united kingdom
ukraine

Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Kompleksowa modernizacja wraz z rozbudową klinicznego szpitala pediatrycznego Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka im. św. Jana Pawła II Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 6 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach"

UCHWAŁA Nr 30
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 marca 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Kompleksowa modernizacja wraz z rozbudową klinicznego szpitala pediatrycznego Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka im. św. Jana Pawła II Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 6 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach"

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
 W uchwale nr 194 Rady Ministrów z dnia 16 października 2023 r. w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Kompleksowa modernizacja wraz z rozbudową klinicznego szpitala pediatrycznego Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka im. św. Jana Pawła II Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 6 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach" (M.P. poz. 1237) w załączniku do uchwały:
1)
spis treści otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
2)
rozdział 8 "Zakres rzeczowo-finansowy inwestycji" i rozdział 9 "Miernik planowanej inwestycji" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§  2.
 Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZAŁĄCZNIK Nr  2

8. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI

Stan infrastruktury, zanalizowany i zweryfikowany pod kątem możliwych do realizacji zadań w celu uzyskania stanu docelowego - pożądanego, zidentyfikowane problemy oraz planowany do osiągnięcia cel główny, cele szczegółowe i czynności posłużyły do zdefiniowania Zadania 1 i Zadania 2. GCZD podjął decyzję o sposobie realizacji inwestycji i zakresie rzeczowym przedmiotowej inwestycji. Wszystkie poczynione działania zostały opisane we wcześniejszych rozdziałach dokumentu. Potrzeby inwestycyjne odpowiadają wprost ujawnionym lukom, brakom i deficytom, jak również skupiają się na dążeniu do optymalizacji funkcjonowania podmiotu leczniczego, a zaplanowane działania mają na celu zniwelowanie niepożądanego stanu i doprowadzenie do osiągnięcia celu głównego, jakim jest: (C.G) Zwiększenie efektywności, dostępności oraz jakości świadczeń zdrowotnych oraz wzmocnienie reagowania na zagrożenia epidemiczne.

W związku z tym zdefiniowano następujące zadania, a w ich zakresie - działania zmierzające do osiągnięcia określonych efektów rzeczowych:

Zadanie nr 1 - Budowa Centrum Nowoczesnych Technik Diabetologicznych oraz Leczenia Chorób Zakaźnych dla Dzieci,

Zadanie nr 2 - Modernizacja Oddziałów Dziecięcych - Dziecięcy Szpital Przyszłości.

8.1. Zakres rzeczowy inwestycji

Poniżej przedstawiono ogólny zakres rzeczowy inwestycji.

Tabela I - Zakres rzeczowy inwestycji
Lp. KOMÓRKI ORGANIZACYJNE OBJĘTE INWESTYCJĄ Powierzchnia całkowita w m2 Liczba łóżek
przed inwestycją po inwestycji przed inwestycją po inwestycji
1 2 3 4 5 6
Zadanie 1 - Budowa Centrum Nowoczesnych Technik Diabetologicznych oraz Leczenia Chorób Zakaźnych dla Dzieci
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1 Oddział Diabetologii Dziecięcej i Pediatrii

(Centrum Nowoczesnych Technik Diabetologicznych)

374 1 500 15 25
2 Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna 1 865 3 000 - -
3 Izba Przyjęć 123 1 500 - -
NOWO UTWORZONE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
4 Oddział chorób zakaźnych i leczenia neuroinfekcji dla dzieci - 1 500 - 20
5 Pomieszczenia techniczne, magazynowe i pomocnicze (urządzenia wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, serwerownia, rozdzielnie elektryczne, bezprzerwowy zasilacz (UPS), szatnie personelu

(w tym oddziału zakaźnego))

