a także mając na uwadze, co następuje,1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) Rozporządzeniem (UE) nr 791/2011 3 Rada nałożyła ostateczne cła antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) W następstwie dochodzeń w sprawie obejścia środków środki te zostały rozszerzone rozporządzeniami wykonawczymi Rady (UE) nr 672/2012 4 , (UE) nr 21/2013 5 i (UE) nr 1371/2013 6 , ostatnio zmienionym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/1711 7 , na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgło- szonych jako pochodzące z tych państw, z wyjątkiem produktów produkowanych przez Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd. i Pyrotek India Pvt. Ltd.
(3) Środki te zostały dalej rozszerzone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 976/2014 8 na przywóz nieznacznie zmienionych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych.
(4) W następstwie przeglądu wygaśnięcia obecnie obowiązujące środki zostały wprowadzone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993, zmienionym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/788 9 , na mocy którego przyznano zwolnienie przedsiębiorstwu SPG Glass Fibre PVT. Ltd.
2. PROCEDURA
2.1. Wniosek o zwolnienie
(5) 23 sierpnia 2021 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała wniosek o przyznanie zwolnienia ze środków anty
dumpingowych mających zastosowanie do przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Indii. Wniosek został złożony przez przedsiębiorstwo Urja Products Private Limited ("wnioskodawca").
(6) Wniosek zawierał dowody na to, że wnioskodawca był nowym producentem eksportującym i spełniał kryteria zwolnienia zgodnie z art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego, a mianowicie:
1) nie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego przeglądem w okresie objętym dochodzeniem, to jest od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r. ("okres objęty pierwotnym dochodzeniem");
2) nie jest powiązany z żadnym eksporterem lub producentem, który podlega środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym;
3) faktycznie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego przeglądem po zakończeniu okresu objętego pierwotnym dochodzeniem albo stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii oraz
4) nie stosował praktyk obchodzenia środków.
(7) Komisja stwierdziła, że wniosek zawierał wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie dochodzenia na podstawie art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego celem określenia możliwości przyznania wnioskodawcy zwolnienia z rozszerzonych środków.
2.2. Wszczęcie postępowania
(8) 20 kwietnia 2022 r. rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/651 10 Komisja wszczęła przegląd rozporządze
nia wykonawczego (UE) 2017/1993 w celu określenia możliwości przyznania wnioskodawcy zwolnienia. Tym samym rozporządzeniem Komisja uchyliła cła antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993 w odniesieniu do przywozu produkt objętego przeglądem przez wnioskodawcę i zaleciła organom celnym podjęcie odpowiednich kroków w celu rejestrowania takiego przywozu ("rozporządzenie wszczynające").
(9) Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu przeglądowym. Wszystkie zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag na temat wszczęcia dochodzenia oraz złożenia wniosku o posiedzenie wyjaśniające przed Komisją lub rzecznikiem praw stron w postępowaniach w sprawie handlu w terminach określonych w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2022/651. Nie otrzymano żadnych uwag ani wniosków o posiedzenie wyjaśniające.
2.3. Produkt objęty przeglądem
(10) Produktem objętym przeglądem są tkaniny siatkowe o otwartych oczkach z włókien szklanych, o wielkości oczka powyżej 1,8 mm zarówno pod względem długości, jak i szerokości, oraz o wadze powyżej 35 g/m2, z wyłączeniem tarcz z włókna szklanego, wysyłane z Indii, zgłoszone lub niezgłoszone jako pochodzące z Indii, obecnie objęte kodami CN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 i ex 7019 69 90 (kody TARIC 7019630014, 7019640014, 7019650014, 7019660014 i 7019699014). Powyższe kody CN i kody TARIC podano jedynie w celach informacyjnych.
(11) Tkaniny siatkowe o otwartych oczkach z włókien szklanych posiadają różne wielkości oczek i masę na metr kwadratowy i są wykorzystywane głównie jako materiał wzmacniający w sektorze budowlanym (zewnętrzne izolacje termiczne, zbrojenie podłóg, naprawy ścian).
2.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym
(12) Okres objęty dochodzeniem przeglądowym trwał od 1 kwietnia 2012 r. do 31 grudnia 2021 r. ("okres objęty dochodzeniem przeglądowym").
2.5. Dochodzenie
(13) Komisja zwróciła się do wnioskodawcy o wypełnienie kwestionariusza w celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne do celów dochodzenia. Wnioskodawca przedłożył odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu 2 czerwca 2022 r.
(14) Komisja przeprowadziła następnie wizytę weryfikacyjną na terenie zakładów wnioskodawcy we wrześniu 2022 r. Komisja starała się zweryfikować wszelkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnia niezbędne warunki.
3. USTALENIA
(15) W odniesieniu do warunku 1 Komisja odniosła się do poprzednich ustaleń 11 , zgodnie z którymi wnioskodawca nie produkował ani nie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego dochodzeniem w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. W związku z tym stwierdzono, że warunek 1) został spełniony.
(16) Jeżeli chodzi o warunek 2, w toku dochodzenia zidentyfikowano kilka przedsiębiorstw powiązanych, a mianowicie Jayatma Industries Ltd działające w branży wyrobów włókienniczych i odzieżowych, Mihikita Enterprises Ltd działające w sektorze budownictwa oraz Denis Chem Lab Ltd działające w branży wyrobów medycznych. Żadne z tych przedsiębiorstw nie było zaangażowane w produkcję, przetwarzanie, sprzedaż lub zakup produktu objętego dochodzeniem. Stwierdzono zatem, że warunek 2 został spełniony.
(17) W odniesieniu do warunku 3 wnioskodawca dokonał wywozu produktu objętego dochodzeniem do dwóch przedsiębiorstw w UE w 2021 r. W związku z tym stwierdzono, że wnioskodawca spełnił warunek 3.
(18) Wreszcie w trakcie dochodzenia ustalono, że wnioskodawca wytworzył całość produktu, który wywoził do Unii. Ustalono również, że wnioskodawca nie przywoził z Chin żadnych surowców do produkcji produktu objętego przeglądem. W toku dochodzenia potwierdzono zatem, że wnioskodawca nie był zaangażowany w praktyki związane z obchodzeniem środków określone w art. 13 rozporządzenia podstawowego. Komisja stwierdziła zatem, że kryterium 4 również zostało spełnione.
(19) W związku z tym Komisja stwierdziła, że wnioskodawca spełnia kryteria określone w art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego. Wnioskodawca powinien zatem zostać zwolniony z obowiązujących środków antydumpingowych zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993.
(20) Należy zatem zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993.
4. ZMIANA W WYKAZIE PRZEDSIĘBIORSTW KORZYSTAJĄCYCH ZE ZWOLNIENIA Z ROZSZERZONYCH ŚRODKÓW
(21) Biorąc pod uwagę ustalenia, o których mowa powyżej, oraz zgodnie z art. 13 ust. 4 i art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, Komisja stwierdziła, że wnioskodawcę należy dodać do wykazu przedsiębiorstw zwolnionych ze środków antydumpingowych wprowadzonych rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993.
(22) Wnioskodawca i przemysł Unii zostali poinformowani o zamiarze Komisji dotyczącym zwolnienia Urja Products Private Limited z obowiązujących środków antydumpingowych.
(23) Strony otrzymały możliwość zgłoszenia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
(24) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: