united kingdom
ukraine

Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Utworzenie interdyscyplinarnego centrum leczenia i diagnostyki Instytutu Matki i Dziecka"

UCHWAŁA Nr 38
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 marca 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Utworzenie interdyscyplinarnego centrum leczenia i diagnostyki Instytutu Matki i Dziecka"

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
 W uchwale nr 126 Rady Ministrów z dnia 5 lipca 2023 r. w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Utworzenie interdyscyplinarnego centrum leczenia i diagnostyki Instytutu Matki i Dziecka" (M.P. poz. 766) w załączniku do uchwały:
1)
spis treści otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
2)
rozdział VIII "Zakres rzeczowo-finansowy inwestycji" i rozdział IX "Miernik planowanej inwestycji" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały;
3)
w rozdziale XI "Ocena efektywności inwestycji" wyrazy "Tabela nr 13" zastępuje się wyrazami "Tabela nr 17".
§  2.
 Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SPIS TREŚCI

I. DANE INWESTORA

II. DANE OGÓLNE

2.1. Nazwa inwestycji

2.2. Lokalizacja inwestycji adres i nr ew. działek

III. INFORMACJE O INWESTORZE

3.1. Ogólne informacje o działalności Instytutu Matki i Dziecka

3.2. Zasięg oddziaływania świadczeń

3.3. Potencjał Naukowy Instytutu

3.4. Potencjał zespołu projektowego Instytutu (techniczny, prawny, finansowy i administracyjny)

3.4.1. Potencjał techniczny oraz administracyjny

3.4.2. Potencjał prawny

3.4.3. Potencjał finansowy

IV. SYTUACJA DEMOGRAFICZNA I EPIDEMIOLOGICZNA W REGIONIE

4.1. Sytuacja demograficzna w odniesieniu do planowanej inwestycji

4.1.1. Rozwój Kliniki Położnictwa i Ginekologii

4.1.2. Rozwój Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka

4.1.3. Rozwój Zakładu Badań Przesiewowych

4.2. Sytuacja epidemiologiczna w odniesieniu do planowanej inwestycji

V. DIAGNOZA USŁUG MEDYCZNYCH

5.1. Usługi w zakresie ochrony zdrowia w regionie

5.2. Dane o udzielanych świadczeniach zdrowotnych

VI. STRATEGIE I KIERUNKI ROZWOJU OPIEKI MEDYCZNEJ

6.1. Strategie rozwoju w jakie wpisuje się Program inwestycyjny

6.1.1. Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)

6.1.2. Strategia rozwoju województwa mazowieckiego 2030+

6.1.3. ZDROWA PRZYSZŁOŚĆ. Ramy strategiczne rozwoju systemu ochrony zdrowia na lata 2021-2027 z perspektywą do 2030 r.

VII. OPIS INWESTYCJI.

7.1. Cel ogólny Programu inwestycyjnego oraz cele szczegółowe służące realizacji celu głównego wraz z uzasadnieniem konieczności podjęcia działań inwestycyjnych

7.2. Aktualny stan techniczny infrastruktury

VIII. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI

8.1. Zakres rzeczowy inwestycji

8.2. Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji

8.3. Zestawienie źródeł finansowania inwestycji

IX. MIERNIK PLANOWANEJ INWESTYCJI

9.1. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji

X. PLANOWANE EFEKTY MEDYCZNE I RZECZOWE

10.1. Planowane efekty dla pacjenta uzyskane w wyniku realizacji inwestycji

10.2. Planowane efekty medyczne uzyskane w wyniku inwestycji

XI. OCENA EFEKTYWNOŚCI INWESTYCJI XII. ANALIZA CELOWOŚCI I MOŻLIWOŚCI WYKONANIA INWESTYCJI ETAPAMI

XIII. DANE O PLANOWANYM OKRESIE ZAGOSPODAROWANIA OBIEKTÓW BUDOWLANYCH I INNYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH PO ZAKOŃCZENIU REALIZACJI INWESTYCJI

XIV. PRAWO DO DYSPONOWANIA NIERUCHOMOŚCIĄ NA CELE BUDOWLANE

ZAŁĄCZNIK Nr  2

VIII. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI

Ogólny zakres Inwestycji:

1) prace projektowe:

a) opracowanie dokumentacji projektowej budowlanej dla całego zakresu Inwestycji wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń,

b) opracowanie dokumentacji wykonawczej;

2) roboty budowlane i instalacyjne:

a) budowa nowego budynku D,

b) przebudowa istniejącego budynku B;

3) przebudowa części powierzchni poradni specjalistycznych w budynku A.

