformatycznymi zapewniającymi sprawne funkcjonowanie w całym procesie leczniczym, konieczne jest wykonanie nowych instalacji oraz zakupu niezbędnego wyposażenia w urządzenia medyczne. Zakupy urządzeń medycznych będą realizowane w ramach zadań nr 1, nr 2 i nr 4.

W poniższej tabeli przedstawiono wykaz wybranych urządzeń wymienionych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykazu wyrobów medycznych o szczególnym znaczeniu dla zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych oraz zakresu informacji o tych wyrobach (Dz. U. poz. 895)

Tabela nr 3. Wykaz wyrobów medycznych o szczególnym znaczeniu dla zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych z zakresu informacji o tych wyrobach oraz innych wysokospecjalistycznych wyrobów medycznych

Lp. Sprzęt i wyposażenie medyczne Ilość w szt. Oddział
1 2 3 4
1 Aparat rezonansu magnetycznego 1,5 T - zadanie nr 4 1 Zakład Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej, pracownia rezonansu magnetycznego UCZD
2 Stacjonarny aparat RTG - zadanie nr 1 1 Zakład Diagnostyki Obrazowej i Radiologii

Interwencyjnej, pracownia RTG UCZD

3 Wyroby medyczne (niewymienione wyżej) niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oddziałów i innych komórek/jednostek organizacyjnych między innymi: aparaty do znieczulenia, aparaty USG, mobilne aparaty RTG, zestawy laparoskopowe, kardiomonitory wraz z systemami monitorowania, neuromonitoring śródoperacyjny, zestawy wizyjne laryngologiczne i do operacji z zakresu chirurgii szczękowo-twarzowej, aparat do uroflowmetrii, cystoskopy, mikroskopy operacyjne, stoły operacyjne, lampy operacyjne
4 Wyposażenie socjalno-bytowe (stoły, krzesła, biurka, szafy, lodówki, wieszaki regały), biurowo-administracyjne (zabudowy meblowe, fotele biurowe) i zakupy informatyczne (systemy integracji informatycznej urządzeń medycznych, zestawy komputerowe wraz z oprogramowaniem, serwery, integracja z systemami szpitalnymi (HIS/RIS/PACS))

8.2. Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji

Tabela nr 4. Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji

Lp. Rodzaj grupy kosztów Planowany harmonogram realizacji w latach:
2023 r. 2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6 7
1 Pozyskanie działki budowlanej*
2 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci
3 Budowa obiektów podstawowych
4 Instalacje
5 Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
6 Wyposażenie
7 Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny

* W ramach Programu inwestycyjnego nie przewiduje się finansowania wydatków związanych z grupą pierwszą Wartości Kosztorysowej Inwestycji, tj. pozyskanie działki budowlanej. Posiadanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane było jednym z warunków udziału w konkursie na wybór projektów strategicznych FM-SIS.01.PED.2021.

Minister Zdrowia będzie nadzorować realizację Programu inwestycyjnego oraz wydatkowanie udzielonej dotacji celowej zgodnie z przyjętym Programem inwestycyjnym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym określonym umową na udzielenie dotacji celowej, uwzględniającym Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji - w celu zapewnienia osiągnięcia zaplanowanego w Programie inwestycyjnym końcowego efektu rzeczowego oraz założonych do realizacji mierników.

8.3. Zestawienie źródeł finansowania inwestycji

Tabela nr 5. Harmonogram finansowy z podziałem na źródła finansowania inwestycji

Lp. Źródła finansowania inwestycji Wartość Kosztorysowa Inwestycji (zł) Nakłady poniesione przed 2023 r. (zł) Planowane nakłady w poszczególnych latach (zł)
2023 r. 2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 Środki własne Inwestora 2 999 500 62 115 0 11 669 734 346 734 346 1 457 024
2 Środki z Subfunduszu

Infrastruktury Strategicznej -

Fundusz Medyczny

296 950 500 0 576 849 1 077 405 39 177 880 89 437 863 166 680 503
3 Środki z Subfunduszu

Infrastruktury Strategicznej - pozostałe w Funduszu Medycznym

220 139 0 220 139 0 0 0 0
OGÓŁEM 300 170 139* 62 115 796 988 1 089 074 39 912 226 90 172 209 168 137 527

* Wartość uwzględniająca Wartość Kosztorysową Inwestycji oraz środki Funduszu Medycznego zaangażowane a niewypłacone w 2023 r.

9. MIERNIK PLANOWANEJ INWESTYCJI

9.1. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji

Tabela nr 6. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji

Lp. Rok realizacji Zakres rzeczowy realizowanego celu Wartość wg Wartości Kosztorysowej Inwestycji (zł) Mierniki - udział realizowanego zakresu rzeczowego
rocznie narastająco
% %
1 2 3 4 5 6
1 2023 r. Prace przygotowawcze 300 170 139* 0 0
Zakup sprzętu (wyrobów medycznych)
2 2024 r. Prace przygotowawcze, projektowe 1 1
3 2025 r. Prace projektowe 13 14
Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci
Budowa obiektów podstawowych
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Zakup sprzętu (wyrobów medycznych)
Nadzór autorski
4 2026 r. Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 30 44
Budowa obiektów podstawowych
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Zakup sprzętu i wyposażenia
Nadzór autorski
5 2027 r. Budowa obiektów podstawowych 56 100
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Zakup sprzętu i wyposażenia
Nadzór autorski
Ogółem 300 170 139* 100 100

* Wartość uwzględniająca Wartość Kosztorysową Inwestycji oraz środki Funduszu Medycznego zaangażowane a niewypłacone w 2023 r.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2025.247

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Budowa Uniwersyteckiego Centrum Zabiegowego dla Dzieci w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. prof. T. Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie"
Data aktu: 13/03/2025
Data ogłoszenia: 14/03/2025
Data wejścia w życie: 15/03/2025