- 3 000 - -
Podsumowanie: Zadanie 1 2 362 10 500 15 45
Zadanie 2 - Modernizacja Oddziałów Dziecięcych - Dziecięcy Szpital Przyszłości
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii 987 987 13 13
2 Oddział Kardiochirurgii Dziecięcej 536 536 13 13
3 Oddział Kardiologii Dziecięcej 1 017 1 017 27 27
4 Oddział Otolaryngologii z Pododdziałem Leczenia Krótkoterminowego 522 522 14 14
5 Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej 419 419 12 12
6 Oddział Chirurgii i Urologii z Pododdziałem Leczenia Krótkoterminowego 1 138 1 138 30 30
7 Oddział Neurochirurgii 330 330 12 12
8 Oddział Pediatrii i Endokrynologii Dziecięcej z Pododdziałem Zaburzeń Rozwoju Płci 1 292 1 292 30 30
9 Oddział Nefrologiczny 215 215 10 10
10 Oddział Gastroenterologii i Pediatrii 940 1 314 36 36
11 Oddział Pediatrii i Neurologii Wieku Rozwojowego 1 193 1 193 30 30
12 Oddział Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka 1 556 1 556 46 46
Podsumowanie: Zadanie 2 10 145 10 519 273 273
RAZEM Zadanie nr 1 i Zadanie nr 2 12 507 21 019 288 318

8.2. Prognozowany harmonogram rzeczowy

Tabela II - Prognozowany harmonogram realizacji inwestycji
Lp. Etapy inwestycji Prognozowany harmonogram rzeczowy
2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6
1 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci
2 Budowa obiektów podstawowych
3 Instalacje
4 Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
5 Wyposażenie
6 Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny

Minister Zdrowia będzie nadzorować realizację Programu inwestycyjnego oraz wydatkowanie udzielonej dotacji celowej zgodnie z przyjętym Programem inwestycyjnym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym określonym umową na udzielenie dotacji celowej, uwzględniającym Prognozowany harmonogram realizacji inwestycji - w celu zapewnienia osiągnięcia zaplanowanego w Programie inwestycyjnym końcowego efektu rzeczowego oraz założonych do realizacji mierników.

8.3. Zestawienie źródeł finansowania inwestycji

W poniższej tabeli zaprezentowano źródła finansowania inwestycji w złotych brutto w podziale na lata realizacji inwestycji.

Tabela III - Źródła finansowania inwestycji
Lp. Źródła finansowania inwestycji Wartość Kosztorysowa Inwestycji (WKI) Prognozowane nakłady w poszczególnych latach

(wartości brutto w pełnych złotych)

2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6 7
1 Środki własne Inwestora 0 0 0 0 0
2 Środki z Subfunduszu Infrastruktury

Strategicznej - Fundusz

Medyczny

168 135 000 0 0 71 328 500 96 806 500
OGÓŁEM 168 135 000 0 0 71 328 500 96 806 500

9. MIERNIK PLANOWANEJ INWESTYCJI

9.1. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji

W poniższej tabeli zaprezentowano prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji.

Tabela IV - Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji
Lp. Rok realizacji Zakres rzeczowy realizowanego celu Wartość wg WKI

w złotych

Mierniki - udział realizowanego zakresu rzeczowego
rocznie narastająco
% %
1 2 3 4 5 6
1 2024 r. Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny - Zadanie nr 1 i nr 2 168 135 000 0 0
2 2025 r. Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny - Zadanie nr 1 i nr 2 0 0
3 2026 r. Budowa obiektów podstawowych - Zadanie nr 1 i nr 2 42 42
Instalacje - Zadanie nr 1 i nr 2
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych - Zadanie nr 1
Wyposażenie - Zadanie nr 2
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny - Zadanie nr 1 i nr 2
4 2027 r. Budowa obiektów podstawowych - Zadanie nr 1 i nr 2 58 100
Instalacje - Zadanie nr 1 i nr 2
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych - Zadanie nr 1
Wyposażenie - Zadanie nr 1 i nr 2
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny - Zadanie nr 1 i nr 2

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2025.245

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Kompleksowa modernizacja wraz z rozbudową klinicznego szpitala pediatrycznego Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka im. św. Jana Pawła II Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 6 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach"
Data aktu: 13/03/2025
Data ogłoszenia: 14/03/2025
Data wejścia w życie: 15/03/2025