8.1. Zakres rzeczowy inwestycji

Tabela nr 13 - Planowany zakres rzeczowy inwestycji
Lp. KOMÓRKI ORGANIZACYJNE OBJĘTE INWESTYCJĄ Powierzchnia całkowita w m 2 Liczba łóżek
przed inwestycją po inwestycji przed inwestycją po inwestycji
0 1 2 3 4 5
Zadanie nr 1 - Budowa nowego budynku D
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne (Zakład Badań Przesiewowych) 637 730 0 0
1.2. Zakład Patomorfologii 204 350 0 0
1.3. Izba przyjęć szpitala dla dzieci 138 900 0 0
1.4. Klinika Hospitalizacji Jednego Dnia 493 940 4 12
1.5. Strefa Bloku Operacyjnego 524 1060 0 0
1.6. Klinika Anestezjologii i Oddział Intensywnej Terapii 423 720 7 7
1.7. Centralna Sterylizatornia 72 180 0 0
1.8. Zaplecze administracyjno-techniczne z częścią wspólną dla rodzin 0 5758 0 0
Zadanie nr 2 - Przebudowa budynku B
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
2.1. Klinika Neonatologii i Intensywnej Terapii 465 720 43 45
2.2. Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży 367 1030 21 21
2.3. Klinika Chirurgii i Ortopedii Dzieci i Młodzieży 1019 1810 38 38
2.4. Klinika Położnictwa i Ginekologii z Izbą Przyjęć 2126 2530 48 50
2.5. Zaplecze administracyjno-techniczne z częścią wspólną dla rodzin 2400 2472 0 0
Zadanie nr 3 - Przebudowa części powierzchni w budynku A
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
3.1. Poradnia Położniczo-Ginekologiczna 104 240 0 0
3.2. Poradnia Chirurgiczna Dzieci i Młodzieży 59 92 0 0
3.3. Poradnia Neonatologiczna 13 39 0 0
3.4. Poradnia Onkologiczna 88 133 0 0
RAZEM 9 132 19 704 161 173

8.2. Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji

Tabela nr 14. Prognozowany harmonogram realizacji inwestycji w ujęciu rocznym

Lp. Etapy inwestycji Prognozowany harmonogram rzeczowy:
2024 2025 2026 2027
1 2 3 4 5 6
1 Pozyskanie działki budowlanej
2 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci
3 Budowa obiektów podstawowych
4 Instalacje
5 Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
6 Wyposażenie
7 Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny

W ramach Programu inwestycyjnego nie przewiduje się finansowania wydatków związanych z grupą pierwszą Wartości Kosztorysowej Inwestycji, tj. pozyskanie działki budowlanej. Posiadanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane było jednym z warunków udziału w konkursie na wybór projektów strategicznych FM-SIS.01.PED.2021.

Minister Zdrowia będzie nadzorować realizację Programu inwestycyjnego oraz wydatkowanie udzielonej dotacji celowej zgodnie z przyjętym Programem inwestycyjnym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym określonym umową na udzielenie dotacji celowej, uwzględniającym Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji - w celu zapewnienia osiągnięcia zaplanowanego w Programie inwestycyjnym końcowego efektu rzeczowego oraz założonych do realizacji mierników.

8.3. Zestawienie źródeł finansowania inwestycji

Tabela nr 15 - Harmonogram finansowy z podziałem na źródła finansowania inwestycji
Lp. Źródła finansowania inwestycji Wartość

Kosztorysowa

Inwestycji

Nakłady poniesione do końca 2022 r. Planowane nakłady w poszczególnych latach:
2023 2024 2025 2026 2027
0 1 2 3 4 5 6 7 8
1 Środki własne Inwestora 18 617 580 36 900 0 39 050 1 500 000 7 000 000 10 041 630
2 Środki z Subfunduszu Infrastruktury Strategicznej

- Fundusz Medyczny

281 182 420 0 2 600 000 250 000 22 000 000 101 430 119 154 902 301
OGÓŁEM 299 800 000 36 900 2 600 000 289 050 23 500 000 108 430 119 164 943 931

IX. MIERNIK PLANOWANEJ INWESTYCJI

9.1. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji

Tabela nr 16 - Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji
Lp. Rok realizacji Zakres rzeczowy realizowanego celu Wartość wg

WKI

w złotych

Mierniki - udział realizowanego zakresu rzeczowego
rocznie

%

narastająco

%

0 1 2 3 4 5
1 2023 Wyposażenie 299 800 000 1 1
2 2024 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 0 1
Budowa obiektów podstawowych
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Wyposażenie
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie
3 2025 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 8 9
Budowa obiektów podstawowych
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Wyposażenie
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie
4 2026 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 36 45
Budowa obiektów podstawowych
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Wyposażenie
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie
5 2027 Budowa obiektów podstawowych 55 100
Instalacje
Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
Wyposażenie
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2025.242

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Utworzenie interdyscyplinarnego centrum leczenia i diagnostyki Instytutu Matki i Dziecka"
Data aktu: 13/03/2025
Data ogłoszenia: 14/03/2025
Data wejścia w życie: 15/03/2025